אא

לראשונה: אזרחי מולדובה יוכלו להיכנס לישראל ללא אשרת תייר

כך נקבע בתום דיון בנושא בועדת הפנים של הכנסת בראשותה של ח"כ מירי רגב בשבוע שעבר. החשש בעקבות החלטה: עלייה במספר השוהים הבלתי חוקיים מהמדינה. ח"כ בועז טופורובסקי: "ההסכם הוא חלק רחב בשיתוף פעולה חשוב בין המדינות"

| |
בשורה לתיירים והמבקרים ממולדוביה לישראל. ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ מירי רגב (הליכוד), אישרה היום (שני) את בקשתו של שר הפנים, גדעון סער, לפטור את אזרחי הרפובליקה של מולדובה, המחזיקים בדרכון לאומי ביומטרי, מהצורך להצטייד באשרת תייר בעת כניסתם לישראל.

כידוע, על פי חוק הכניסה לישראל, בסמכות שר הפנים לפטור בצו אזרחים בעלי דרכון מדינה אחרת מהוראות החוק, אחרי התייעצות עם ועדת הפנים של הכנסת. משמעות ההחלטה מעוררת מחלוקת בקרב חברי הכנסת וגורמים פוליטיים, כאשר בעוד צד אחד סבור כי מדובר בצעד שיוביל לשיפור היחסים בין שתי המדינות ואף לעלייה מסוימת בכמות התיירים מהאזור לישראל, הרי שאחרים גורסים כי תוצאת ההחלטה תוביל דווקא לעלייה במספר השוהים הבלתי חוקיים בישראל ותופעות בזויות כמו סחר בבני אדם.

מנהל מחלקת אירו-אסיה במשרד החוץ, יעקב לבנה, התייחס להחלטה בחיוב וציין כי "הניסיון שלנו עם רוסיה ואוקראינה, שמאפייניהם דומים לאלו של מולדובה, הוא מאוד חיובי. יש להוסיף את התועלת המדינית החשובה לחתימה על הסכם כזה ואת הנזק המדיני במידה ולא ייחתם". לדבריו הוסיף ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) המשמש גם כיו"ר אגודת הידידות ישראל-מולדובה שאמר "כי הוא עבר את כל המסננות של משרד הפנים והחוץ והוא חלק רחב יותר משיתוף פעולה חשוב".

אגב, לפי הממונה על ביקורת הגבולות והמעברים ברשות האוכלוסין, מיכל יוספוב: "משנת 2009 עד 2014, נכנסו כ-25 אלף איש למולדובה, מתוכם נשארו בישראל כ-1200 שוהים בלתי חוקיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: