אל על צפויה לטוס לשיקגו

חברת התעופה שתתחיל השנה לטוס לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ואורלנדו, מתכננת להפעיל ברבעון הראשון של שנת 2020 קו ישיר גם לשיקגו. אל על רשמה בשנה החולפת גידול של כ-7% בתנועת הנוסעים לצפון אמריקה

אל על עולה בחודש מאי בנתב"גPhoto: Shutter stock

 

חברת אל על מתכוונת להרחיב את הקווים הטרנס אטלנטיים שלה לצפון אמריקה, כאשר עתה על הפרק פתיחת קו גם לשיקגו בעוד כשנה.

התחרות הגוברת בנתב"ג שרק מחריפה, גם השפיעה בשנת 2018 על תנועת הנוסעים של החברה בנתיבים השונים, ונראה שבנתיבים הטרנס אטלנטיים הצליחה אל על דווקא לשמור על התחרות.

בנתיבים הישירים לצפון אמריקה, לחברה תחרות עם ענקיות התעופה יונייטד איירליינס, דלתא ואייר קנדה, וכמו כן עם חברות תעופה האירופאיות שעושות מאמצים גדולים בשנים האחרונות לקחת תנועה בנתיבים לארה"ב וקנדה דרך נמלי הבית שלהן באירופה.

בשנת 2018 נרשמה עלייה בסך של כ-9% בתנועת הנוסעים בנתב"ג לצפון אמריקה לעומת 2017.

אל על רשמה בשנה החולפת גידול של כ-7% בתנועת הנוסעים של החברה בטיסותיה הישירות לאזור זה.

כדי לתת "פייט", ולהתמודד עם התחרות הגוברת, במהלך 2019, צפויה אל על להרחיב את הפעילות לצפון אמריקה.

החל מחודש מאי 2019 תפעיל החברה 3 טיסות שבועיות לסן פרנסיסקו, החל מחודש יוני 2019 תפעיל החברה טיסה שבועית ללאס וגאס, והחל מחודש יולי 2019 תפעיל טיסה שבועית לאורלנדו במהלך תקופת קיץ 2019.

אבל מסתבר שאל על לא מסתפקת רק בפתיחת הקווים האלו בשנה הקרובה.

בנוסף, צפויה החברה להשיק ברבעון הראשון של שנת 2020 קו חדש לשיקגו העיר הגדולה ביותר של מדינת אילינוי, כך עולה אגב מהדו"ח השנתי הכספי של אל על לשנת 2018.

בשנת 2018 הפעילה אל על בשיא עונת הקיץ כ-43 טיסות בשבוע לצפון אמריקה ובעונת החורף כ-31 טיסות בשבוע, בעיקר לניו יורק.

החברה מעריכה כי נתח השוק שלה בתנועת הנוסעים הטרנס אטלנטי הסתכם בכ-47.1% בשנת 2018 לעומת סך של כ-48% בשנת 2017 , ו-51.4% בשנת 2016.

התחרות מבחינת המתחרות של אל על צפויה לגבור, יונייטד איירליינס תפעיל החל מסוף חודש מאי 2019 , 3 טיסות שבועיות בקו ת"א-וושינגטון, דלתא צפויה להרחיב את פעילותה בקו ת"א-ניו יורק, ולהפעיל 2 טיסות יומיות בחודשים יוני-אוקטובר 2019, במקום טיסה יומית אחת.

 

שיקגו: החל משנה הבאה טיסות ישירות לאל על. צילום: shutterstock

 

 

נושאים שמוזכרים בידיעה