כפי שפורסם היום בפספורטניוז, באוצר דורשים בין היתר מאל על למכור מטוסים ולהציג התחייבות באשר למועד מכירת המטוסים, מספר המטוסים שיימכרו ומאיזה סוג.
מאחורי הקלעים בסביבת אל על מדברים כבר תקופה לא קצרה על הפסקת טיסות ליעדים פחות מבוקשים בעיקר למזרח אירופה, והתמקדות ביעדים היותר מבוקשים על ידי הישראלים כמו: לונדון, פריז, אמסטרדם, רומא ועוד.
מהלך שכזה עשוי לאפשר לאל על להוציא כ-10 מטוסים צרי גוף מצי מטוסי החברה המורכב כיום מכ-45 מטוסים. החברה צפויה להפעיל טיסות ליעדים אלו באירופה עם מטוסי הדרימליינר החדשים להם יתרון גם בזכות בצריכת הדלק הנמוכה, ומהלך שכזה יעניק לאל על יתרון על מרבית חברות התעופה האירופיות המפעילות טיסות אל ומישראל עם מטוסים צרי גוף.
במשרד האוצר למדו לקח ובמכתב שהועבר הפעם לאל על לא דרשו עוד פיטורים של עובדים.
אך לכולם ברור, כי אם אכן אל על תמכור מספר לא מבוטל של מטוסים, המשמעות המיידית היא, פרידה ממאות מעובדי החברה.
לפני הכול, באוצר מצפים כעת שהבעלים קני רוזנברג יזרים לחברה את 43 מיליון דולר, אותם היה אמור להעביר לחברה, לאחר המדינה הזרימה לאל על כמיליארד שקל, עבור תשלום מראש עבור הטסת אנשי האבטחה.
6 תגובות
מטוסי עגלות
האוצר…
הממשלה משליכה את טרלול התנהלות ה"כאן ועכשיו" על חברת התעופה בלי טיפה הסתכלות קדימה ליום שאחרי!
מנותקים!
מוכרים גם את 6 מטוסי 777
אל על חברה על הפנים. תאמינו לי, 20 שנה ויותר מהחיים נתתי למקום הזה ואני אומרת לכם שכל מה שדיילת קבועה שמרוויחה ים כסף עושה יכולה לעשות דיילת זמנית, ואף יותר טוב. אפשר לצמצם בפרסרים, בצוותים, בטייסים ובמי לא. מי שמע בחברה אחרת שהטייסים והדיילים הקבועים במלון חמישה כוכבים ושאר הצוות במלונות זולים יותר. לחברה יש עוד מלא כסף לזרוק. אל תתנו לה גרוש!
מסכים איתך לחלוטין, לחברה יש כסף לשלם לראשי אגפים וסמנכלים משכורות מטורפות, כל זאת מבלי לפטר שום חבר הנהלה.