אא

במסלול ירוק: כך משפיע נתב"ג על הסביבה שלכם

לקניות שלכם בדיוטי פרי בנתב"ג ואפילו לכוס הקפה החד-פעמית שאתם שותים בהמתנה לטיסה, יש השפעה גדולה על הסביבה. נתב"ג, שעד סוף השנה צפוי להטיס 25 מיליון נוסעים, מייצר למעלה מ- 14 אלף טון אשפה בשנה. כמה קרטון מייצר השדה? כמה גזי חממה פולט לאטמוספירה? וכמה חשמל ומים צורך?

במסלול המראה במסלול המראה
אשפה 14,737 טון 0.71 ק"ג פסולת לנוסע בממוצע שנתי
צריכת מים 1.1 מיליון מ"ק מים 35% מהם צרכו זכייני רש"ת 40 ליטר מים בממוצע לנוסע
פליטות גזי חממה 83,599 טון co2 גזי חממה שנפלטים עקב הפעילות בנתב"ג 3.9 קילו בממוצע לנוסע
חריגות רעש 16 תחנות ניטור רעש פזורות במרחב נתב"ג מתוכן 12 לאורך נתיבי המראה 4 לאורך נתיבי נחיתה 227 בתים מוגנו במיגון אקוסטי מפני רעש מטוסים 6 חריגות רעש מטוסים נרשמו
קרטון 24,000 קוב קרטון פונו למיחזור
חשמל 167,215,566 קוט"ש צריכת חשמל כוללת של נתב"ג 52 מיליון קוט"ש מתוכם צורכים זכייני רש"ת
ומה אומרים בנתב"ג? איריס רז, ראש אגף איכות סביבה ברשות שדות התעופה: "למרות הגידול הדרמטי בפעילות התעופתית של נתב"ג, הרי שמבחינה סביבתית, נתב"ג מצליח למזער את השפעותיו על הסביבה, הן בהיבט של תשתיות קרקעיות (צמצום פר נוסע בצריכת מים, אשפה ואנרגיה) והן בהיבט תעופתי (צמצום רעש מטוסים)"
ולמה לא תמצאו פחים כאלה בנתב"ג?
רז: "כשמציצים בפחי אשפה בשדות תעופה בעולם, ואני עושה זאת, רואים שנוסעים לא באמת מקפידים להשליך את בקבוקי הפלסטיק לפח הייעודי או את הנייר בפחי הנייר. אפילו בגרמניה, שהכל שם מסודר, זה המצב. לפיכך, בנתב"ג סבורים שאין טעם להציב פחים כאלה להפרדת אשפה רק בשביל מראית עין. בנוסף, בנתב"ג אין בעיה של בקבוקי פלסטיק ופחיות בגלל חוק הפיקדון. יש אנשים, לא בדיוק יודעת מי, שבאים ואוספים אותם כך שכוחות השוק עושים את שלהם בהקשר זה"

מקור הנתונים: רשות שדות התעופה (רש"ת) הערה: נתוני צריכת מים ואשפה ומיגון בתים מפני רעש מטוסים מתייחסים לשנת 2017 . יתר הנתונים ל-2018 צילום: 123rf.com

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאיכות הסביבה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: