Makam-Teaser

ג'ט איירווייס: הצרות נמשכות – החברה מבטלת קווים והטייסים 'חולים'

חברת התעופה ההודית הגדולה, השקועה בהפסדים ובחובות כבדים, החליטה לבטל את מרבית הקווים ליעדי המפרץ. כמו כן, לא שילמה משכורות סדירות למנהלים הבכירים, לטייסים ולמהנדסים מאז חודש אוגוסט, ונאלצה לבטל טיסות בגלל 'מחלת' טייסים

צילום: Shutterstock

כפי שפורסם כבר בפספורטניוז לפני כשבועיים (19.11), חברת התעופה ההודית הפרטית, ג'ט איירווייס, השקועה בהפסדים ובחובות כבדים, תלתה תקוות לרכישתה ע"י תאגיד 'טאטא', שלא יצאה אל הפועל.

נוכח המצב הפיננסי הקשה, החברה מתקשה להפעיל את לוח הטיסות הסדיר שלה, מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה, אינה משלמת משכורות באופן סדיר ומשתדלת לקצץ בהוצאות.

אחת ההחלטות המשמעותית של החברה הייתה לצמצם באופן משמעותי את מספר הקווים שלה, 39 בסך הכול, בין יעדים שונים בהודו ליעדי המפרץ: דוחא, מוסקט, אבו דאבי ודובאי, ברובם קווים לא רווחיים, ובמקום זאת, להתמקד בהגדלת תדירויות בקווים העיקריים: מומביי – דוחא, דלהי – דוחא, מומביי – דובאי.

נוסף על כך, החברה סובלת מסכסוך עבודה עקב אי תשלום משכורות באופן סדיר. מאז חודש אוגוסט חברי ההנהלה הבכירים, הטייסים והמהנדסים אינם זוכים לקבל את מלוא שכרם. בחודש ספטמבר שילמה החברה משכורות חלקיות ואילו באוקטובר ובנובמבר המשכורות כלל לא שולמו.

אתמול (יום ראשון) נאלצה הנהלת החברה לבטל לפחות 14 טיסות בעקבות הודעת מספר טייסים על 'מחלה' פתאומית. איגוד הטייסים של החברה, NAG, המייצג יותר מ-1,000 טייסים, הודה שמחלת הטייסים, שגרמה לביטולי טיסות, אינה אלא מחאה על אי תשלום המשכורות.

מאידך, הנהלת החברה טוענת כי הטיסות בוטלו עקב "נסיבות מבצעיות", והחברה "נהנית מתמיכה ושיתוף פעולה של כל עובדיה", וההנהלה "ממשיכה לנהל מו"מ עם הטייסים וקבוצות עובדים אחרות כדי לפתור את בעיות השכר".

יחד עם זאת, החברה מודה כי היא סובלת מקשיי נזילות והיא מצויה "במגעים אקטיביים עם משקיעים פוטנציאליים שונים".

נושאים שמוזכרים בידיעה