ג'ט איירווייס בקשיים: מניית החברה צונחת

ג'ט איירווייס ההודית, השקועה בחובות ובהפסדים, קיוותה שתאגיד 'טאטא' ירכוש את רוב מניותיה, אך אנשי התאגיד הודיעו שלא הגיעו לסיכום. מניות ג'ט איירווייס צנחו היום ב-12.5%, וחברות הליסינג, המחכירות לחברה את רוב מטוסיה, חוששות ממצבה

צילום: בואינג

חברת התעופה ההודית, ג'ט איירווייס, שרויה בקשיים כלכליים ומפסידה כספים, ושלא כמו אייר אינדיה, חברת התעופה הלאומית של הודו, הנהנית מתמיכה ממשלתית מסיבית, פעילותה השוטפת נפגעת.

התקווה הגדולה של ג'ט איירווייס מתבססת על תאגיד 'טאטא' (Tata Sons), שגילה עניין ברכישת החברה או בהשקעה משמעותית במניותיה, ואכן החל מו"מ עם התאגיד, כשהחברה בישרה, שהיא עומדת להיחלץ מקשייה.

היום, לאחר שאנשי התאגיד הודיעו בסוף השבוע, שהשיחות עם ג'ט איירווייס הן ראשוניות בלבד והתאגיד לא הגיש כל הצעה לרכישת מניות חברת התעופה, המניות של ג'ט איירווייס נפלו ב-12.5% בבורסה של דלהי.

נוכח הקשיים וההפסדים הנהלת החברה עושה לאחרונה מאמצים לקצץ בעלויות, ואתמול אף ביטלה מספר טיסות פנים מנמל מומביי מ"סיבות תפעוליות", עפ"י הודעת החברה. עיקר מאמצי החברה נתונים לגיוס כספים מצד מגוון גורמים באמצעות השקעה במניותיה ובמוצריה השונים.

הישרדותה של החברה בת ה-25 היא קריטית במיוחד עבור חברות הליסינג השונות, המחכירות לה יותר מ-100 מטוסים מסך 124 מטוסים הנכללים בצי החברה. לג'ט איירווייס גם הזמנה גדולה של 225 מטוסי 737 MAX מחברת בואינג. כמו כן, החברה חייבת כספים לספקים שונים ולעובדים, ואם לא תצליח למצוא משקיע בהקדם, לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. .

 

נושאים שמוזכרים בידיעה