ועדת הכלכלה: כספים בגין ביטול טיסות יוחזרו תוך 30 יום במקום 90 יום

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת הודיע כי עד סוף נובמבר לקוחות יקבלו בגין טיסות שבוטלו החזר כספי תוך 30 יום במקום 90 יום כיום. נציג רת"א בדיון: ארקיע השיבה את כל הכסף ללקוחות, ישראייר השיבה 90% ואל על 70%
יו
יו"ר וועדת הכלכלה, יעקב מרגי. צילום: דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ יעקב מרגי, אישרה היום (ראשון) את בקשת משרד התחבורה להאריך את תוקפן של התיקונים לחוק שירותי תעופה, המשהה חלק מזכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה. היו”ר מרגי הודיע כי בכוונתו לתקן עד סוף נובמבר את החוק ולקצר משמעותית את שזמן ההמתנה של הנוסעים להחזר כספי עבור טיסה שבוטלה, מ-90  יום ל-30 יום.

כזכור, לפני כ-4 חודשים אישרה ועדת הכלכלה הוראת שעה המשהה חלק מהזכויות הצרכניות שנקבעו בחוק שירותי תעופה (“חוק טיבי”). בהתאם לכך נקבע כי בתקופת הוראת השעה ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 90 יום מיום ביטול הטיסה ולא תוך 21 יום מיום שהנוסע ביקש זאת. כמו כן נקבע כי במהלך תקופת הוראת השעה הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי כספי בשל טיסה שבוטלה, הזכות להלנה הוגבלה לשתי לילות וניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע ללקוחות שוברים במקום החזר כספי. התיקונים נקבעו כהוראת שעה שתוקפה הוא עד ה-24 באוקטובר, אך לנוכח העובדה שמשבר הקורונה ממשיך להשפיע על ענף התעופה אישרה הוועדה את בקשת משרד התחבורה, להאריך את הוראת השעה עד ה-30 בנובמבר.

באשר להארכת תוקף התיקון ל”חוק טיבי” הודיע היום היו”ר מרגי כי הארכת הוראת השעה תחול רק על לטיסות שיבוטלו מאתמול ועד ה-30 בנובמבר, כאשר במהלך התקופה הזו בכוונתו להגיש הצעה לתיקון החוק. ח”כ מרגי הזכיר כי לא היה מוכן להאריך את הוראת השעה, המשהה חלק מזכויות הצרכנים. עם זאת, הוא הוסיף כי הגיע לפשרה עם משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, לפיה לאחר שתפקע הוראת השעה ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 30 יום מיום ביטול הטיסה.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו”ד רננה שחר, הוסיפה כי הרשות סבורה שנכון להשאיר את האפשרות להציע שובר וגם את הגבלת הלינה. בשל העובדה שעדיין יש ללקוחות בעיות תקשורת מול חברות התעופה מוצע שההחזר הכספי ישולם תוך 30 יום מיום ביטול הטיסה. היא התייחסה גם למצב ההחזר הכספי ללקוחות ואמרה: “ארקיע סיימה להחזיר את הכספים ללקוחות ואין לה חובות נוספים. ישראייר השיבה 90% וחברת אל על השיבה 70% – אלה הנתונים שמנהל רת”א קיבל מחברות התעופה”.

נציגת הרשות להגנת הצרכן, אילנה מזרחי, התייחסה להצעת התיקון ואמרה כי ההקלות צריכות להינתן אך ורק לחברות שהחל מדצמבר לא יהיו להן חובות לצרכנים. היו”ר מרגי התייחס לכך בחיוב, ואמר כי זה “חומר למחשבה”.

ח”כ הילה שי וזאן, העומדת בראש ועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות שקיימה בשבוע שעבר דיון בעניין, אמרה כי צריך תכנית אסטרטגית ברורה לענף, בעיקר על רקע חוסר הוודאות באשר ליעדים שהופכים מירוקים לאדומים. היא הוסיפה כי בכוונתה לקדם תיקון נוסף לחוק, שיחייב את סוכני הנסיעות להשיב כספים תוך 48 שעות מהרגש שהתקבלו מחברות התעופה.

 

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

10 מחשבות על “ועדת הכלכלה: כספים בגין ביטול טיסות יוחזרו תוך 30 יום במקום 90 יום”

  1. סיגלית

    אני ביטלו לי טיסה ביוני רק עכשיו קבלתי החזר כספי בצק והפירעון שלו 28/2/21 זה מישמע לכם הגיוני למי אני יכולה לפנות החברה לא עונה במל

    1. הבעיה היא שחברת התעופה מחזירה את הכסף למשרד הנסיעות, ורוב משרדי הנסיעות, שנמצאים במצב כספי קשה, מחזיקים את הכסף אצלם ולא מחזירים ללקוחות…

  2. האםזה תקף רק לחברות ישראליות או גם לחברות זרות עם נציגות בישראל?

  3. וולפסדורף צבי

    עדיין לא קבלתי אפילו תזכורת מחברת אל-על התעלמות מוחלטת -כאילו לא קיים חוב

  4. הבעיה היא שחברת התעופה מחזירה את הכסף למשרד הנסיעות, ורוב משרדי הנסיעות, שנמצאים במצב כספי קשה, מחזיקים את הכסף אצלם ולא מחזירים ללקוחות…

  5. מאוכזב אל על

    טיסה שבוטלה ביוני 2020…. ועדיין ממתינים בנימוס להחזר כספי

    1. באותו מצב

      נראה שהנימוס לא משתלם. נצטרך להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. לא מאמינים להם שהחזירו 70%. האם יש ביקורת ומעקב על זה?

  6. אלכס מדן

    סיפורי סבתא,אינני יודע מהיכן העו”ד (היועצת המשפטית של הרשות)
    לקחה את הנתונים לפיהן ארקיע החזירה את הכספים שהיא חייבת ללקוחותיה….הבדיחה הטובה ביותר שקראתי בחודשים האחרונים

  7. אתי כהן

    עבר יותר מ90 יום ולא קיבלנו שקל מאל על. דיבורים לחוד ומעשים לחוד

  8. הזמנו בינואר לחודש יוני… בוטל על ידי אלעל לא קיבלנו שקל!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה