ועד טייסי אל על: “ההסכם הקיבוצי שנחתם לא בתוקף”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
הסאגה נמשכת. טייסי אל על, הנמצאים במו"מ להיות מיוצגים בהסתדרות הלאומית במקום בהסתדרות העובדים, טוענים כי הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמה הסתדרות העובדים עם הנהלת אל על ללא הסכמתם - אינו בתוקף
טייסי אל על
טייסי אל על בטיסת חילוץ של אל על מבוגוטה. צילום: דוברות אל על

טייסי אל על, הנמצאים במו”מ מתקדם להיות מיוצגים בהסתדרות הלאומית במקום בהסתדרות העובדים, טוענים כי הסכם העבודה הקיבוצי עליו חתמה הסתדרות העובדים עם הנהלת אל על בשמם ושלא בהסכמתם, אינו בתוקף.

כפי שפורסם כאן לראשונה, טייסי אל על שאיבדו אמון בהסתדרות העובדים, החליטו להתנתק ממנה ולהיות מיוצגים בהסתדרות הלאומית – מהלך שפירושו שהטייסים לא יהיו תחת ההסכם הקיבוצי שכאמור נחתם שלא בהסכמתם עם הנהלת אל על. הטייסים לא יכולים לעבור מההסתדרות להסתדרות הלאומית כל עוד ההסכם הקיבוצי בתוקף. מאחר וטייסי אל על – שהקרע בינם לבין ההסתדרות הגיע עד לבית הדין האזורי לעבודה בת”א – לא מכירים בהסכם, לא רואים מניעה לחתום עם ההסתדרות הלאומית.

זאת ועוד, טייסי אל על טוענים כי החברה, שהודיעה בשבוע החולף לבית הדין לעבודה כי בעל השליטה החדש, אלי רוזנברג, תומך בהסכם שהושג עם הטייסים – לא דייקה בדבריה. לטענת הטייסים, אנשיו של רוזנברג אמרו להם כי הבהירו להנהלת אל על שהם לא יכולים להביע דעה בעניינם של הטייסים כל עוד הם לא נכנסו לנהל את החברה בפועל ולא מכירים מקרוב את כל הפרטים.

יו”ר ועד הטייסים, ניר ראובני, הגיב בשבוע האחרון לפניית פספורטניוז על הכוונה לעבור להסתדרות הלאומית: “אין תגובה”.

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

31 מחשבות על “ועד טייסי אל על: “ההסכם הקיבוצי שנחתם לא בתוקף””

  1. תאבי בצע. בגללם אני וגם 5700 עובדים נשארים בבית. הלוואי שיזרוק אותם לכל הרוחות הבעלים החדש.

    1. אופק יקר, מסכים חלקית עם הרישא אבל עם כל הכבוד לטייסים אתה לא יכול להאשים אותם במגיפה…מה שודאי הוא שהיכולת של החברה להתאושש תהיה תלויה בראש ובראשונה בהסכמה שלהם להתפשר כמו שאר המגזרים בחברה

      1. החייאה לאל על

        התאוששות החברה תלויה אך ורק בניהול מושכל ואחראי , חזון ויצירתיות ואם העומדים בראש
        יפעלו בכנות מתוך רצון לשקם ולא ידאגו רק לממונם האישי . ימים יגידו.

    2. את ממש חושב שתמי והדירקטורים ‏ ‏‏‏דאגו לך לאורך השנים? אם דיוידנטים ועברת הון לחברות בת שלה. שנית לטוס טיסות אם אפסדים זה גם לא ‏בריא. כן הדירקטורים יכלו ‏‏למצוא ‏יעדים brake-even ‏אבל היא ביזבזה כסף מהחברה לשמור על השליטה. ישנם עוד דברים ‏שאת לא יודעה, כמות הנזקים ‏תחת תמי. איפו המנכל?

    3. אתה טועה ומטעה . אתה ואני יושבים בבית בגלל התנהלות פושעת של בעלת החברה הקודמת, הדרקטוריון, המנכ״ל והסמנכ״לים .
      אתה ואני ועוד כמה אלפים, נקלענו למצב הנוכחי
      בגלל שהנ״ל רוקנו את כל הכספים מהקופה , ישירות לכיסיהם הפרטיים. התחלנו את המשבר מנקודת המינוס , ללא עתודות בטחון. אני ואתה ועוד אלפי עובדי אלעל משלמים מכיסנו מבריאותנו מעתידנו
      גם ביום הזה , ועוד נשלם ונכאב , בגלל פשעים
      שמתנהלים גם בחצי שנה החולפת וגם ממש ברגע
      זה. כמה נוח וטוב לאשמים האמיתיים בסיפור העצוב הזה , שהדעת מוסחת והאצבעות המאשימות מופנות אל הטייסים( שלא חפים מחמדנות יש לציין, אך בוודאי אינם האשמים במצב) . תתעוררו חברים יקרים. הסיבה שאנחנו בבית היא כי זה בדיוק מה שמתאים להם כרגע, לא לשלם שכר . באיזה מציאות היה מותר להם להוציא עובד לחל״ת כי הפעילות המבצעית בירידה ??? …. מה שנכון וצריך לעשות זה לתבוע את הגורמים שהוזכרו
      תביעת ענק משפטית ייצוגית בשם כולנו על מה שהם גרמו , גורמים ויגרמו לנו , בתקוווה שהאמת המרה תצא לאור .

    4. דירקטורים

      ‏לדירקטורים אין מה להפסיד ‏‏במהלכים שלהם כיוון שביטוח ‏דירקטורים יש להם. זה נותן להם יכולת לעשות מה שהם ‏עשו. אם יכולת ‏להפעיל את הביטוח בזמן ‏תביעה. ‏‏הון ושילטון זה הכוח.

  2. עובד אל על

    ההסתדרות פרקה את העבודה המאורגנת
    ההסתדרות נתנה להנהלה כספי עובדים
    ההסדרות פיצלה את הוועד
    ממליץ לכולם לאמץ את דרך הטייסים ולעבור להסתדרת אחרת

  3. לא להאמין

    לא נראה להם ובדרך פסיקת בית משפט אז עוברים הסתדרות … ממש בוגר מצידם.
    אלפי עובדים יושבים בבית ,חרדים לגורלם והטייסים כדרכם… דואגים רק לעצמם.
    אכן “מנהיגים “….

  4. נוסע מתמיד

    עצוב,כמה אגו של טייסים יכול לפגוע ב 6000 משפחות שמרוויחות 10% ממה שהטייסים עם האגו נפוח כמו בלון הליום .
    אל-על לא נפלה בגלל הקורונה!!
    אל-על נפלה בגלל אגו ענק של טייסים אשר טסים רק מעל האלונקה.
    די, תתחילו לפטר ולהביא טייסים חדשים ,כן גם מחברות זרות .

    1. כל מי שמתלונן על הטייסים

      להזכירכם, נחתם חוזה התיעלות עם הטייסים לפני שנתיים. אתם קולטים? הטייסים כבר התייעלו !
      ההנהלה חתמה איתם חוזה אירי שכבר שונומחהם התנאים והשכר והנה ההנהלה באה ובתירוץ קורונה םהםר את ההסעם שנחתם לפני שנתיים והזדמנות פז להכניע את העובדים החזקים שבזכותם הבורוביצי’ים לא עשו תרגיל קלאבמארקט שוב.
      אז איש תחזוקה יקר או נציגי ההנהלה הרקובה, מי שדפק את החברה היא ההנהלה ולא העובדים.
      ואם אתה כבר בא בטענות, לך תראה כמה מרויחה מנהלת כוח אדם של אל על או כל מנהל אחר.

    2. ממש לא. הטייסים הם בסה”כ שכירים שמנצלים את מעמדם לקבל משכורת גבוה, הם לא אשמים בקריסת אל על כי זה לא תפקידם לדאוג לאל על. הם מקבלים שכר רק בשביל להטיס מטוסים. אל על נפלה בגלל מנהלים ובעלים שלא ידעו איך לשים את הטייסים במקום.

  5. מני פולציה

    די כבר עם התגובות המוזמנות האלה..
    אל על חברה טובה והיא תשרוד
    מה שלא בטוח לגבי ההסתדרות

  6. טייסים יקרים
    אתם לא טסים כבר זמן רב לשום מקום. דינג.. דינג.. דינג.. רמז? תמשיכו עם השטויות שלכם ואל על תטוס בכלל. אני מתמיד זהב שלא שווה כלום והגיע הזמן לצבור מעמד בחברות אחרות. אל על זה כבר פאסה. הפסדתם אותנו ולא רק בגלל מאבקי הכוח שלא מעניין אותנו הלקוחות שמשלמים לכם את המשכורות אלא בגלל היחס של החברה אלינו. איפה נשמע בעולם שחברת תעופה סוגרת מוקד שירות לקוחות בשעת משבר הקורונה? אפילו החברות הכי קטנות הקפידו לענות ולסייע. אבל אל על? עם האף בעננים ולא רואים אותנו ממטר. כמו שנאמר הפנקס פתוח והיד רושמת הכל! שיהיה לכם בהצלחה. אנו גמרתי אתכם יחד עם למעלה מעשר טיסות בשנה.

    1. בהצלחה לך. אני בטוח ששם תמצא אושר

      בהצלחה לך. אני בטוח ששם תמצא אושר

    2. מעולה, סיימת לחפור?! עכשיו שחרר אותנו, לא רוצים כמוך בטיסות שלנו.

    3. זה לא הטייסים. זה היתה ההנהלה שלא רוצה לטוס. במיוחד בחודשים האחרונים. שנית עולה כסף להטיס מטוס ושאתה כמו ארקיע מפסיד כסף על טיסה ואין כסף בקופה אז אתה לא טס. חברות אמריקאיות קיבלו כסף לטוס אם מטוסים קרים. הממשלה שלנו לא היתה נדיבה. את ההחלטה שלך אתה תעשה בקשר לחברה שאתה טס איתה. אם אתה רוצה שהכסף שלך לפחות ישאר בארץ והמיסים ממנו יחזרו לכלכלה אז תיבחר אלעל ארקיע ישראייר. בחיים של תעופה אתה יכול לחזור אם חוויית טיסה טובה או לא מוצלחת. אני לפחות בתקופה הקרובה ובגלל הקורונה מעוניין לעזור לחברות ישראליות כמה שיותר. וכמה שפחות יותר למדינות כמו סין וטורקיה.

  7. בן מרדכי

    רוב טייסי אל על הם גימלאי ח”א
    כך שבשער כניסה לאל על נכנס לחשבונם כל חודש 25.000 ש”ח עובד חברה חייב להקיז דם להגיע למחצית פנסיה של גמלאי ח”א.
    כחול לבן אצלהם זה לא הדגל זו המפלגה ‘,,, רוכש החברה חייב למצוא בין אלפי טייסים USA הוא ימצא במחצית המחיר וחלקם טובים יותר

  8. הקוסם

    הסכם ההתיעלות של הטייסים לפני שנתיים הוא הסכם כניעה ללא תנאים של ההנהלה וההסתדרות למזגר הטייסים
    הקורונה נתנה הזדמנות לתקן אבל ההסתדרות עשתה מעשה בזוי של פרוק הוועד הרסה את העבודה המאורגנת לקחה את צד ההנהלה
    הטיייסם יעברו להסתדרות אחרת ואחריהם כל שאר העובדים
    תמי וההנהלה הישנה ראו בעובדים אויבים ולא שותפים ועל זה הם משלמים
    הניהול הכושל הביא את אל על למצב גרוע ביותר
    כמובן שההנהלה יצאה עם הרבה כסף דאגו לעצמם

  9. יש לאעל הרבה בעיות ולא כולן הן באשמת הטייסים מה שלא עומד בסתירה לזה שוועד הנהגים הזה יצא מכלל שליטה. כל מה שצריך הוא לבטל את חובת הדרכון הישראלי בקוקפיט, טייס אנגלי או אמריקאי לא פחות טובים ובזה יגמר המונפןל והחזקת החברה בביצים.

    1. צודק בהחלט
      שיבטלו את דרישת הפספורט הישראלי ותהא הדרך פנויה לטייסים זרים. בעד

  10. ג’ון קרפטריק

    תחזוקה הכי טובים
    עובדים יומיים ביום ומקבלים על ארבע

  11. המוכיח בשער

    אל על, הכי בבית בשכונה
    הטייסים של אל על בטוחים שבלעדיהם לא תהייה אל על.יש לי חדשות עבורכם , ללא לקוחות, כלומר נוסעים, לא תהייה אל על

  12. ההסתדרות חתמה בשם כולם.
    כולם הרגישו כאילו שמקום עבודתם נגמר. לטייסים יש גב כלכלי ויש להם זמן.
    מכעיס שההסתדרות פגעה גם בגמלאים שרובם מבוגרים ולא מנצלים את כרטיסי החינם,אלא משלמים כמו כל כרטיס של סוכנות נסיעות.
    גמלאי בן 80 מתקשה לחכות 7 שנים עד פתיחת החוזה.
    חתמו בלי לחשוב

  13. ניר ראובני
    צריך להניע החברה
    6000 משפחות תקועות בגלל שעלי על עץ שאתה לא יודע איך לרדת ממנו

  14. בן הגביר

    הטייסים הם חלק מהבעיה אבל בהחלט לא הבעייה כולה. במשך שנים היתה באל על הנהלת ודירקטוריון כושלים שגרמו לכך שהחברה פשוט קרסה. תראו את הדוחות הכספיים של החברה לפני הקורונה. מנכ”ל חברה כושל קיבל שכר (עלות) של כמעט 3 מיליון שקלים בשנה. יו”ר דירקטוריון כושל קיבל כמילון שקלים עבור מה שהוגדר כייעוץ. סמנכ”ל מסחר שקשה להבין את כל ההמצאות שלו לגבי יעדים שונים כמו לאס וגאס וסן פרנסיסקו כמו גם יעדים אחרים, קיבל מעל מיליון שקלים בשנה וגם סמנכ”ל כח אדם שהתעסקה עם העקבים של הדיילות קיבלה שכר דומה. וכל זה בשנים שהחברה הפסידה עשרות מליוני דולרים. הקורונה רק הרעה את מצבה של החברה. נכון לעכשיו לחברה הזו, עם כל הצער על 6,000 העובדים שלה, אין שום זכות קיום בשוק תחרותי והבעלים החדש, שעד היום איש ממש לא יודע אם הוא לא איש קש של אבא או של כל גורם אחר, לא טרח להופיע בציבור כדי שיידעו מה התכניות שלו. העובדה שהוא (אם זה באמת הוא) החליט למנות לדיקטוריון את כל אנשי בנק לאומי לדורותיהם, הופכת את כל הסיפור הזה למוזר ביותר וצריך להתפלל הרבה מאד כדי שהחברה הזו תצליח לעלות על פסים חיוביים. אשרי המאמין.

  15. אין לדעת איך הבעלים החדשים יהיו ומי אמר שההנהלה הבאה שתהייה , תהייה שונה ?
    בנוגע לטייסים – כל מי שנשאר לעבוד , עובד שעות על גבי שעות
    וגם הטייסים צריכים להוריד קצת מהדרישות שלהם לפחות לתקופה הקרובה .

  16. מכה גדולה בכנף

    נן, אגו חיל אווירניקי טיפוסי שנרכש במעמקי השירות הצבאי האקסלוסיבי של צוותי אוויר בטייסות הקרב. מעניין שבחברות תעופה בעולם טייסים מגיעים בעיקר מרקע של קורסי טייס אזרחיים ונחשו מה, האווירון שהם מטיסים מצליח להגיע בשלום ובנוחות מנקודה לנקודה בדיוק כמו מטוסי אל על! פלא, נכון? אמאמה, קברניט באל על הורגל לקבל 150 אלף בחודש ועכשיו המציאות החלומית מבחינתו עומדת להסתיים. אז ברור שהוא ילחם עד טיפת הדם האחרונה.

    1. רופא מומחה

      לאור התגובה, כלומר, התסמינים, ממליץ לקחת פעמיים ביום (בוקר וערב) את קנאה-מון למשך חודשיים.
      אולי אז יעברו לך התסמינים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה