אא

טבריה מתעוררת: הצצה לגרסה המחודשת והמרהיבה של מלון גלי כנרת

“גלי כנרת”, בית ההבראה המיתולוגי משנות ה-50, החליף ידיים והפך במהלך הקורונה למלון יוקרה עם ניחוח של חו״ל. הנוף עוצר הנשימה הפונה לכנרת, העיצוב המדוקדק ומסעדת השף (הכשרה!) בניצוחו של אסף גרניט, הופכים בוודאות את טבריה ליעד החופשה הבא שלכם

מלון גלי כנרת המחודש של ישראל קנדה מלונאות: צילום: עמית גירון מלון גלי כנרת המחודש של ישראל קנדה מלונאות: צילום: עמית גירון

עוד בתקופת הזוהר הקודמת שלו, מלון ״גלי כנרת״, שנפתח בשנת 1946, היה מוקד עלייה לרגל לכל המי ומי. אושיות למיניהן ופוליטיקאים בכירים מישראל ומשאר בעולם, היו מגיעים לטבריה ל״גלי כנרת״, לחופשה הכי יוקרתית שמדינת ישראל יכלה להציע. לא סתם נאמר לנו בגאווה מספר רב של פעמים כי מדובר במלון האהוב על בן גוריון ואישתו פולה, ולכן אף תמצאו כאן את ״סוויטת בן גוריון״ המרשימה, על שמו. כיום ״גלי כנרת״ הוא חלק מקבוצת קנדה-ישראל, שהשקיעה כ-70 מיליון שקלים בשיפוץ המלון ההיסטורי, שנפתח לציבור הרחב באוגוסט האחרון.

המלון עבר מתיחת פנים רצינית, שיפוץ יסודי מטריף ביופיו, אך הבעלים בחרו להשאיר את השם הישן. מסתבר כי לכל אחד ממקבלי ההחלטות היה איזשהו זיכרון קטן בלב, מלא בהוד ובהדר, מגלגולו הקודם של המלון. ״גלי כנרת הוא מותג״, הסבירו לנו יחד עם הרצאה ארוכה על שמירת המורשת וחשיבותם ההיסטורית של המלון והלוקיישן לצד ההתחדשות.

צילום: עמית גירוןצילום: עמית גירון
צילום: עמית גירוןצילום: עמית גירון
  
סוויטת בן גוריון במלון. צילום: גיל אליהוסוויטת בן גוריון במלון. צילום: גיל אליהו

המלון נמצא בקו המים של הכנרת והשילוב עם העיצוב המינימליסטי בניצוחו של סער צפריר, יוצרים הילה יוקרתית שאין כמותה. לא הייתה פינה במלון שלא צילמתי נלהבת לעמוד האינסטגרם שלי, ובכל מבט נוכחתי לגלות ירידה מטריפה לפרטים, פוטוגנית עד כאב. לא עוד בתי מלון עם שטיחים מקיר לקיר וריפודי ספה שתואמים לוילונות! מלון ״גלי כנרת״ הוא פשוט חגיגה לעיניים ולרשתות החברתיות בפרט. למלון 126 חדרים, המחולקים בין היתר לחדרים סטנדרטיים, סוויטות וחדרי גן עם ג׳קוזי חיצוני. כולם, ללא יוצא מן הכלל, עם נוף פסטורלי של הכנרת והבריכה.

כפי שכבר ציינתי, לקבוצת קנדה-ישראל היה חשוב במיוחד לשמר את הערך ההיסטורי של המקום, ולכן תוכלו אפילו למצוא עתיקות משוחזרות בקרקעית הבריכה. גם הג׳קוזי המקורה בכיפה מרשימה מביט אל הכינרת מצד אחד, ומהצד השני פונה אל מתחם הספא המפנק. וכל הטוב הזה, נטול ילדים! כן כן, כעת הבר הסמוך לבריכה, המתמחה בקוקטיילים ברמה גבוהה, מקבל משמעות עמוקה יותר. לאחר תקופת הרצה, הנהלת המלון הבינה שעל מנת להנות באמת מהשקט והשלווה שיש למלון להציע, יש להגביל את הכניסה לזאטוטים, ילדים וטף.

צילום: עמית גירוןצילום: עמית גירון
צילום: עמית גירוןצילום: עמית גירון

אז מה אוכלים בגלי כנרת? אם בניתם על בופה המאפיין כל חופשה ישראלית, קחו בחשבון שב״גלי כנרת״ החליטו ללכת על קונספט אחר. גולת הכותרת של המלון היא מסעדת השף ״לוטה״ (Lotte), מקבוצת ״מחניודה״ בניצוחו של אסף גרניט. זוהי המסעדה הכשרה הראשונה בקבוצה, ולכן היא פועלת בימי א׳ עד ה׳ ובמתכונת שונה בסופי השבוע. ״לוטה״ היה שמה של מייסדת המלון, לוטה איזנברג שהייתה כאמור עולה חדשה, מלונאית נחושה, שכלל לא הייתה פראיירית. עם המון אמביציה ואהבה לתחום, היא זו שהעניקה ל״גלי כנרת״ בגלגולו הקודם את המוניטין שלו. השירות, האווירה וכמובן האוכל, לא מביישים את המותג של קבוצת ״מחניודה״. הצוות של מחנה חקר באופן מעמיק את המסורת הקולינרית של טבריה, התמקד בחומרי הגלם המקומיים והדגה המטריפה שבאיזור, וכך יצרו ״גשר״ בין ירושלים לטבריה. החל מאוכל בהשפעת מנות טברייניות, עם המון כבוד לספקים מסביב ועד לכלי ההגשה שיוצרו בפורטוגל במיוחד עבור המסעדה- כל אלו יוצרים אווירה מדוייקת וטעימה במיוחד.

תמצאו כאן דגים היישר מהכנרת ובשר משובח מרמת הגולן. מנות כמו סרדינים של מים מתוקים על קרעי לחם, קאדה טברייני (מאפה כורדי מלא בצל מקורמל ומנגולד), ריזוטו פריקי חצילים, ועוד רבות, טובות וטעימות. קצת מצופה כי באיזור טבריה המחירים יהיו זולים יותר מאיזור המרכז, אך ככל הנראה ב״לוטה״ התאימו עצמם אל האוכלוסיה שתפקוד את המלון, שרובה כנראה איננה מטבריה. ובכל זאת, אפשר להתנחם בגודלן המכובד של המנות שלגמרי נועדו לחלוקה. לא סיימנו כאן בתחום האוכל.

בין הבריכה לחוף הפרטי של המלון, תוכלו למצוא במהלך היום את ה Lotte Food Truck, שמגיש אוכל קליל ומהיר מבית מחניודה. כמו למשל המבורגר, נקניקיות עגל, שניצל, קבב דג ושלל מנות שוק של ירקות צלויים, דגים מטוגנים וכמובן צ׳יפס. ארוחת הבוקר מוגשת לשולחן (אמנם לא בופה אבל שווה לחלוטין), עם מזטים ים תיכוניים, סלטים רעננים, לחמי מחמצת תוצרת הבית ומאפים גליליים. למנה עיקרית תוכלו לבחור בין בורקס מפנק, קובנה ברוטב הולונדייז או לחוח על תקן פנקייק. מה אני אגיד לכם? מחניודה במיטבה. ויש גם את בר המשקאות הנמצא במרכזה של המסעדה, שם תוכלו להזמין אלכוהול במשך שעות היום ועד השעה 23:00 בלילה,

צילום: עמית גירוןצילום: עמית גירון
על שפת ים כנרת

ואם בכל זאת נתחשב בעובדה שהאירוח הוא בטבריה ומספר האטרקציות מסביב דל בהחלט, ישנה אטרקציה נוספת שהמלון מספק עבור האורחים.

בעבר, סביב המלון היה מעגן של סירות. עם השיפוץ נפרדה קנדה-ישראל מהמעגן הציבורי, וכיום, אם אורח מעוניין להפליג בכנרת, המלון מציע השכרת סירת מנוע לסיבוב דאווין, המחיר: 1,600 שקל לשעתיים.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

ספא ויש במלון  החדש של ישראל קנדה מלונות גם ספא יוקרתי ומפנק Galei Spa, ובו תוכלו להתפנק במגוון עיסויים. המתחם משתרע על 700 מ״ר ומכיל בין היתר 13 חדרי טיפולים לבודדים, שני חדרי טיפולים זוגיים, ג׳אקוזי ואזור מיוחד לטיפולי יופי. במלון עצמו גם סאונה יבשה ורטובה וגם בריכת ג׳אקוזי עם זרמים, ממנה תוכלו להשקיף על הנוף המרהיב של הכנרת. בין הטיפולים של 50 או 70 דקות, מהם תוכלו להנות בספא: שבדי קלאסי (370/340 שקל), עיסוי רקמות, ״אדמא״ -טיפול רפלקסולוגיה (350-470 שקל), עיסוי לנשים הרות ל-50 דקות (350 שקל) וגם טיפול זוגי בן 50 דקות במחיר של החל מ-890 שקל.

לסיכום מחירי הלינה במלון משתנים בהתאם לתאריכים לחדר בבחירתכם. ומתחילים ב-1500 שקל ללילה לחדר בסיסי - המחירים אינם זולים, בחצי פנסיון ניתן לעבור בקלות את ה-2,200 ללילה, אך היוקרה אכן מורגשת באוויר. אם תעצמו את העיינים מספיק חזק תוכלו לדמיין שאתם משתזפים לצד אגם קומו שבאיטליה. סטנדרט של חו״ל כבר אמרתי?   הכותבת היתה אורחת מלונות ישראל קנדה   כך זה התחיל. צילום באדיבות מלון גלי כנרת

 הנשיא יצחק הרצוג בגלי כנרת. צילום באדיבות מלון גלי כנרת הנשיא יצחק הרצוג בגלי כנרת. צילום באדיבות מלון גלי כנרת

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםישראל קנדה מלונאותישראל קנדהמלון גלי כנרתpassfoodnews

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: