הסיפור הגדול בחודשים האחרונים בנתב"ג הוא בלי ספק הזינוק של חברת הלואו קוסט האירית, רינאייר, שסיימה את חודש אוקטובר עם נתח שוק של כ-11% בסך הפעילות בנתב"ג.
החברה הפעילה 750 טיסות על הקווים שלה מישראל, הטיסה 86,458 נוסעים. ממוצע של כ-115 נוסעים לטיסה עם תפוסה של כ-62%.
ריינאייר, יצאה לאחרונה עם מבצעים של מחירים נמוכים במיוחד ליעדים באירופה, במחירים שנעים החל מ-12 יורו לכיוון.
בענף התעופה מעריכים שריינאייר עשויה לטפס כבר בחודשים הקרובים לנתח שוק של כ-15% בנתב"ג, ולהמשיך לכרסם בשאר החברות הפועלות מישראל ואליה. במקביל, עם התגברות הביקושים והתאוששות של עולם התעופה בחודשים הקרובים, תוכל גם להעלות מחירים.
ההשתלטות של רינאייר דורשת חשיבה מחדש של שאר החברות בעיקר של החברות הישראליות. ריינאייר תמשיך לנגוס בכל החברות, כאשר אל על, ישראייר וארקיע ירגישו אותה במיוחד.
,
חברת הלואו קוסט השנייה בנתב"ג, איזי ג'ט סיימה את אוקטובר עם נתח שוק של 4.47% עם 35,278 נוסעים, ואילו חברת הלואו קוסט השלישית וויז אייר סיימה את אוקטובר עם נתח שוק של כ-3.40% ועם 26,905 נוסעים.
סה"כ נתח השוק המצרפי של שלושת החברות יחד 18.84% עם 148,641 נוסעים, מתוך 788,607 נוסעים בתנועה הבינלאומית בנתב"ג.
3 תגובות
נתח שוק זה יפה מאוד אך במחירים שמכרה השאלה היא כמה במציאות הרוויחה אם בכלל
בושה לאל על
אל על היא אחת החברות התעופה השנואות ביותר הישראל, מחירים מאוד גבוהים ושירות מתחת לעל ביקורת.