כסף על ים כנרת: 5 ספינות שיט באגם הלאומי מדווחות על נזק מידי של 20 מיליון שקל

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
הספינות במעגן בטבריה
הספינות המושבתות במעגן בטבריה. צילום: באדיבות חברת הולילנד

היום (ראשון) 5 חברות שייט פרטיות באגם הלאומי, הכנרת, מדווחות על נזק כספי של 20 מיליון שקל במידי בגלל הקורונה וצפי לנזק מצטבר של 60 מיליון שקל עד סוף השנה. נכון להיום, חל איסור להתרחץ, לשחות או לשוט בכנרת.

עונת התיירות בכינרת מתחלקת לשתי תקופות עיקריות: מאמצע חודש פברואר ועד אמצע יוני; מאמצע חודש ספטמבר ועד דצמבר. בעונות אלו מספר התיירים השטים בכינרת עומד על כ-10 אלף תיירים ב-21 ספינות בגדלים שונים. החל מ-55 נוסעים ועד 220 נוסעים. 95% מהמפליגים בספינות השייט בכינרת הם תיירים מחו”ל. על פי נתוני משרד התיירות, בשנת 2019, מתוך 4.5 מיליון תיירים שהגיעו למדינת ישראל, כ-2 מיליון תיירים הגיעו לאזור הכינרת ומתוכם 1.4 מיליון הפליגו באגם הלאומי.

השייט הספורטיבי אושר על ידי משרד התרבות והספורט השבוע, אך חמש חברות השייט הפרטיות הפועלות עם ספינות המטיילים הגדולות בכינרת, שאינן מורשות עדיין לשוט – מדווחות על הפסדי עתק של 20 מיליון שקלים בחודש וחצי האחרונים, בעקבות ביטול הטיסות ובעקבותיהן ביטול של תיירים וקבוצות צליינים וכן סגירת חופי הכינרת.

“כל העבודה הופסקה ונאלצנו להוציא את כלל עובדינו לחל”ת”, אומר גבי בן דורי, הבעלים של חברת השייט ‘הולילנד’ בכינרת. עוד לדבריו, “5 חברות השייט העצמאיות בכינרת, מעסיקות מעל 150 עובדים ומפרנסות באופן עקיף מאות משפחות. אנו חוששים, כי בנוסף לקשיי ההישרדות הפיננסיים של החברות, הצוותים שהוכשרו והתמקצעו יאלצו לחפש אפיקי הכנסה אחרים והענף יישאר ללא תשתית אנושית מתאימה. בנוסף, חברות השייט נמצאות ביחסי עבודה עם נותני שירותים שונים (מסעדות, אתרים ועוד) וגם פרנסתם של אלו עומד בפני סימן שאלה גדול. פגיעת השרשרת גם באה לידי ביטוי בבעיות גבייה מסוכני נסיעות על שירותים שסיפקנו בחודשים ינואר, פברואר ומרץ”.

כנרת
גם זה אסור בינתיים. פעילויות מים בכנרת. צילום אשלי פירסון

ירידה דרמטית אחרי עלייה דרמטית

בתחילת שנת 2020, בחודשים ינואר ופברואר, נרשם גידול של 20% במספר התיירים ששטו בכינרת, לעומת החודשים המקבילים אשתקד. העוסקים בענף, שצפו “שנה מצוינת”, נערכו עם רכישה וחידוש של ספינות גדולות, תוך התחייבויות כספיות עצומות. ב- 2019 הוכנסו לכינרת 3 ספינות גדולות וחדישות ואחרות הוזמנו ומתוכננות להגיע מחו”ל במהלך השנה ובשנה הבאה.

“כפי שהיינו הראשונים להיפגע, כך לצערנו נהייה האחרונים להתאושש. חברות השייט בנויות על תנועה של תיירים וזו על פי ההערכות השונות, גם כשתחזור, תהייה קטנה משמעותית ממה שהורגלנו אליה”, אומר בן דורי. עוד לדבריו, “כיום מדברים על נפח עבודה של 20% לעומת היקף העבודה בשנת 2019. המשמעות היא שגם כשתחזור התיירות, נעבוד בהפסד, משום שבאופי הפעילות של חברות השייט נפח העבודה הוא המאפשר את קיומנו. על כן, אנו צופים שהזמן שייקח לתיירות להתאושש ולהגיע לנפח הרצוי הוא תקופת זמן של 5 שנים”.

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה