אא

מידרוג: "ישרוטל בעלת מיצוב גבוה באופן המגביר את יכולתה לעמוד בפני משברים"

חברת מידרוג מפרסמת כי רשת ישרוטל תוכל לעבור את המשבר נוכח הניהול האחראי שלה. "חוזק ההנהלה בא לידי ביטוי גם ברווחיות ברמת החברה שהינה יציבה לאורך השנים האחרונות". ומה בנוגע לתזרים המזומנים בטווח קצר-בינוני?

ישרוטל אילת. צילום 123rf ישרוטל אילת. צילום 123rf

למרות משבר הקורונה, חברת מידרוג, שניתחה את מצבה של ישרוטל, סבורה כי רשת בתי המלון תוכל לעבור את המשבר לאור הניהול הטוב והאחראי של החברה. "מידרוג רואה את החברה כבעלת מיצוב גבוה באופן המגביר את יכולתה לעמוד בפני משברים ואירועים עתידיים", כך מפרסמת מדירוג. עוד מפרסמת, "שיעור החדרים באילת וים המלח מסך החדרים שבניהול החברה כיום מסתכם לכ-65%. שיעור זה צפוי לרדת לכ-60% עם השלמות ייזום בתי מלון בת"א-יפו (צפון רחוב הירקון, בניין שקם ביפו ודיזנגוף 99) עד תום שנת 2022".

בהקשר לאילת, אומרים במידרוג כי "דווקא ריכוזיות זו בעיר אילת ובכלל דגש על מלונאות נופש ומלונות היוקרה תורמת לתוצאות החברה בתקופת וירוס הקורונה, כאשר אלה רושמים ביקושים גבוהים יותר מאשר מלונות באזור תל אביב וירושלים אשר עיקר הלינות בהם מקורם בתיירות הנכנסת". יחד עם זאת, מדגישים במידרוג כי "אולם, קיימת אי וודאות לגבי המשך רמות התפוסה, הן בשל התפתחות וירוס הקורונה והן בשל המצב הכלכלי של מדינת ישראל".

עוד סבורים במידרוג ש"המלונות האורבניים של החברה במרכז הארץ מתבססים בעיקר על תיירות חוץ ותיירות עסקית, על כן כל עוד לא תשוב תיירות החוץ לישראל צפויים ביקושים נמוכים יחסית למלונות הרשת באזור תל אביב וירושלים. בהתאם לתרחיש הבסיס לשל מידרוג היקף הכנסות החברה משירותי אירוח צפוי להצטמצם בשנת 2020 בכ-35%-42% ביחס לשנת 2019, ולהתאושש בהדרגה בשנים הבאות".

להערכת מידרוג, "שמירה על מיצוב גבוה של בתי המלון ועל פרמטרים תפעוליים טובים ביחס לענף, נובעים גם מיכולות שיווק וניהול טובות המאפיינות את החברה. חוזק ההנהלה בא לידי ביטוי גם ברווחיות ברמת החברה שהינה יציבה לאורך השנים האחרונות עם שיעור EBITDA של כ-21% בשנים 2017-2019 וכן שיעור רווח גולמי אשר נע בכ-35%-38% בשנים אלה".

עוד מוסיפים במידרוג כי לישרוטל יש "גמישות פיננסית בולטת לחיוב הנובעת ממצבת נכסים שאינם משועבדים, שיעור מינוף נמוך במלונות החברה וממסגרות אשראי בתי מנוצלות בהיקפים משמעותיים". עוד מציינים במידרוג, "מדיניות פיננסית שמרנית לאורך זמן המשפיעה לחיוב על פרופיל הסיכון, כך שהחברה טרם התפרצות נגיף הקורונה הציגה שיפור מתמשך ביחסים הפיננסים תוך שמירה על היקף תזרים יציב והולם לרמת הדירוג, לצד חלוקת דיבידנד מתונות בשנים האחרונות ביחס להיקף התזרים".

מבחינת הצפי להכנסות של ישרוטל, במידרוג מעריכים כי לאור העובדה שבשנת 2019 עמדו ההכנסות של ישרוטל משירותי אירוח בסך של כ-1.45 מיליארד שקל. "בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג, הכנסות החברה משירותי אירוח בשנת 2020 צפויות לנוע בכ-800-1,000 מיליון שקל, כי בשנת 2021 צפויות לנוע בכ-1.1-1.2 מיליארד שקל המשקף ירידה, ביחס לשנת 2019, של כ-22%-42% ביחס לשנים אלו (2020-2021)".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: