אא

מנכ"ל חברת אוטו יורופ: "שמו לנו תמרור עצור. אין אופק"

עמי צוקר, בעלי "אוטו יורופ", אחת השחקניות הוותיקות בתחום השכרות רכב בחו"ל, מתמודד עם מציאות לא פשוטה. כל בני משפחתו - הוא, רעייתו ושני ילדיו - עובדים בעסק שעצר בגלל הקורונה: "תחושה קשה של קיפאון וחוסר ודאות אבל אני אופטימי"

Shutterstock Shutterstock
כשדיברו על פתיחת השמיים ליוון, עמי צוקר, הבעלים של חברת השכרת הרכב בחו"ל "אוטו יורופ", התחיל לנשום. צוקר, אופנוען בלב ובנשמה, שחורש את המדינה השכנה עם האופנוע הכבד שלו כבר 20 שנה, מאוהב בנופים, בתרבות, באנשים, בהיסטוריה, בקולינריה, בטברנות וכמובן בכבישים של יוון. את אהבתו זו הנחיל גם ללקוחותיו, חובבי האופנועים. איך? הוא בנה עבורם מסלולי טיולי אופנועים בכבישים הכי חבויים ביוון. תפר חבילות של ממש שהפכו לנישה בעסק וכללו: תכנון מסלול, סיפור דרך ובתי מלון קטנים ומשפחתיים לאורך המסלול שאפשרו לחוות את יוון מזווית קצת אחרת. אבל ברגע שהפנים שגם יולי, ולפי איך שהדברים נראים כעת גם באוגוסט אף אחד לא יטוס לחופשה בגלל גל התחלואה הגואה והפיכתה של ישראל ממדינה ירוקה למדינה אדומה לא בטוחה, הוא מנסה לשמור על אופטימיות ולהתמודד עם הקטסטרופה. "אני אופטימי", הוא אומר לפספורטניוז. "אני בטוח שברגע שהשמיים יפתחו נחזור לפעילות. אומנם המספרים לא יהיו המספרים שלפני הקורונה, ייקח הרבה זמן אפילו שנים עד שנחזור למה שהיה, אבל אני מאמין שנשרוד". צוקר, בן 68, הקים את "אוטו יורופ" לפני כמעט 30 שנה. בחברה מועסקים רעייתו ושני ילדיהם, נמי, 43 ושרון, 38. שתף אותנו מה עובר על אדם שכל משפחתו עובדת בענף שבין לילה קורס לגמרי בגלל מגיפה? "תחושה של קיפאון. חוסר ודאות. לא רואים את האור בקצה המנהרה. אין אופק. ועכשיו, התחלואה שגואה והמעבר ממדינה ירוקה למדינה אדומה מרחיקים עוד יותר את החזרה לעבודה. העסק מיועד לדור השני. זה העתיד שלהם. הם צריכים להתחיל ולמשוך אותו קדימה. הם יודעים ומכירים היטב את העבודה בעסק. ביצעו את כל התפקידים האפשריים בחברה. אבל הקורונה שמה להם תמרור עצור, כמו לכולם. עם זאת, אני שומר על אופטימיות". מה גורם לך להיות אופטימי ועד מתי העסק יוכל לשרוד במצב הקיים? "מתחילת המשבר ועד כה נגרם לנו נזק כספי של מעל מיליון שקל. החזרנו ים כסף ללקוחות שביטלו. אנחנו לא מתווכחים עם אף אחד. כל מי שרוצה לבטל ולקבל את כספו בחזרה - מקבל. אין פה שאלה בכלל. חשוב לנו לשמר לקוחות כדי שהם יחזרו אלינו אחרי שהשמיים יפתחו. אני אדם אופטימי ולשמחתי נכנסנו לאירוע הזה חזקים כלכלית דבר שיאפשר לנו לשרוד להערכתי עד אחרי חגי תשרי. יש לנו עוד אוויר לנשימה. אני מקווה שבתקופה הזו נוכל לחזור לתפקד ושכל ההבטחות של ראש הממשלה נתניהו לסייע לעסקים אכן יצאו פועל. אם הן יצאו לפועל, זה יעשה לנו את החיים יותר קלים".
בנימין נתניהובנימין נתניהו
"אם ההבטחות של ביבי באמת יצאו לפעול, זה יעשה לנו את החיים יותר קלים". רה"מ, בנימין נתניהו. צילום: 123rf האם קיבלתם מענקים מהמדינה? "המשפט לעג לרש, מחמיא למה שקיבלנו עד כה מהמדינה". מה לגבי העובדים בחברה? "סגרנו את המשרד ב-15 במארס. מתוך 18 פיטרנו 5 עובדים, את האחרונים שהגיעו לעבוד אצלנו. את הרוב הוצאנו לחל"ת ומי שעובד בלתת שירות לכל הלקוחות שמבטלים - עובד תמורת משכורת מוקטנת. אנחנו מנסים לשמר בשיניים את העובדים גם מתוך דאגה לעובדים שחלקם עובדים אצלנו 20-25 שנה והפכו לחלק מהמשפחה וגם כדי שנוכל לתפקד ביום שאחרי. שנוכל לחזור לעבוד כשהדברים יחזרו". מילה אופטימית לסיום "ביום שאחרי ענף השכרות הרכב בחו"ל צפוי לגדול כי אנשים יעדיפו לטייל בחו"ל ברכב פרטי שכור מאשר בתחבורה ציבורית. השאלה היא כמובן מתי יפתחו השמיים ולכמה יעדים". "ביום שאחרי אנשים יעדיפו להתנייד בחו"ל ברכב במקום בתחבורה ציבורית". צילום: 123rf            

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםהשכרת רכבבנימין נתניהואוטו יורופמשבר קורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: