מנכ״ל ישרוטל: “זה נס גדול לסיים שנה כל כך אתגרית באופן שכזה”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
לאחר תוצאות שיא שהציגה הרשת ברבעון השלישי של השנה למרות משבר הקורונה, ליאור רביב מספר לפספורטניוז כיצד עשה זאת, אך מציין: "שזה לא יבלבל אותנו, עדיין צפויה לנו שנה קשה"
מנכ
ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. צילום: דניאל בר

לאחר שישרוטל הצליחה דווקא בתקופת הקורונה להגדיל את הרווח שלה ברבעון השלישי של 2020, ולהעמיד אותו על סך של 64.563 מיליון שקל, מנכ״ל החברה, ליאור רביב, החתום על ההישג, אומר לפספורטניוז: “אני מרגיש שאנחנו ברי מזל גדולים ברבעון הזה תחת הנסיבות המאוד מורכבות של ניהול החברה בצל המחלה.״

״הצלחה. מצד אחד שמרנו על רמת הכנסות טובה, מצד שני עשינו עבודה מאוד משמעותית בנושא של ההוצאות. מרגיש טוב להשיג תוצאה כזו ברבעון השלישי עם קורונה לעומת 2019 שהייתה שנת שיא בישרוטל. זה הישג בזכות המנהלים, העובדים, נאמנות, זה שכולם נתנו מקסימום עמדו באתגרים ניהוליים מאוד מורכבים במלונות, במטה השיווק. כולנו ביחד הצלחנו להשיג את התוצאה המעולה”.

ליאור, איך אתה מסביר את התוצאה הזו לעומת המתחרים שרשמו הפסדים לא מעטים?

״המבנה של ישרוטל למזלנו בתקופה הזו עם הפריסה ברחבי הארץ, זה הרע במיעוטו במצב כזה. לתקופת קורונה היא אידיאלית, 8 בתי מלונות באילת, יחד עם בראשית, כרמים מצפה ימים, יערות כרמל, שהביאו תוצאות שיא”.

אחרי תקופת הסגר, הזמן הרב בארץ, אנשים רצו לפצות את עצמם ולצאת לחופשה במלונות יוקרה?

“מי שנשאר בארץ ראה במלונות חלופה מעולה לחופשה יוקרתית במחירים טובים. היו לנו תפוסות טובות. שורה תחתונה, המלונות עבדו מעולה
גם בירושלים וגם בת”א למרות שעל הנייר ת”א נחשבה לעיר חלשה יותר בתקופת הקורונה. דבר נוסף שעשה את ההבדל הוא מלון מצפה הימים שהיה סגור בשנה שעברה, והשנה פתוח. זו דחיפה גדולה להכנסות. פתחנו בנוסף את מלון קדמא באוגוסט. המלון עבד עם 90 אחוז תפוסה. עוד שבועיים של פעילות בחגים, אם לא היה את הסגר, בכלל היה רבעון חלומי”.

ישרוטל תפתח 11 בתי מלון עד ה-11 ביוני
מלון מצפה הימים המחודש של רשת ישרוטל. צילום: לינוי ודרור

מה היו התגובות שקיבלת על תוצאות השיא ברבעון ?

“התגובות שקיבלתי היו מאוד מפתיעות. הציפייה הייתה שענף התיירות, שנפגע הכי קשה מכל ענפי המשק, יספוג הפסדים כבדים. לא הבינו כיצד ייתכן שבשנת משבר החברה רשמה תוצאות דומות לשנה שעברה, שהייתה שנת שיא. למרות זאת, אני חייב לציין כי זה לא מצביע על כל השנה. שזה לא יבלבל אותנו, עדיין צפויה לנו שנה קשה. החברה צופה להרוויח מעל 100 מיליון שקל רווח תפעולי. זה נס גדול לסיים שנה כל כך אתגרית באופן כזה”.

מה אתה יכול לספר על הקשיים בשנה כזו?

“זו השנה הכי מורכבת שהייתה לי בעשר השנים שאני מנהל את ישרוטל, הכי אתגרית. היא דרשה מכל ההנהלה יכולות ניהוליות, גמישות, לקיחת סיכונים וכללה הרבה לילות ללא שינה”.

מה הכי מטריד אותך?

“לאור המצב, אנחנו עלולים להיכנס לסגר שלישי. לחשוב שפתחנו לפני כשבועיים, השקענו מאות אלפי שקלים. לסגור פעם נוספת? מי יפצה על כל הנזקים הכספיים? איך מסתכלים לעובדים בעיניים ומוציאים אותם שוב לחל”ת? הם נמצאים במצוקות כלכליות לא פשוטות. אנחנו עושים מאמצים לעזור לכולם ולא להשאיר אף אחד מאחורה. ניהול של 20 בתי מלון עם 5,200 עובדים, בעידן של חוסר וודאות, זה אתגר ניהולי מורכב מאין כמוהו.״

וגם לקחתם סיכונים…

” ברור, פתחנו את מחלקת ההזמנות שהיינו בתוך הסגר. החזרנו 100 מתוך 180 עובדים. קבלנו הזמנות קדימה, מתוך הנחת עבודה שהמלונות יפתחו. השכר ששילמנו יכול היה ללכת לטמיון, גם הכסף שהושקע בהכנת המלונות יכל לרדת לטמיון ובנוסף לכך אם היינו צריכים לבטל הזמנות היה יכול לגרום לנו מכך נזק תדמיתי.״

ליאור סיכם ואמר ״זה סיכון שבדיעבד השתלם. צל”ש או טר”ש. למזלנו השתלם לנו, ההימור היה נכון. זה יצר לנו בסיס תפוסה טוב קדימה. אנחנו ממשיכים את עידן אי וודאות בצליעה לכיוון החיסון”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

9 מחשבות על “מנכ״ל ישרוטל: “זה נס גדול לסיים שנה כל כך אתגרית באופן שכזה””

  1. הרווח שלהם הם משחיטה במחירים הגבוהים ועובדים שעובדים במינימום ופחות מזה .צמצום בעובדים וכו”ל

  2. העיקר בוכים אין הכנסה המצב נורא….
    והנה יצא המרצע מין השק..
    גורפים……העיקר הקיטורים.

  3. לכל אלה שאומרים “אין על ישרוטל”, ברחנו מ ישרוטל ים המלח שבווינט דיווחו על קורונה שם. אף אחד מהמלון לא סיפר לנו. אגב, עד היום לא טרחו ב ישרוטל להתקשר אלינו. להתנצל. לשאול בשלומנו. לבדוק איך הייתה הנסיעה מים המלח בחשיכה. מרגיש בשנים האחרונות שהלקוח הוא אולי בתחתית סולם העדיפויות. אבל הרווח…. תחשבו לבד היכן הוא בסולם.

  4. צח לינדה פלאפון 0525661259

    אני מאוד שמחה בשבילכם, חיכינו לרגע הפתיחה, האמנו לכם לאי ירוק, שהינו במלון מה 22,11 לאחר בדיקת קורונה שלילית, בקיצור עשינו כולנו בדיקת בשבת שפירסמו שהיו חיוביים בעלי יצא חיובי כולנו בבידוד ממש סרט.
    מה חשבנו לעצמנו שבאמת אפשר לסמוך?
    האמת חגגתי יום הולדת 65 בבידוד ביגללכם,
    אף אחד מהמלון לא התקשר אלינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה