אא

נמל גטוויק נסגר עקב סכנת רחפנים

אלפי נוסעים, שהיו אמורים להמריא או לנחות בנמל, נפגעים עקב רחפנים, שנצפו מעל מתחם הנמל בלילה והבוקר. "הבטיחות של הנוסעים שלנו היא בעדיפות עליונה", הודיעה ההנהלה וביקשה בשלב זה לא להגיע לנמל

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
מנמל התעופה גטוויק בלונדון נמסר הבוקר (חמישי, 10:50 שעון לונדון) שמסלולי השדה נותרו סגורים וכל הטיסות מושעות עקב דיווחים אמש והבוקר על רחפנים שטסים מעל לשדה. מהנמל נמסר כי "יש היום הפרעה משמעותית בגטוויק כתוצאה ממה שנראה כניסיון מכוון לשבש טיסות" וממליצים לנוסעים לבדוק את מצב הטיסה לפני שיוצאים לשדה. מוקדם יותר הבוקר נדחו כל הטיסות, האמורות להמריא ולנחות בנמל, והנוסעים שהיו אמורים לטוס מנמל התעופה, התבקשו לא להגיע. הנהלת נמל התעופה הודיעה כי אתמול בסביבות השעה 9:00 בערב נצפו שני רחפנים עפים מעל מתחם הנמל, והחליטו להפסיק את פעילות הנמל עד 3:00 בלילה. בשעה 3:45 שוב הופסקה פעילות הנמל עקב דיווח כי נראו מזל"טים נוספים מעופפים באזור. טיסות, שהיו אמורות לנחות הבוקר בגטוויק, הוסטו לנמלי תעופה אחרים, כולל בצרפת ובהולנד, וכל הטיסות האמורות להמריא מנמל גטוויק נדחו עד להודעה חדשה.

הנהלת הנמל פרסמה הודעה: "אנחנו מצטערים על אי הנוחות היום, אך הבטיחות של הנוסעים שלנו היא בעדיפות עליונה", ובסיוע כוחות הביטחון היא ממשיכה לבדוק את פעילות המזל"טים באזור. עפ"י החוק הבריטי, אסור להטיס מזל"טים מכל סוג שהוא במרחק של קילומטר מגבולות תחום הפעילות האווירי של נמל תעופה. מלבד הסכנה הפיסית למטוסים קיימת גם סכנה טכנולוגית לשיבוש מערכות הטיסה, והעונש על הפרת החוק: קנס של עד 2,500 ליש"ט או עד 5 שנות מאסר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםלונדוןגטוויק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: