עליית מדרגה בחוויית הטיסה בקו ת"א-לונדון

צירופו של המטוס החדיש והמתקדם בעולם, איירבוס A350-1000 לקו ת"א – לונדון ע"י חברת בריטיש איירווייס משדרג באופן משמעותי את חוויית הטיסה של הנוסעים בכלל, ושל נוסעי מחלקת העסקים בפרט. הדרך ללונדון מעולם לא הייתה נוחה, רגועה ונעימה יותר

A350-1000, בריטיש איירווייס. צילום: גיא וקס

על רקע התחרות הגוברת בין חברות התעופה בקו תל-אביב – לונדון ביצעה בתחילת החודש בריטיש איירווייס מהלך "שובר שוויון" שעה שהחליטה לצרף את המטוס החדיש והמתקדם ביותר ה-350A לקו הפופולארי. המהלך מעיד על החשיבות שמייחסת החברה לקו זה, תוך שהיא לוטשת עיניים בעיקר לנוסעי מחלקת העסקים, ולנוסעים בטיסות ההמשך (קונקשיין) מלונדון ליעדים הרחוקים. בריטיש איירווייס רואה בקו תל-אביב – לונדון כיעד של טיסה ארוכה (long-haul flying), אעפ"י שהטיסה אורכת כ-4.5 שעות בלבד, ולפיכך בחרה להפעיל בקו זה את המתקדם שבמטוסיה.

בריטיש איירווייס, החוגגת השנה 100 שנים להיווסדה, קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע 6.5 מיליארד ליש"ט במהלך 5 השנים הקרובות בחידוש צי המטוסים של החברה, במושבים חדשים ומפוארים בתוך המטוסים, בבנייה ובהשקעה מאסיבית בטרקלינים, בשירותי Wi Fi מהיר, בשדרוג הארוחות והמזון המוגש לנוסעים בכל המחלקות, בהוספת מסלולי טיסה, ובהשקעות נוספות. 18 מבין 72 המטוסים החדשים שרכשה החברה הינם מטוסי איירבוס A350-1000, כאשר הקו תל-אביב-לונדון נבחר להיות הקו השני בו עושה החברה שימוש במטוס חדש זה, לאחר הכנסת המטוס קודם לכן לקו לדובאי.

 

מחלקת העסקים, בריטיש איירווייס. צילום: ירון אלישע

 

האיירבוס A350, אשר נבנה בהשראת ציפורים, הוא הארוך במטוסי האיירבוס, עם אורך של 74 מ', והרחב בהם, עם שני מעברים, תקרה גבוהה ותאורה מיוחדת המותאמת לזמן ולאור השמש. באמצעות טכנולוגיה חדשה, עיצוב מתקדם של הכנפיים ושימוש בחומרים מתקדמים, בהם סיבי פחמן ופלסטיק מחוזק, הצליחו יצרני המטוס לחסוך 25% בצריכת הדלק יחסית לזו של המטוסים המתחרים, ולהפחית משמעותית את פליטת ה-CO2. כך גם שופרה יכולת סינון הרעשים במטוס ב-40%, והותקנה מערכת הזנה של אוויר צח, עם לחץ אוויר הזהה לטיסה בגובה 6,000 רגל בלבד, שנועדה להקל על העייפות (get leg) ולהנעים את הטיסה.

בריטיש איירווייס החליטה לוותר על המחלקה הראשונה במטוס האיירבוס A350, ולשדרג את מחלקת העסקים, כך שבמטוס יש 3 מחלקות – מחלקת התיירים (World Traveler) הכוללת 219 מושבים, מחלקת הפרימיום ((World Traveler Plus עם 56 מושבים, ומחלקת העסקים החדשה והמתקדמת (Club World), שבה 56 סוויטות אישיות.

מחלקת העסקים שבמטוס היא ללא ספק גולת הכותרת, היהלום שבכתר, בהיותה החדשנית, המפנקת והמזמינה ביותר. מחלקה זו, המתקרבת למעשה ברמתה ל-FIRST CLASS, תמשוך אליה אנשי עסקים רבים הטסים ללונדון, וכן נוסעים שהפרוטה מצויה בכיסם, והמבקשים לשדרג את טיסתם וליהנות מחוויה בשחקים.

מחלקת העסקים החדשה הינה פרי פיתוח של בריטיש איירווייס, ו-56 המושבים שבה הם בעצם סוויטות עסקים אישיות, בתצורת 1-2-1, עם דלת הזזה, המבטיחות פרטיות מירבית וחוויית טיסה אקסקלוסיבית במיוחד. לכל נוסע גישה ישירה למעבר ממקום מושבו, ובנוסף לבטיחות שיש בישיבה כזו במצבי חירום, נחסכת גם אי-הנוחות והטרדה הנגרמים בישיבה שבה הנוסע נאלץ להעיר את היושב בסמוך לו, או לדלג מעליו, בכל עת שבה הוא מבקש לקום ממקום מושבו במהלך הטיסה.

 

סוויטה אישית, בריטיש איירווייס. צילום: ירון אלישע

 

המושב המרווח והמרופד בכל סוויטה במחלקת העסקים, הקרויה גם CLUB SUITES, נפתח למיטה באורך של כ-2.10 מ', עם כריות מפנקות, שמיכות פוך, שמיכות קלות, המסייעים לשינה נינוחה.

מרחב האחסון בכל סוויטה אישית גדול יותר בכ40%, ובנוסף מותקן ארון שירות אישי הכולל עמדת איפור וטיפוח עם מראה. בכל סוויטה חיבור לרשת ה-WiFi, שקעי חשמל ו-USB, קונסולה, ומערכת בידור ומולטימדיה המוקרנת על גבי מסכים מתקדמים וגדולים בגודל 18.5 אינץ'. המגש הנפתח בכל סוויטה הופך למיני-שולחן, ומאפשר לעבוד במהלך הטיסה עם מחשב נייד, כמו גם לאכול בנוחיות רבה

הארוחות לנוסעי מחלקת העסקים Club World במהלך הטיסה מוגשות בסגנון מסעדת יוקרה, כאשר דיילי בריטיש איירווייס מחלקים עם תחילת הטיסה תפריט של המנות המוצעות לבחירה ( ראשונה, עיקרית וקינוח), ואלו מוגשות בכלים מעוצבים ומותאמים לכל מנה, לצד יינות, שמפניה ומשקאות אלכוהוליים. בנוסף עומד לרשות הנוסעים מזנון פתוח במשך הטיסה, שבה יכול כל נוסע לקחת לעצמו נשנושים, חטיפים ומשקאות במהלך הטיסה.

 

 

זכיתי ככתב "פספורט" להצטרף יחד עם עיתונאים נוספים לטיסת הבכורה במטוס האיירבוס A350-1000 של חברת בריטיש איירווייס אשר יצאה מתל-אביב ללונדון בבוקר יום 2/12/19. במסגרת זו, ניתנה לי האפשרות להתרשם מן המטוס החדיש והמתקדם עוד לפני עליית יתר הנוסעים בטיסה, לקבל סקירה והסברים על המטוס ומחלקותיו, ולחוש את חוויית הטיסה במחלקת העסקים החדשה והמרשימה – CLUB WORLD. נהניתי במהלך הטיסה מהסוויטה האישית, מהנוחות והמרחב שהיא מספקת, מהפרטיות המתקבלת עם סגירת דלת ההזזה האישית, מרמת הרעש הנמוכה, מהשירות המצוין והאדיב של הדיילים, מארוחת הבוקר שנבחרה מתוך התפריט, מערכת הטיפוח האישית המוענקת לכל נוסע, ממערכת הבידור המתקדמת, וכמובן משינה טובה במושב שהפך למיטה. הטיסה חלפה ביעף, בנוחות ובשלווה, ואין ספק כי וחוויית הטיסה בתנאים כאלה היא אחרת, וכי המדובר בשדרוג של ממש.

הדרך ללונדון מעולם לא הייתה נוחה, רגועה ונעימה יותר.

 הכותב היה אורח של חברת בריטיש איירווייס

 

A350-1000, בריטיש איירווייס. צילום: גיא וקס

 

נושאים שמוזכרים בידיעה