אא

פורטו, פורטוגל - התחליף לציפרלקס

צילום: ספיר פרץ-זילברמן צילום: ספיר פרץ-זילברמן

למה? בגלל הנוף, הנהר, הקינוחים המנחמים ויין הפורט המתקתק שחייב את שמו לעיר האונ"סקית הרומנטית, פורטו שבפורטוגל

אז עכשיו, כשדרכון פורטוגלי הפך לטרנד, יש עוד כמה סיבות לטיול שורשים בפורטוגל. אחת מהן היא פורטו - עיר נמל רבת חן שעל שמה קרוי יין הפורט המפורסם. מה לראות בעיר האונס"קית הרומנטית המרוחקת כ־3 שעות נסיעה ברכב מליסבון הבירה? 5 המלצות:
  1. 1. כנסיית השכל כנסיית Igerja dos Clerigos כשמטפטף שם בחוץ, זה הזמן להיכנס פנימה אל כנסיית Igreja dos Clerigos - כנסייה בארוקית מרהיבה מהמאה ה־18 הממוקמת באחד הלוקיישנים היותר גבוהים בעיר. צמוד לכנסייה, שהוכרזה ב־1910 כמונומנט היסטורי לאומי, מזדקר (לגובה 74 מטר) מגדל פעמונים מרשים שבנייתו הסתיימה אי שם ב־1763. מי שמוכן לשנס מותניים ולטפס 225 מדרגות אל ראש המגדל, יזכה לתצפית פנורמית על העיר, על הנהר ועל עמק ה־דורו הציורי. המגדל פתוח עד השעה 23:00. שוס אחר נמצא בקומת הקרקע של הכנסייה: כומר בריסטל מרטיט לעוגב כל יום בשעה 12:00.
  1. 2. סיפור בכחול-לבן תחנת הרכבת São bento אלפי אריחי קרמיקה (על פי ויקיפדיה מספרם כ־20 אלף) מציוירים ביד אמן בגוונים כחול־לבן, מקשטים את הקירות הפנימיים של אולם הכניסה של São bento - תחנת הרכבת היפה של פורטו שפעילה עד היום. האריחים היפים (האז'ולז'ו) בתחנה, ששימשה בעבר כמנזר והפכה לתחנה בשנת 1916, מספרים את סיפורה של העיר פורטו, ועוד איזה סיפור: קרבות, סוסים, אבירים, צליינים, בני מלוכה והרבה יין.
  1. 3. שיט לימי הביניים הפלגה בנהר הדורו כמו כל עיר אירופאית שמכבדת את עצמה, גם לפורטו יש נהר משלה - נהר הדורו הנשפך לאוקיינוס האטלנטי. שיט בנהר, שמשמעות שמו זהב (בגלל צבעו הזהוב), היא עוד דרך לחקור את העיר. אפשר לעשות זאת בשיט ציבורי לתיירים תמורת 12 יורו ל־45 דקות, ואפשר ביאכטה פרטית תמורת 500 יורו ל־12 נוסעים. במרינה של העיר המתינה לנו יאכטה פרטית של חברת feel douro עם כל גינוני הז'אנר: כוסות שמפניה, פירות, עוגה נימוחה, סקיפר הורס ותפאורה הורסת אף יותר של פורטו בשעת ערביים על בתיה העתיקים וגשריה המרהיבים. יש שישה כאלה שאת חלקם עיצב גוסטב אייפל, זה מהמגדל בפריז.
  1. 4. סלפי עם הארי פוטר חנות הספרים Lello הפרינט מת? לא ב־ללו (lello) - חנות הספרים/ספרייה הכי מפורסמת בעיר. ב־1869 פעלה במקום הספרייה של ארנסטו ובשנת 1881 האחים ללו, שהיו חובבי ספרות מוכרים באותה עת, רכשו את המקום והשיקו אותו ב־1906 כ"ספריית ללו". לאורך השנים, החנות/ספרייה זכתה לשבחים וגם לתארים כמו הספרייה הכי מגניבה בעולם. אבל מה שהפך אותה כאתר עלייה לרגל פופולארי לתיירים היא העובדה שמחברת ספרי הארי פוטר, הסופרת ג'יי קיי רולינג, שהתגוררה בעיר פורטו עם בן זוגה הפורטוגלי, נהגה לשבת בספרייה בתקופה בה החלה לכתוב את סדרת הספרים המצליחה. תור ארוך בכניסה לספרייה, שאגב עולה 7 יורו לאדם המתקזזים אם קונים ספר, לא מתאים כשהזמן קצוב, אז אפשר להסתפק בסלפי עם חזית החנות כפי שעושים תיירים רבים.
  1. 5. הצגה של מלון מלון TEATRO מלון TEATRO בצנטרום של פורטו, עושה הרבה כבוד לתיאטרון שפעל במקום בשנת 1859. זה אומר שהלובי תיאטרלי עם תלבושות תיאטרליות, התאורה במסדרונות עמומה והמפתחות לחדרים (במלון 74 חדרים) נראים כמו כרטיס להצגה. והמחירים במלון המדורג 4 כוכבים הם החל מ־150 יורו לאדם בחדר סטנדרטי ועד 350 יורו ללילה בסוויטה מרווחת עם טרסה המשקיפה על גגות פורטו. אבל הכי הכי, היא המסעדה בפטיו הפנימי של המלון עם תקרת הזכוכית. תזמינו פילה בקר על מצע ברוקולי ופטריות ותודו לנו אחר כך.
לקריאת כתבות נוספות ממגזין "סובב עולם 2019" של פספורט - הקליק/י כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםפורטוגלמדריך יעדים 2019פורטומדריך היעדים 2019

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: