Makam-Teaser

"פתיחת הקו לוושינגטון – הישג אדיר לתעופה הישראלית"

על רקע ההודעה על השקת קו הטיסות החדש במאי 2019 בין תל אביב לוושינגטון מביע מנכ''ל יונייטד איירליינס ישראל, אבי פרידמן, שביעות רצון מנאמנות החברה לשוק הישראלי. וגם, לא חוסך בביקורת על היעדר הטיפול בתשתיות תיירותיות: ''כבר 10 שנים שמדברים על אותו דבר''

אבי פרידמן. צילום: יעל צור

פחות משבוע לאחר ההודעת חברת יונייטד איירליינס כי תפעיל קו טיסות ישיר בשנה הבאה בין תל-אביב לוושינגטון, מספר היום (שלישי), מנכ"ל החברה בישראל, אבי פרידמן, את השתלשלות האירועים שהובילו לפתיחת יעד שלישי עבור החברה מנתב"ג, לצד ניוארק וסן פרנסיסקו.

"עבדנו על המהלך הזה במשך תקופה ארוכה. אני שמח שיונייטד בחרה לפתוח קו נוסף לישראל מיעד אטרקטיבי כמו וושינגטון, הכולל שדה תעופה נהדר עם טיסות המשך למגוון רחב של יעדים נוספים בארה"ב ומחוצה לה. צי המטוסים החדישים בהם התחדשה יונייטד לאחרונה, פתח בפניה את האפשרות לטוס ליעדים נוספים אליהם לא טסה עד היום, ביניהם ישראל".

פרידמן מביע תחושת סיפוק באשר לאמון שמפגינה החברה ביחס לשוק הישראלי: "החברה מסתכלת בחיוב לעבר ישראל ורואה את התפוסות המצוינות בשנים האחרונות. בשנה האחרונה הצלחנו להכפיל את תדירות הטיסות שלנו בקווים מ ו/אל תל אביב, וכעת פנינו לעבר פתיחת הקו לוושינגטון בשנה הבאה, בה נציין 20 שנות פעילות של יונייטד בישראל. כל אלו מהווים הישג אדיר לתעופה הישראלית".

ביחס לבחירה בוושינגטון כיעד לטיסות ישירות מנתב"ג (הטיסות תחלנה לפעול ב-24 במאי בתדירות של 3 טיסות שבועיות במטוסי בואינג 777-200) הוסיף פרידמן: "בוושינגטון, מעבר להיותה עיר מרכזית בארה"ב, חיים כ-300 אלף יהודים וישראלים. יש לא מעט חברות תעופה שטסות אל היעד הזה. עבור יונייטד מדובר בהאב בעל חשיבות עליונה".

פרט למילים החמות, למנכ"ל יונייטד הוותיק יש גם ביקורת על קברניטי המדינה, שלטענתו לא מקדמים את הטיפול בתשתיות תיירותיות, לרבות בתי מלון, דרכי גישה ועוד). "עם כל הכבוד לפוטנציאל הגלום בתיירות הישראלית, אנחנו כבר 10 שנים מדברים על אותו דבר – היעדר תשתיות הולמות לתיירות המודרנית. יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם, ואם אנו רוצים להגדיל את כמות התיירים, עלינו להתקדם בנושא".

יונייטד משיקה קו ישיר מנתב"ג לוושינגטון