אא

שדה התעופה הגדול בעולם הושק אמש באיסטנבול

"שדה התעופה של איסטנבול" (Istanbul Airport) הושק ביום היווסדה ה-95 של הרפובליקה הטורקית בטקס השתתפות נשיא טורקיה, רג'פ טאייפ ארדואן. בשלב הראשון עד ה-30 בדצמבר טורקיש תפעיל מהשדה מספר מצומצם של טיסות בעיקר ליעדים מקומיים

צילום: טורקיש איירליינס|נשיא טורקיה צילום: טורקיש איירליינס|נשיא טורקיה

עידן חדש בעולם התעופה הטורקי, עם פתיחתו של שדה התעופה החדש באיסטנבול -  הגדול בעולם, אשר הושק אמש.

השדה החדש ישמש כביתה של חברת התעופה הלאומית של טורקיה וישדרג את מעמדה של איסטנבול בתעופה ובתיירות העולמית.

לשדה התעופה, הממוקם באופן אסטרטגי בצומת שבין מזרח ומערב, פוטנציאל אדיר בעבור טורקיש אירליינס ותעשיית התעופה הגלובלית וישמש למעלה מ-200 מיליון נוסעים מידי שנה עם השלמת בנייתו.

שדה התעופה החדש, הושק ביום היווסדה ה-95 של הרפובליקה הטורקית במהלך טקס חגיגי במעמד נשיא הרפובליקה הטורקית, רג'פ טאייפ ארדואן, שגם חשף את שמו - "שדה התעופה של איסטנבול" (Istanbul Airport). נוסעי הטיסה הראשונה של טורקיש אירליינס שנחתה בשדה החדש זכו לכרטיסי טיסה למזכרת.

בשלב הראשון, עם פתיחתו הרשמית של השדה אמש, תפעיל טורקיש אירליינס באמצעותו מספר מצומצם של טיסות ליעדים מקומיים ובינלאומיים, בעוד שלוח הטיסות הקיים ימשיך לפעול כסדרו משדה התעופה אטאטורק באיסטנבול. טיסות חדשות יתווספו ויופעלו מהשדה החדש לאנקרה, אנטליה, איזמיר, אזרבייג'ן (באקו) ולצפון קפריסין עד ה-30 בדצמבר. בהמשך, על פי התכנון, החל מה-31 בדצמבר יעברו כל הטיסות משדה התעופה אטאטורק לשדה התעופה של איסטנבול.

נשיא טורקיה, ארדוואן בשדה החדש

פרויקט הענק יושק בארבעה שלבים, כאשר השלב הסופי יושלם בשנת 2028. סך הכל, המתחם ישתרע על שטח של 76.5 קמ"ר, עם שישה מסלולים, ארבעה טרמינלים ו-233 מקומות חניה למטוסים, עם יכולת לשרת עד 200 מיליון נוסעים בשנה עם יותר מ-500 עמדות צ'ק-אין ו-225,000 עובדים. עם השלמת השלב הסופי, מרכז התעופה הבינלאומי הגדול ביותר יכלול משרדים, בתי מגורים, מלונות, מרכז בריאות, מבני תרבות ואמנות, קניון, חנויות מעצבים, מרכז כנסים EXPO ומתקנים לפגישות ואימונים.

בטקס הפתיחה החגיגי שנערך בשדה, אמר אילקר אייג'י, יו"ר דירקטוריון טורקיש אירליינס: "טורקיש אירליינס מתחילה היום פרק חדש ומרגש עם המעבר לבית החדש שלנו בשדה התעופה של איסטנבול. המרכז החדש של חברת התעופה הלאומית ימלא תפקיד חשוב באסטרטגיית הצמיחה העתידית של טורקיש אירליינס ויציע חווית טיסה חלקה לנוסעים שלנו, הבינלאומיים והמקומיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטורקיש איירליינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: