אא

״מזוודות זרוקות בכל מקום״: מההמראות ועד לנחיתות - תורי ענק בנתב״ג

העומסים בנתב״ג מורגשים בכל היבט, וגם בהמתנות הארוכות למזוודות. נוסע:״כשהגענו לאולם הכבודה ראיתי משהו שבאמת לא ראיתי בשדות תעופה, והייתי בעשרות שדות תעופה בעולם. מזוודות וכבודה זרוקות בכל מקום״

נתב"ג. צילום: פספורטניוז נתב"ג. צילום: פספורטניוז

בשבוע שעבר פרסמנו על בעיית המזוודות בנתב״ג ועל כך שנוסעים מדווחים כי המזוודות לא מגיעות ליעד, ונראה כי העומסים החריגים בנתב״ג רק נמשכים ואף מחמירים.

מדיווחים שהגיעו לפספורטניוז, נראה כי קיימים עומסים חריגים גם בהמראות וגם בנחיתות.  היום (רביעי) נוסעים דיווחו על עומסים חריגים בבידוק כבודת היד בנמל התעופה, ובתמונות שהגיעו אלינו, דיווחו על תורים בלתי נגמרים החל מהביטחון ועד לבידוק כבודת היד.

״הגעתי עם מזוודת היד לתור W. היה שם רק בן אדם אחד, התור הגיע כמעט עד הדלת. לקח לי שעה ו-7 דקות להגיע לעבור את התהליך עד לאחר ביקורת הדרכונים. ביום רביעי בשבוע שעבר טסתי לפראג, גם כן עם טרולי ולקח לי מעל לשעתיים עד שהגעתי לדיוטי פרי. בעיה מטורפת של רשות שדות התעופה. אני טס כל שבוע ואי אפשר להמשיך ככה, זה לא אנושי. סגרו את התורים למחלקת העסקים, סגרו את התורים לכל ה-VIP למיניהם״, אמר לנו אסף.

תורי ענק בנתב״ג. צילום: פספורטניוזתורי ענק בנתב״ג. צילום: פספורטניוז
לצד זה, מצטרף דיווח של ליאור, נוסע שנחת ביום ראשון ודיווח על עומסים חריגים בקבלת המזוודות. העומסים החריגים שמתקיימים במהלך חודשי יוני רק מגבירים את החשש והפחד שמה נתב״ג יקרוס במהלך חודשי יולי - אוגוסט העמוסים. 

״נחתתי מטיסה של אמירייטס מסינגפור דרך דובאי. כשהגענו לאולם הכבודה ראיתי משהו שבאמת לא ראיתי בשדות תעופה, והייתי בעשרות שדות תעופה בעולם. מזוודות וכבודה זרוקות בכל מקום, בהתחלה לא הבנתי מה קרה״, מספר ליאור בשיחה שערך עם פספורטניוז.

״מאות מזוודות זרוקות בכל חלקי האולם״

״ליד דלפק הדיוטי פרי הייתה ערימה ענקית של עגלות תינוקות, סלקלים, קורקינטים של ילדים, על כולם ניתן היה לזהות תגים של מטען. בכל האולם היו מפוזרות מזוודות ואני מדבר על מאות מזוודות. חלק קטן בערימות, והרוב פשוט זרוקות בכל מיני אזורים של האולם. על המסוע שהיו אמורות להיות המזוודות של דובאי, היו עשרות מזוודות אחרות. המסוע שלנו לא זז במשך 50 דקות ולא היה שם אף אחד כמובן שיסביר מה קורה, בעצם רק שעה מאז הנחיתה אספתי את המזוודות. רוב האנשים שהיו איתי בטיסה עדיין המתינו לקבל את המזוודות״, סיפר ליאור. מזוודות שזרוקות בנתב״ג. צילום: ליאור

״בשום שדה שביקרתי בחודשים האחרונים לא היה את מה שיש בנתב״ג״

עוד פעם עולות הטענות של רשות שדות התעופה שמה שהם עוברים קורה בכל העולם, ואני טס המון ונמצא בהמון שדות תעופה, בעיקר בחודשים האחרונים כי אני עובד בחברה שחזרנו לטוס בה. הייתי רק בחודשיים האחרונים בדובאי, סינגפור, תאילנד, פוקט ובנגקוק, ובשום מקום אתה לא רואה את הדבר הזה. אתה לא רואה את הבלאגן הזה, ושלא יספרו לנו סיפורים. בדובאי או בסינגפור או בבנגקוק אתה רואה את עובדי שדות התעופה מתרוצצים. בנתב״ג אני תמיד רואה עובדים יושבים בצד ומדברים אחד עם השני״, סיכם ליאור.

ההמלצה: להגיע כמה שיותר מוקדם לשדה התעופה

העומסים החריגים בנתב״ג יוצרים עיכובים הן בהמראות והן בנחיתות. מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם לשדה התעופה, כלומר שלוש וחצי שעות לכל הפחות. יש לזכור כי חלק מדלפקי חברות התעופה נפתחים רק שלוש שעות לפני הטיסה, כך שאם תגיעו חמש שעות לפני הטיסה - תמצאו את עצמכם ממתינים לפתיחת הדלפקים. עם זאת, 30 הדקות שתגיעו לפני שהדלפקים נפתחים, יאפשרו לכם לצלוח את הבידוק בלי לחץ מיותר. חלק מחברות התעופה מפעילות מספר טיסות ביום, כמו אל על, טורקיש אירליינס, ישראייר ועוד, כך שאם תקדימו ותגיעו גם 4 שעות לפני הטיסה - תוכלו לבצע את הצ׳ק אין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהנתב״ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: