אא

אוסישקין: "החברה עושה המון. למרות התוצאות אני מאוד אופטימי"

מנכ"ל אל על בראיון לפספורטניוז: "אל על היא חברה של אנשים מוכשרים", על הצעדים בהם נוקטת החברה: "אנחנו מנהלים תכנית רב שנתית של שימור ההכנסות וצמצום ההוצאות" ועל העתיד: "אני מאוד אופטימי בגלל העשייה ומאחר שאני מרגיש שנתרמים פה"

גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג' גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
למרות התוצאות בחצי השנה הראשונה של אל על, שהביאו את החברה להפסד של כ-62 מיליון דולר, מנכ"ל אל על, גונן אוסשיקין, אופטימי ובטוח שהוא יוביל את החברה לפסים רווחיים. בראיון ל'פספורטניוז', בטוח אוסישקין שסופר על כיסא המנכ"ל כ- 8 חודשים, כי הדרך בה נוקטת החברה ובעיקר הכנסת הציוד החדש וההתייעלות, תוביל את אל על חזרה למסלול הרווחיות. לגבי האפשרות שאל על תסגור קווים לא רווחיים, משיב אוסיקין: "כל הרכיבים שלנו תרמו להוצאות הגבוהות. בסוף יש נתיב שולי, שהמחזור שלו קצת נקטע והוא על גבול הרווחיות. זה נלקח גם בחשבון בשיקולי החברה, אבל כל הנתיבים של חברת אל על תורמים לשורת הרווח".

אתה מצפה שיורידו לכם את האגרות בנתב"ג ולהתחשבות מהמדינה?

בנושא הזה אנחנו נתנהל קודם כל מול רשות שדות התעופה.

אבל האם אתה מצפה שיבואו לקראת אל על?

אני מצפה שזה יבוא לידי ביטוי באופן שמבטא את הכוח של אל על בנתב"ג קודם כל. יש פה איזשהו עיוות. העלות פר נוסע שאנחנו משלמים הולכת וגדלה. מנגנון נתח השוק לא מבטא את התרומה שלנו למדינה. על זה אנחנו נדבר עם המדינה.

מה לגבי הטיסות מעל ערב הסעודית ומתחרה נוספת שבקרוב גם תטוס מעל סודן. מה בכוונתכם לעשות בנושא?

אנחנו פותרים את הבעיה בעזרתו של ראש הממשלה. הפתרון חייב להיות הדדי ושוויוני. בג"ץ אמר את דברו ואנחנו משכנו את העתירה. זה עדיין לא אומר שחברת אל על ויתרה על זכויותיה. בכל אירוע חדש, שאני מקווה שלא יקרה, אנחנו נבוא עם דרישותינו.

אתה שנים רבות בחברה ומכיר אותה על כל צדדיה. איך ההרגשה כעת בכסא המנכ"ל כאשר יש הרבה קשיים ומהמורות?

זה עושה את החיים מעניינים יותר. אל על היא חברה של אנשים מוכשרים ויש פה צוות ניהול חזק מאוד. תכניות השיפור העסקיות הן לא רק נועדו להתייעלות. אנחנו מנהלים תכנית רב שנתית של שימור ההכנסות וצמצום ההוצאות. המקום שבו אנחנו נמצאים בתכנית הזאת נותן הרבה מאוד מקום לתקווה, כדי להחזיר אותנו לתוואי הרווחי. יש לנו 400 יוזמות, שחלקן משמעותיות לשינוי התוצאה. אם היינו יכולים לדווח על הצד העסקי שלנו - היינו עושים את זה, אבל אנחנו לא יכולים.

אתה אופטימי למרות כל הקשיים?

יש לי שתי אופציות – להיות אופטימי או מטומטם. אני מעדיף להיות אופטימי.

ומה גורם לך לאופטימיות הזו?

תסתכל מה אל על עושה היום. היא קולטת מטוסים חדשים, שיש להם יעילות תפעולית ואין ספק שהיא מספקת את הרצון של הלקוחות ויהי מה. היא מטפלת בכל הפנים של כל המטוסים, לא רק של ה-787. בראשון באוגוסט הכרזנו על מודל דרך חדש למועדון הנוסע המתמיד. אנחנו מאיצים את הליך קליטת המטוסים ואת השירות, אנחנו מדברים עם העובדים על התייעלות ונמשיך לדבר איתם, עד שנגיע לעמק השווה. אנחנו משקיעים הרבה בדיגיטל ומתחילים לראות עוד מעט את התוצאות. זו חברה שיש בה אין סוף עשייה. בסוף אני אופטימי. אם לא היה מה לעשות, כנראה שזה היה קשה יותר.

לא יהיו עוד עיצומים, שיביאו לחכירת מטוסים ולביטול טיסות?

יש שיח עם אנשי החברה, אני חושב שגם הם מבינים כשמסתכלים על דוחות, שהחברה לא צריכה שיבושים כאלה ואחרים מכל סוג שהם. הידברות קיימת.

עד כמה השיבושים האלו גרמו לכם להוצאות תפעוליות ברבעון הקודם?

זה קשקוש. מתחילת השנה, חברת אל על ביטלה מכל סיבה שהיא כמה עשרות טיסות. ממחזור של 16 אלף טיסות, כמה טיסות שרובן כתוצאה מתקלות תחזוקה - זה שולי. מה שכן, זה תופס לפעמים כותרות.

העובדים שלך הבינו שצריך לצמצם בצוות את כוח האדם ושאין ברירה לנקוט בצעדים כואבים?

אני לא יודע מה אנשים מבינים, הרי לא כולם אומרים את מה שהם מבינים. סביר להניח שיש כאלה שנפגעים, אבל מה שאני מרגיש מאנשי החברה הוא שהם רוצים להירתם. החברה עושה המון. למרות התוצאות אני מאוד אופטימי. בגלל העשייה ומאחר שאני מרגיש שנתרמים פה. קשה שלא להתאים את ההכנסות להוצאות, ולכן גם נפעל בנחישות בתחום ההוצאות.

ולסיום, מניית אל על רשמה ירידה לא קטנה בבורסת ת"א מתחילת השנה...

לכן, אנחנו חייבים להחזיר את החברה לתוואי רווחי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: