אא

187 אזרחים אוקראינים הגיעו לישראל ביממה האחרונה, 8 מתוכם סורבו

מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, הגיעו לישראל 13,662 אזרחים אוקראינים, מתוכם כ-3,700 זכאי שבות. נשיא המדינה במפגש עם עולים מאוקראינה: "המחר נראה קשה כי העולם מתהפך לכם, אבל כשעם ישראל חי הוא מתמודד עם כל אתגר ומחבק את האחים והאחיות שלו בכל מקום"

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, נשיא המדינה יצחק הרצוג, אשת הנשיא מיכל הרצוג, ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. צילום: מורג ביטן ראש עיריית ירושלים משה ליאון, נשיא המדינה יצחק הרצוג, אשת הנשיא מיכל הרצוג, ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. צילום: מורג ביטן
מאז פרוץ המלחמה והפלישה הרוסית לאוקראינה, הגיעו לישראל כ-13,662 אזרחים אוקראינים, מתוכם כ-3,700 זכאי שבות. בתקופה זו סורבה כניסתם לישראל של 283 אזרחים מאוקראינה. במקביל, יצאו מישראל בתקופה זו, 1,172 אוקראינים. ביממה האחרונה הגיעו לנתב"ג 187 אזרחים אוקראינים, מתוכם סורבה כניסתם של 8. במקביל, יצאו ביממה האחרונה יצאו מהארץ 51 אזרחים אוקראינים. כזכור, מאז החלו האזרחים האוקראינים להגיע לארץ, מתנהל ויכוח גדול האם להגביל את כמות כניסתם לארץ או לאפשר למי שרוצה להיכנס לישראל ולהעניק להם עזרה. בתוך כך, נשיא מדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, שרת העלייה והקליטה' פנינה תמנו שטה, ראש עיריית ירושלים' משה ליאון, סגן יו"ר הסוכנות היהודית' ירון שביט, ומנהל היחידה לעלייה בסוכנות, שי פלבר נפגשו עם קבוצת עולים חדשים מאוקראינה המתאכסנים במלון "קיסר פרמייר" ירושלים. הנשיא הרצוג, ששמע עולים שסיפרו על חוויית העלייה המטלטלת שלהם לישראל, אמר: "המחר נראה קשה, כי העולם מתהפך לכם, אבל אנחנו מוכיחים שוב שעם ישראל חי וכשעם ישראל חי, הוא מתמודד עם כל אתגר ומחבק את האחים והאחיות שלו בכל מקום. העולם היהודי כולו מתגייס לתמיכה. אני, כנשיא מדינת ישראל ומיכל רעייתי, מחבקים אתכם בזרועות פתוחות. ברוכים הבאים למדינת ישראל". שרת העלייה והקליטה הוסיפה: "בשביל להבין את גודל השעה, צריך לפגוש פנים אל פנים את העולות והעולים החדשים שעלו בימים האחרונים. יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, וראש עיריית ירושלים, פגשנו במלון בירושלים עולים שעלו ממש בימים האחרונים מאזורי הלחימה, עזבו את בתיהם, חלקם הותירו משפחה מאחוריהם והגיעו חסרי כל לישראל. יש לנו הזכות לעמוד לצידם ולקלוט אותם בישראל בשעתם הקשה. כאן זה בית עבורם וכשרת העלייה והקליטה אעשה הכל כדי שתהיה להם קליטה קלה וטובה". ראש העיר ירושלים אמר: "העיר ירושלים מברכת את המגיעים לירושלים מאוקראינה. אתם מאד רצויים אצלנו ונמשיך לסייע בכל האמצעים שברשותנו לקליטתכם הקלה, המהירה והנעימה. זוהי שעת משבר קשה באוקראינה ואנחנו כאן לצידכם, עבור כל אחת ואחד, תוך שיתוף פעולה עם כלל הגורמים המסייעים והמתנדבים. אני מברך אתכם על הגעתם לירושלים, ומתפלל יחד איתכם לסופה של המלחמה הכואבת ולהשכנת שלום". מנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית הוסיף: ״העובדה שנשיא המדינה נפגש עם עולים שנמלטו מהמלחמה באוקראינה וכבר נקלטו בישראל על ידי משרד העלייה והקליטה מלמדת על מחויבותם של מדינת ישראל והעם היהודי להצלת יהודים והעלאתם ארצה". שי אסיה, מנכ"ל מלון "קיסר פרמייר" ירושלים ציין כי "המלון מארח את העולים מאוקראינה ברמה שווה לכל אורחי המלון האחרים כדי לתת להם אירוח ברמה גבוהה ולסייע בקליטתם בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: