אא

אליטליה: האגדה הגיעה אל סופה - הטיסה האחרונה של החברה, שנוסדה בשנת 1947

הטיסה מקליארי, שתנחת בשדה התעופה פיומיצ'ינו ברומא, תסיים היסטוריה מפוארת של כמעט 75 שנה של חברת הדגל הלאומית של איטליה

צילום: 123rf צילום: 123rf
הפעם זה סופי. אליטליה, חברת הדגל הלאומית של איטליה, שהמריאה לראשונה בחודש מאי 1947, מסיימת היום את פעילותה בתום היסטוריה מפוארת ורבת פעלים במשך קרוב ל-75 שנה. בשעה 23:10 הלילה, טיסת אליטליה AZ 1586 של אליטליה מקליארי (סרדיניה) תנחת בפעם האחרונה במסלול הנחיתה בשדה התעופה פיומיצ'ינו ברומא. אליטליה החלה לפעול ב-5 במאי 1947 בשם Aerolinee Italiane Internazionali בטיסה ראשונה במסלול טורינו – רומא - קטניה. הטיסה הבין-יבשתית הראשונה של החברה התקיימה כעבור שנה, ממילאנו לאמריקה הלטינית. יחד עם הצער על סופה של אגדת התעופה האיטלקית, איטלקים רבים מרגישים הקלה נוכח ההוצאות הממשלתיות, שבמשך שנים בלעו את כספי המדינה. כמעט 13 מיליארד אירו תוך פחות מ-50 שנה הוזרמו על ידי המדינה לחברה, הצוברת הפסדים מאז שנת 2002. בשנת 2017 הכריזה אליטליה על פשיטת רגל והמדינה המשיכה להנשים אותה והזרימה לה סיוע של 900 מיליון אירו, שנחשב בלתי חוקי על ידי הנציבות האירופית. עם עלות השחר מחר בבוקר, יום שישי ה-15 באוקטובר, (Italia Trasporto Aereo (ITA, חברת התעופה החדשה תחליף את אליטליה. חברת התעופה האיטלקית החדשה, שממומנת היום בהיקף של 700 מיליון אירו על ידי ממשלת איטליה, מעסיקה עד כה רק 2,800 מתוך 11,000 העובדים של אליטליה, מחזיקה 52 מתוך 150 המטוסים שלה וחלק קטן מהסלוטים להמראה ונחיתה של אליטליה. ITA תשרת רק 44 יעדים החל מיום שישי, אך החברה מקווה לצמוח ל-74 יעדים עד 2025.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאיטליהאליטליההנציבות האירופית

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: