אא

בזכות הצי החדש: רווח של 100 אלף דולר לאל על ברבעון השני

לעומת הפסד של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה את מחצית השנה הראשונה עם הפסד של כ-55 מיליון דולר. למרות גידול בהוצאות שכר הטייסים ובהוצאות המימון נרשמה ירידה בהוצאת הדלק בזכות צי המטוסים החדש

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
  אל על סיימה את הרבעון השני של 2019 עם רווח של כ-100 אלף דולר לעומת הפסד של כ-18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צמחו בכ-7%, בכ-37 מיליון דולר, לסך של 584 מיליון דולר לעומת 547 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הוצאות ההפעלה ללא שינוי, 474 מיליון דולר לעומת 473 מיליון דולר אשתקד. ברבעון השני נרשם גידול בסך של כ-9 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מהסכמי שכר חדשים והסבות טייסים בין הציים. אך נרשם גם קיטון בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-8.5 מיליון דולר, קיטון של כ-6.2% כתוצאה מירידה בכמות הדלק, שנצרכה על ידי מטוסי החברה בשיעור של כ-3%, למרות גידול במושב-ק"מ שהטיסה החברה בשיעור של כ-4.35. זאת בזכות המטוסים החדשים מדגם 787-9 דבר שהביא לקיטון בהוצאות הדס"ל. הרווח הגולמי צמח לסך של כ-100 מיליון דולר לעומת כ-73 מיליון דולר אשתקד. הוצאות המימון צמחו לסך של כ-20 מיליון דולר לעומת כ-8.600 מיליון דולר אשתקד. יישום תקן החשבונאי IFRS16 הגדיל את הוצאות המימון של החברה בכ-11 מיליון דולר. תפוסת הנוסעים צמחה לסך של 83.4% לעומת 82.8% אשתקד. חלק השוק של החברה בנתב"ג ירד לסך של 25.9% לעומת 26.7% ברבעון השני של 2018. את מחצית השנה הראשונה של 2019 סיימה אל על עם הפסד של 55 מיליון דולר לעומת 62 מיליון דולר אשתקד. ההכנסות היו די דומות - 1.012 מיליארד דולר לעומת 1.007 מיליארד דולר אשתקד. ההוצאות עמדו על סך של 877 מיליון דולר לעומת 899 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ירידה של כ-22.4 מיליון דולר, קיטון של כ-2.5%. הרווח הגולמי הסתכם לסך של 136 מיליון דולר לעומת 108 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018.   צילום: shutterstock   גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על אמר היום: "תכנית ההצטיידות מתקדמת בהתאם למתוכנן. עד כה קלטה החברה 11 מטוסים חדשים מדגם 787-9 כאשר עד תום שנה זו אנו צפויים לקבל שלושה מטוסים נוספים וברבעון הראשון של 2020 את השניים האחרונים, ובכך תושלם תכנית ההצטיידות". אוסישקין הוסיף ואמר: "כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי פעילות קיימת והרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. במהלך הרבעון האחרון פתחנו את הקווים לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ומנצ'סטר וזאת בנוסף לפתיחת הקו לניס ברבעון הראשון. בהמשך להכרזה על פתיחת הקו לטוקיו ושיקאגו אשר צפויים לפעול החל ממרץ 2020, החברה הכריזה היום על השקת הקווים לדבלין ולדיסלדורף אשר צפויים לפעול החל מקיץ 2020. ברצוני להודות לקהל לקוחותינו על האמון בחברת אל על. אנו עושים הכל כדי שהלקוח ייבחר בנו בכל פעם מחדש. הערכה מיוחדת לאנשי אל על אשר שותפים למאמץ המיוחד." דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים באל על אמרה היום: "גידול בהכנסות וירידה בהוצאות החברה שיפרו את הרווח לפני מס ברבעון המדווח בכ-23 מיליון דולר בהשוואה לרבעון מקביל, כל זאת למרות יישום תקן IFRS16 (חכירות) שהקטין את השיפור בתוצאות החברה בכ-5 מיליון דולר. החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח בכ-8.5 מיליון דולר בשל ירידה במחיר הדס"ל ובשל ירידה בכמות שנצרכה, למרות הגידול בפעילות וזאת בשל הפעלת המטוסים החדשים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק. ברבעון זה קיבלה החברה מימון בסך 145 מיליון דולר מגופים פיננסים מיפן לרכישת מטוס נוסף מדגם 787-9 שהתקבל בחברה בחודש יוני".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: