אא

אל על: הפסד של כ-140 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה

זאת לעומת הפסד של 55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ירדו בכ-25% לכ-321 מיליון דולר. גונן אוסישקין: "משבר הקורונה הינו מסדר גודל שלא הכרנו, ואף חברת תעופה, חזקה ככל שתהיה, לא תוכל לשרוד אותו ללא סיוע מדינתי"

צילום: 123rf צילום: 123rf
נגיף הקורונה הביא את אל על להפסד של כ-140 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 לעומת הפסד של כ-55 מיליון דולר אשתקד. ההכנסות כתוצאה מהשבתת הפעילות ירדו ב-25.2% והסתכמו לסך של 320.771 מיליון דולר לעומת סך של 428.586 מיליון דולר. ההפסד הגולמי צמח לסך של 40.825 מיליון דולר רווח של 26.083 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019 . ההפסד התפעולי הסתכם בכ-93.492 מיליון דולר לעומת סך של 53.481 מיליון דולר, הבדל של 74.8%. הוצאות המימון צמחו להפסד של 65.083  דולר לעומת הפסד של 53.481 מיליון דולר, הבדל של 74.8%. עיקר הגידול נובע מהוצאה בסך של כ-40.9 מיליון דולר בגין עסקאות גידור דלק סילוני  לחודשים אפריל 2020 ואילך, בהם הצריכה הייתה נמוכה מהכמות המוגדרת ולפיכך העסקאות לא הוכרו חשבונאית כאפקטיביות והשווי ההוגן השלילי של עסקאות אלו ליום הדוח נזקף לרווח והפסד בניגוד לעסקה אפקטיבית הנזקפת לקרן הון. כמו כן, במהלך התקופה חל גידול בהוצאות הריבית של ההלוואות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מעלייה במצבת ההלוואות של החברה שנועדו למימון מטוסים מדגם 787-9  ו787-8 שרכשה החברה. החברה מציינת כי "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020 הושפעו משמעותית ממשבר הקורונה, בעקבותיו הפסיקה החברה את פעילות הנוסעים הסדירה והוציאה לחל"ת את מרבית עובדיה. בנוסף גרם המשבר לירידה חדה במחירי הדלק, שעקב הירידה בצריכה פגעו בתוצאות החברה". יתרות המזומנים ופקדונות לזמן קצר בקופת החברה, נכון ליום 31.3.2020, הסתכמו בכ-132 מיליון דולר.
2020 2019 שינוי
הכנסות מהפעלה 321 429 (25%)
הוצאות הפעלה 361 403 (10%)
רווח (הפסד) גולמי (40) 26
 EBITDAR (21) 16
הפסד לפני מסים על ההכנסה (160) (71) 126%
הפסד לתקופה (139) (55) 152%
רווח לפני מימון מיסים פחת הפחתות והוצאות שכירות. באל על מסבירים כי :"המשבר הביא לירידה דרמטית בביקוש לטיסות נוסעים ולביטולי טיסות בהיקפים חסרי תקדים, כך שהחברה ביטלה טיסות רבות כבר בחודש פברואר 2020 ולבסוף ביצעה עצירה מוחלטת החל מאמצע חודש מרץ 2020, של טיסות הנוסעים בשל הנחיות המדינה בעקבות נסיבות אלה והחשש להדבקה בנגיף. בעקבות המשבר וההאטה בביקוש, נרשמה גם ירידה חדה של כ-23% במחיר הדלק. כל אלה גרמו לפגיעה חדה בפעילותה של אל על ולירידה משמעותית בהכנסותיה. למרות שהחברה סיימה את שנת 2019 עם יתרות מזומנים משמעותיות בסך של כ-264 מיליון דולר, הביא המשבר למצוקת נזילות קשה, המחייבת פתרון של סיוע מיידי באמצעות תמיכה ממשלתית." מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין מסר בתגובה לדו"ח כי: "העולם עומד כיום בפני המשבר הכלכלי העמוק ביותר שידע ב-100 השנים האחרונות. במשבר זה ענף התעופה הוא הראשון להיפגע, והאחרון להיחלץ מהמשבר. בשל המשך התפשטות המגיפה,, קיימת עדיין אי ודאות רבה בעולם כולו לגבי העיתוי שבו ישובו הענף בכלל, וחברת אל על בפרט, לפעילות סדירה ומשמעותית. משבר הקורונה הינו מסדר גודל שלא הכרנו, ואף חברת תעופה, חזקה ככל שתהיה, לא תוכל לשרוד אותו ללא סיוע מדינתי. הנהלת אל על משקיעה את כל מרצה כדי להגיע להסכמות הנדרשות, לרבות מול עובדיה, על מנת לסכם את מתווה סיוע המדינה מול משרד האוצר, שמטרתו לייצב אותה מבחינה פיננסית ולאפשר את המשך הפעלתה בשנים הבאות. העמדת הסיוע, יחד עם ההשתלטות העולמית על המגיפה, יאפשרו לענף התעופה ולאל על לשוב בהדרגה לפעילות סדירה ומשמעותית. גם בתקופה כה מאתגרת, אנו גאים על כך, שחברת שאל על ועובדיה סייעו משמעותית במאבק מול הקורונה. החברה הפעילה טיסות מורכבות ליעדים מרוחקים – ביניהם: אוסטרליה, קולומביה, קוסטה ריקה, פרו ואחרים, כדי לחלץ אזרחים ישראלים ולהביאם בשלום לישראל. כמו כן, החברה גאה על כך שהפעילה טיסות בהן הובאו לישראל מטענים חיוניים למאבק במגפת הקורונה".
מנכל אל עלמנכל אל על
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלאפקט הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: