אא

אל על: הפסד של כ- 62 מיליון דולר בחציון הראשון

זאת לעומת הפסד של 13.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד ברבעון השני הסתכם ב-18 מיליון דולר לעומת רווח של 16 מיליון דולר אשתקד. הוצאות הדלק, השכר והאגרה בנתב"ג השפיעו על החברה

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
הרבעון השני של 2018 מבחינת חברת אל על היה לא טוב, והסתכם בהפסד של 18.177 מיליון דולר לעומת רווח של 16.405 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה את החצי השנה הראשונה של 2018 עם הפסד של 62.149 מיליון דולר לעומת הפסד של 13.556 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון השני צמחו לסך של 546.692 מיליון דולר לעומת 540.859 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אך ההוצאות צמחו לסך של 477.505 מיליון דולר לעומת סך של 433.579 מיליון דולר הפרש של 10%. ההכנסות בחצי השנה הראשונה צמחו לסך של 1,007,055 מיליארד דולר לעומת 958.550 מיליון דולר אשתקד, אך הוצאות ההפעלה צמחו לסך של 907 מיליון דולר לעומת 810 מיליון דולר אשתקד, שינוי של 96 מיליון דולר, עלייה של 12%, זאת כתוצאה מגידול של כ-54 מיליון דולר בהוצאות הדלק הסילוני שעלה לסך של 251 מיליון דולר לעומת סך של 197 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. עוד רשמה החברה גידול  בהוצאות בחכירת מטוסים בסך של 18.2 מיליון דולר, גידול בהוצאות שכר של כ-10 מיליון דולר, וגידול בהוצאות אגרה ושירותים בנתב"ג בסך של כ-10.7 מיליון דולר בשל ירידת נתח השוק של החברה בנתב"ג. הרווח הגולמי ברבעון השני ירד לסך של 69 מיליון דולר לעומת 107 מיליון דולר אשתקד, שינוי של 36%, בחצי השנה הראשונה הרווח הגולמי ירד לסך של 100 מיליון דולר לעומת 148 מיליון דולר אשתקד. נתח השוק של אל על ברבעון השני בנתב"ג ירד לסך של 26.7% לעומת נתח של 29.5% אשתקד, שיעור התפוסה במטוסים ירד לסך של 83.5% לעומת 84.3% אשתקד. גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על מסר בתגובה לתוצאות : "במהלך הרבעון השני לשנת 2018 רשמה אל על גידול בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת, לצד ההתמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה, המשך מגמת הגידול בתחרות מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה-Low Cost. החברה התמודדה ברבעון השני עם העלייה החדה שנרשמה במחירי הדלק, נתון שהיווה את הסיבה המרכזית להפסד שדווח  ברבעון השני של השנה. אנו ממשיכים בתהליך ההצטיידות במטוסי ה'דרימליינר'. עד כה קיבלנו 6 מטוסים, שהאחרון מבניהם 'רחובות' הגיע אתמול, אנו מתעתדים לקבל מטוס נוסף עד סוף שנת 2018. תכנית קליטת המטוסים מתבצעת כמתוכנן, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, והחברה ממשיכה בצעדים הנדרשים על פי התכנית. הביקוש למושבים במטוסי הדרימליינר הנו גבוה ושביעות הרצון ממנו עונה על ציפיות החברה. ברבעון השני החלה מכירת כרטיסים ליעדי אירופה, טיסות החל מאוקטובר, על פי מודל המכירה החדש עליו הכרזנו. המודל מאפשר לנוסע לבחור את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיו, לכלל יעדי אירופה, ולשלם על החבילה בהתאם לבחירתו. מודל זה צפוי לשפר את יכולתה של אל על להתחרות בצורה יעילה יותר מול כלל השחקנים בשוק האירופאי, ובמיוחד מול חברות ה-Low Cost. לאחר השלמת שלב ה'פיילוט', התחלנו להציע שירות Wifi בטיסות לאירופה על 15 ממטוסי החברה, ובכוונתנו להרחיב שירות זה למטוסים ואזורים נוספים. מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עומד היום על כ-280 אלף לקוחות ומספר חברי המועדון הגיע לכ-2 מיליון חברים. בחודש האחרון, הודענו על שינוי תנאי הצבירה והמימוש של הנקודות הנצברות לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיס האשראי, שייכנס לתוקף באפריל 2019. השינוי מפשט את שיטת הצבירה, אשר מעתה תהיה על בסיס הוצאה כספית ומרחיב את האפשרויות למימוש הנקודות.אנו ממשיכים בהאצת תהליכי האופטימיזציה של כלל המטוסים רחבי הגוף של החברה. על מנת  לשפר את השירות ללקוח ולהתייעל, במסגרת זו הקדמנו את היציאה מהשירות של צי מטוסי 767 עד תחילת שנת 2019, כך שההוצאה תבוצע בעונת החורף ולפני הוצאתם משירות של  מטוסי הג'מבו 747-400."
"אני מעריך את מנכ"ל אל על". צילום: סיון פרג'"אני מעריך את מנכ"ל אל על". צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג' דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה: "גם ברבעון זה רשמה החברה גידול בהכנסות, וזאת על רקע אתגרי התחרות המתגברת, המתבטאת בהיקף התנועה ובמספר השחקנים הפעילים בנתב"ג. לצד זאת, נרשמה עלייה בהוצאות בעיקר בשל התייקרות הדלק הסילוני ובשל הוצאות החכירה של מטוסי הדריימלינר החדשים.  בחודש יוני 2018 נטלה החברה הלוואה בסך 145 מיליון דולר מבנקים זרים וממשקיעים יפנים למימון רכישת מטוס 787-9 שהתקבל  בחודש זה. כמו כן, ב 10 באוגוסט 2018 קיבלה החברה מטוס 787-9 נוסף בבעלות, ומימנה אותו בהלוואה בסך 125 מיליון דולר שהתקבלה מבנק זר בערבות UKEF. עד כה קבלה החברה 6 מטוסים מדגם זה: 3 בבעלות ו-3 בחכירה. יתרות המזומנים שבקופת החברה בסך כ 280 מיליון דולר ותזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת ישמשו את המשך מימוש תכניות ההצטיידות שלה".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: