אא

הקורונה הכתה באל על: הפסידה כ-531 מיליון דולר בשנת 2020

זאת לעומת הפסד של 59.601 מיליון דולר בשנת 2019. ההכנסות צנחו ב-71.4% לסך של כ-623 מיליון דולר, הרווח התפעולי רשם הפסד של 364.300 מיליון דולר

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
הקורונה גרמה לאל על לרשום הפסד ענק של כ-531 מיליון דולר בשנת 2020, לעומת הפסד של 59.601 מיליון דולר ב-2019. ההכנסות נחתכו לסך של 71.4% לסך של 623.075 מיליון דולר לעומת סך של 2.117,997 מיליארד דולר אשתקד. הרווח התפעולי רשם הפסד של 364.300 מיליון דולר. הוצאות המימון גדלו בסך של 113.562 מיליון דולר והסתכמו לסך של 196.456 מיליון דולר לעומת הפסד של 82.894 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של 2020 החברה רשמה הפסד של 140.145 מיליון דולר לעומת הפסד של 31.459 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. ההכנסות ירדו ב-78.5% הסתכמו לסך של 111.637 מיליון דולר לעומת סך של 518.426 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת בדוח השנתי כי הכנסות ממטען בשנת 2020 גדלו בכ-131.8 מיליון דולר, עליה של כ-100% לעומת ההכנסות ממטען בשנת 2019, וזאת על אף שכמות המטענים המוטסת משוקללת מרחק (RTK) קטנה בתקופה המדווחת בכ-9.7%, וזאת בשל עליה של כ-60% בהכנסה לשעת טיסה, כתוצאה מירידה בהיצע בתחום תעבורת המטענים. הוצאות ההפעלה של החברה בשנת 2020 ירדו בכ-56.3% לכ-800 מיליון דולר, לעומת כ-1.83 מיליארד דולר בשנת 2019. בהוצאות הדס"ל של החברה נרשמה הירידה האמורה, בעיקר כתוצאה מירידה בשיעור של כ- 67% בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה בשל צמצום הפעילות, וכן מירידה במחירי הדס"ל בשוק. מנגד, בשנת 2020 חל גידול בהוצאות הדס"ל בגין השפעה של עסקאות הגידור אשר פקעו ברבעון הראשון והוכרו כאפקטיביות, לעומת קיטון הוצאה בשנת 2019. הוצאות הגידור שנזקפו בשנת 2020 הסתכמו בכ-15.6 מיליון דולר, בעוד שבשנת 2019 נרשמו הכנסות מגידור בסך של כ-1.7 מיליון דולר. בשנת 2020 רשמה החברה הוצאות אחרות נטו בסך של כ-24.3 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מהפרשה עבור הטבות בגין פיטורין בסך של כ- 45 מיליון דולר בשל החתימה על הסכמי ההתייעלות עם עובדי החברה במגזרים השונים, שקוזזה בחלקה ע"י הכנסה מביטול הפרשה בגין תביעת המדינה, הפסד ממכירת מניות ממן ובקיזוז רווחי הון נוספים ממכירת מנועים ועודפי מלאי. לעומת זאת, בשנת 2019 הוכרו הכנסות אחרות בסך של כ- 12.5 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה ממכירת מטוס, מנועים ועודפי מלאי. הוצאות המימון, נטו, בשנת 2020 הסתכמו בכ-196.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-82.9 מיליון דולר בשנת 2019.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: