אא

אל על הפסידה 86.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021

זאת לעומת הפסד של כ-140 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020. לטענת אל על, השיפור הושג ע"י שורת צעדים שיישמה להתאמות, כולל פיטורי 1,900 עובדים. החברה חייבת כ-242 מיליון דולר לנוסעים בגין ביטוליםו שינויים של כרטיסי טיסה.מנכ"ל אל על: "המהלכים הרבים בהם אנו נוקטים ישיבו את אל על לפסי צמיחה"

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל
אל על הפסידה ברבעון הראשון של 2021, כ-86 מיליון דולר לעומת כ-140 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020. כך מפרסמת היום (ה') אל על בדו"ח הכספי שלה. עוד עולה מהדו"ח כי החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם EBITDAR חיובי בסך של כ-3 מיליון דולר, לעומת EBITDAR שלילי בסך של כ-28 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020 ובהשוואה ל-EBITDAR שלילי של כ-22 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"ח הכספי שמפרסמת היום (ה') אל על. לטענת אל על, השיפור הושג בעיקר על ידי שורה של צעדים שיישמה הנהלת החברה להתאמת מבנה העליות להיקף הפעילות, לרבות צמצום נוסף במצבת כוח האדם הפעילה (עד סוף הרבעון השני צפויה להסתיים העסקתם של 1,900 עובדים) והפחתת עלויות מטה. החברה גייסה במהלך הרבעון סכום של כ-83 מיליון דולר מהנפקת אופציות ומימושן והחודש, חתמה על הסכם המימון עם המדינה להטסת מערך אבטחת התעופה הישראלית בשני העשורים הבאים, במסגרתו נתקבל מהמדינה סך של 210 מיליון דולר וכן במסגרתו התחייבה החברה להנפקה נוספת בהיקף של 105 מיליון דולר מתוכם בעלת השליטה התחייבה להזרים סך של 43 מיליון דולר. "מהלכים אלה, לצד ביצוע פעולות תפעוליות ופיננסיות נוספות לחסכון בהוצאות ולשיפור תזרים המזומנים של החברה – יתמכו במאמצי החברה לעבור לאיזון תזרימי במהלך שנת 2021", נכתב בדו"ח. עוד מציינת החברה בדו"ח הכספי שלה שכחלק מתוכנית ההבראה וההתייעלות, החברה החלה בשבועות האחרונים בתהליך היפרדות כואב מעובדיה, אשר יושלם במהלך הרבעון השני לשנת 2021 ובסופו צפויה להסתיים העסקתם של כ-1,900 עובדים. עוד עולה מהדוח כי יתרת ההתחיבויות בגין מכירת כרטיסי טיסה נכון ליום 31 במרץ הינה כ-242 מיליון דולר, כאשר מתוך סכום זה כ-54 מיליון דולר הינם בגין שוברים אשר החברה הנפיקה כחלופת החזר כספי. ב אל על מציינים בנושא הכרטיסים כי: "לאור כמות הכרטיסים הגדולה הדורשת את טיפוך החברה ובעיקר לנוכח המצב התזרימי של החברה, לא עלה בידה להשלים את ביצוע ההחזריםבגין ביטולי הטיסות במועדים הנדרשים". עוד מציינים באל על כי בהקשר זה החברה "קיבלה בקשה ממשרד התחבורה האמריקאי במסגרתו מתבקשת החברה למסור מידע הקשור במדיניות ההחזרים ללקוחות החברה ושינויים משמעותיים בלוח הטיסות שהתבצעו אל/מארה"ב בעיקר בתקופה שבין ה-1 במרץ 2020 ועד 31 במרץ 2021, תקופת משבר הקורונה, וזאת עקב תלונות של לקוחות שטוענים בין היתר, שלא קיבלו את כספם מהחברה במועד בקשר לטיסות שבוטלו או שונו באופן משמעותי והחשש העולה מהן לפיו החברה פועלת בופן המפראת הוראות החוק הרלוונטיות על פי חוקי ארה"ב". מנכ"ל אל על, אביגל שורק: "בימים אלו אנו עוברים תקופה ביטחונית רגישה בה אל על מחויבת לתפקידה להמשיך ולספק מעבר אווירי לישראל וממנה ועושה כל מאמץ כדי לתת מענה לצרכי הלקוחות בכל מקום ובכל זמן". עוד לדברי שורק, "אל על פותחת את שנת 2021 עם מעבר ל-EBITDAR חיובי ועלייה בהכנסות, באופן המתחיל לשקף את הפעולות בהן נקטנו, בהן ריסון מהודק ככל האפשר של ההוצאות. בתקופה האחרונה, בנוסף לשיפור בתוצאות, גייסנו בהצלחה כ-300 מיליון דולר על ידי חתימת הסכם מימון עם מדינת ישראל והנפקת אופציות, בדרך להשגת היעד של החברה לשנת 2021 להגעה לאיזון תזרימי. בנוסף, אנו משלימים בימים אלה את המהלך המורכב של היפרדות מכ-1,900 עובדים, כאשר צעד זה, לצד פעולות נוספות שאנו מבצעים, במישורים הפיננסי והתפעולי, יובילו אותנו להשגת האיזון האמור. במקביל לפעולות הפיננסיות, אנו פועלים לשינוי תפיסת הפעילות של החברה השמת הלקוח במרכז. לצד זאת, אנו עובדים על גיבוש תכנית אסטרטגית, הממצא את הפוטנציאל הטמון בחברה ובמותג. אנו מאמינים כי המהלכים הרבים בהם אנו נוקטים ישיבו את אל על לפסי צמיחה".
מנכ"ל אל עלמנכ"ל אל על
"משלימים בימים אלה מהלך מורכב של היפרדות מכ-1,900 עובדים". אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום מסך מסרטון אל על סמנכ"ל הכספים, איציק אליאב: "המעבר ל EBITDAR חיובי ברבעון הראשון של שנת 2021 מהווה צעד ראשון בדרך ליישום תכנית ההתייעלות, ועדות למחויבות של צוות ההנהלה החדש להשגת יעד האיזון התזרימי בשנת 2021, ושהינו התשתית למעבר לרווחיות והבסיס הפיננסי לתקופות הבאות. אנו נערכים בימים אלו לביצוע החזרים לכלל לקוחות החברה ופועלים יחד עם כל השותפים העסקים שלנו, הפיננסים והתפעולים, לתמיכה מלאה בתוכנית העסקית של החברה. במקביל, אנו נערכים להמשך גיוסי ההון הנדרשים לחברה לעמידה בתוכניותיה. אנו מרגישים את המומנטום החיובי שנוצר עם תוצאות הרבעון הראשון יחד עם התקבול בסך של 210 מיליון דולר מהמדינה ועם שינוי תפיסת השירות של הלקוח במרכז, ופועלים למנף אותו לעמידה ביעדי התוכנית העסקית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: