אא

אל על מסכמת את 2019: הפסד של כ-60 מיליון דולר

החברה מפרטת את התוצאות העסקיות של השנה שעברה ואת צעדי ההתייעלות שהיא נוקטת כעת בעקבות משבר הקורונה. מספר הנוסעים בשנה שחלפה עלה ב-4% וההכנסות גדלו לסך של 2.18 מיליארד דולר

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
אל על פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2019. במבוא לסיכום השנה שחלפה מציינת החברה, כי היא הייתה בשנה החולפת בעיצומו של מהפך משמעותי בצי המטוסים שלה. סיימה להוציא משירות את המטוסים הישנים, קלטה 14 מטוסי דרימליינר וסיימה את שיפוץ פנים המטוס בצי המטוסים צרי הגוף. להלן עיקרי התוצאות העסקיות של החברה לשנת 2019: • החברה הגדילה את ההכנסות שלה בכ-2% לסך של 2.18 מיליארד דולר • מספר הנוסעים שהטיסה החברה גדל בכ-4% • הוצאות ההפעלה ירדו בכ-1% לכ-1.83 מיליארד דולר. • הוצאות הדלק ירדו בכ-44 מיליון דולר כתוצאה מירידת מחיר הדלק וירידה בכמות הדלק שנצרכה, למרות הגידול בפעילות, בשל היעילות של מטוסי ה"דרימליינר" • יישום לראשונה של תקןIFRS 16 פגע ברווח לפני מס בכ-18 מיליון דולר • ההפסד הנקי בשנת 2019 הסתכם בכ-60 מיליון דולר, לעומת כ-52 מיליון דולר בשנת 2018 • תזרים המזומנים שייצרה החברה מפעילות שוטפת בשנת 2019 הסתכם ב – 294 מיליון דולר, גידול של כ- 203 מיליון דולר לעומת התזרים בשנת 2018 • יתרת המזומנים בקופתה של החברה ליום 31.12.19 הסתכמה ב 264 מיליון דולר אל על מציינת כי "התפרצות מגפת הקורונה בעולם גדעה את תנופת העשייה של החברה, שהייתה אחת הראשונות להיפגע מהמשבר". ומפרטת את השלכות המשבר: "המגפה הביאה לירידה חדה בביקוש לטיסות נוסעים ולביטול טיסות בהיקף משמעותי בחודשים פברואר ומרץ 2020 ועד לעצירה מוחלטת של טיסות נוסעים, לאור הנחיות הממשלה בדבר חובת בידוד, שגרמה לאובדן מרבית הכנסותיה של החברה וייצרה לה בעיית נזילות. המשבר הכלכלי לווה בירידה חדה בביקוש לנפט, שהביא לצניחה במחיר הדלק ולירידת שערי הריבית בעולם. היות והחברה ביצעה עסקאות גידור של הדלק הסילוני והריבית, הירידה גרמה להפסדים והחברה נדרשה להעמיד כבטוחה פקדונות בסכומים מהותיים, אשר החמירו את הפגיעה בתזרים המזומנים שלה. עקב ביטולי הטיסות, נדרשת החברה לביצוע החזרים ללקוחות בהיקפים מהותיים". אל על מפרטת את הצעדים שנקטה להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה ולצמצום הוצאת המזומנים. בין צעדי ההתייעלות: • צמצום משמעותי בכוח האדם של החברה - למעלה מ 90% מעובדי החברה נמצאים בחל"ת • הפחתת שכר ההנהלה והדירקטוריון בשיעור של 20% • פעולות תפעוליות ופיננסיות שמטרתן להקטין את הוצאות החברה, לרבות: דחייה בהסכמה של תשלומי חכירה עבור חלק מהמטוסים החכורים; ביטול הסכמי חכירה של שני מטוסי 737-800 אשר היו צפויים להיכנס לשירות בשנת 2020 והחזרת 3 מטוסים שהיו מוחכרים בחכירה רטובה • הקפאה או ביטול פרויקטים הכרוכים בהשקעות • התאמת מטוסי נוסעים לצורך פעילות של הובלת מטענים • שחרור חלקי של 105 מיליון שקל מתוך עודפי קופות פיצויים מרכזיות שנפתחו כחלק מהליך הפרטת החברה. • חתימת מזכר הבנות עם חברה זרה למכירה וחכירה מחדש (Sale & Lease Back) של שלושה מטוסים מדגם בואינג 737-800 תמורת כ-76 מיליון דולר כמו כן, מציינת אל על את המו"מ, שהיא מקיימת עם בנקים ועם האוצר לקבלת הלוואה בסך של כ-400 מיליון דולר, מגובה במרביתה בערבות המדינה, ומדגישה: "היות וקיימת אי ודאות בקשר להשלמת קבלת הסיוע, שהינו חיוני על מנת לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות המשבר בשלב זה, להערכת החברה, קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי". מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "אל על היא אחת הנפגעות המשמעותיות ביותר במשק הישראלי ממשבר נגיף הקורונה, ולכן פנינו לממשלת ישראל על מנת לסייע לאל על כפי שעשו מרבית מדינות העולם. בחודשיים האחרונים פועלת הנהלת החברה מסביב לשעון כדי ליישם שורת צעדים תפעוליים ופיננסיים שמטרתם לצמצם את הוצאות החברה, לשמר את נזילותה ולאפשר לה לפעול. נאלצנו להשבית את פעילותה העיקרית של החברה, הטסת נוסעים, לאור הנחיות הממשלה ואנו מפעילים את מטוסי הנוסעים רחבי הגוף יחד עם מטוס המטען בפעילות מטענים ענפה. גיבשנו תוכנית התייעלות שתאפשר לחברה לפעול בשנים הקרובות ולשוב לרווחיות - אך צעדים אלה לא יספיקו ללא תמיכתה של ממשלת ישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: