אא

בג"ץ דחה על הסף את עתירתה של ישראייר

בג"ץ דחה על הסף את עתירתה של ישראייר נגד התקנות המתירות רק למי שרכש כרטיס טיסה עד ל-25 בספטמבר - מועד כניסתו לתוקף של הסגר השני - לטוס מישראל בתקופת הסגר. ישראייר מצידה מתכוונת לעתור שוב בטענה לפסילה טכנית

צילום: 123rf צילום: 123rf
בית המשפט הגבוה לצדק דחה היום (חמישי) את העתירה שהגישה חברת ישראייר. האחרונה עתרה לבית המשפט כנגד התקנות המתירות רק למי שרכש כרטיס טיסה עד ל-25 בספטמבר - מועד כניסתו לתוקף של הסגר השני - לטוס מישראל בתקופת הסגר. עוד טענה ישראייר כי בשל כך צפוי להיגרם לה נזק של יותר מ-2 מיליון דולר.

כך כתב שופט בג"ץ, "אזכיר שבמוקד העתירה ניצבה הטענה כי תקנה 2, המונעת מנוסע שלא רכש מבעוד מועד כרטיס טיסה לצאת את ביתו, הותקנה ללא הסמכה מפורשת בחוק. ברם, ישראייר – שהרחיבה לגבי פרשנות סעיף 12 (א)( 8)(א) לחוק הקורונה – התעלמה לחלוטין מסעיף 7(א)(1) לחוק, המסמיך את ממשלת ישראל להתקין תקנות שעניינן 'הגבלה על יציאה ממקום המגורים או על שהייה במרחב הציבורי'. בין אם הוראה זו מספקת את ההסמכה הנדרשת ובין אם לאו, ההתעלמות ממנה מעידה על התועלת שעשויים היו ישראייר – ובמידת הצורך, בית המשפט – להפיק ממיצוי הליכים סדור ומלא מול הרשות, ומבליטה את הפגם בדרך הפעולה שבה בחרה ישראייר. אשר על כן, העתירה נדחית על הסף, מבלי לפגוע בזכותה של ישראייר לשוב ולעתור, לאחר מיצוי הליכים ההולם את נסיבות העניין. אין צו להוצאות".

ישראייר מצידה מתכוונת לעתור שוב לבג"ץ בטענה לפסילה טכנית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: