אא

בדרך לקו טיסות חדש מת"א ללוד'ז?

ראש עיריית לוד'ז ובכירים מתעשיית התיירות של העיר ביקרו בישראל ומנהלים שיחות עם גורמי תעופה ישראליים במטרה להפעיל טיסות ישירות לעיר. אז מה יש לישראלים לחפש דווקא בלודז' שנבחרה לא מכבר לאחד היעדים הזולים והמומלצים באירופה ל-2019? אתם עומדים להיות מופתעים

צילום: shutterstock|צילום: Shutterstock צילום: shutterstock|צילום: Shutterstock
  פולין הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים המבוקשים ביותר בקרב התייר הישראלי. מהפכת השמיים הפתוחים הביאה לפתיחתם של קווי תעופה מישראל אל מספר ערים ברחבי פולין, ביניהן קרקוב, פוזנן, ורוצלב, גדנסק ועוד. כעט מסתמנת פתיחתו של קו חדש ואטרקטיבי מישראל אל לודז', העיר השלישי בגודלה בפולין. בשבוע שעבר ביקרו בכירי ענף התיירות וראשת העיר לודז' בישראל, על מנת לבדוק היתכנות לפתיחת הקו החדש. במהלך הביקור נפגשו נציגי לודז' עם גורמי תעופה בכירים מישראל, וביניהם ארקיע, סאן דור וישראייר. לודז' שואפת להיכנס לתחרות על ליבם של הישראלים, כשהיא מציעה אפשרויות חופשה במחירים אטרקטיביים יותר מאחיותיה וורשה וקרקוב. בענף התיירות של העיר מאמינים כי בשל המיקום הגיאוגרפי הסמוך למתחמי ספא, המחירים הנוחים והמורשת היהודית של העיר, לודז' יכולה להוות יעד אידיאלי לחופשה עירונית קצרה, ביקור רומנטי או טיול משפחות משתלם. אז למה דווקא לודז'? הנה 10 דברים שכדאי לדעת לפני שמגיעים לביקור בעיר עם או בלי טיסה ישירה מישראל:
  1. בלודז' פועלים למעלה מ-20 מוסדות אקדמיים המושכים אליה סטודנטים מכל רחבי אירופה והעולם. ריבוי הצעירים בעיר מתאפיין באווירה קוסמופוליטית, חיי לילה תוססים ואינספור מקומות בילוי.
  2. עד מלחמת העולם השנייה, הקהילה היהודית בלודז' הייתה השנייה בגודלה בפולין וחיו בה כרבע מליון יהודים. כיום תמצאו בעיר מרכז פעיל למורשת יהודית, מספר בתי כנסת, מקווה, מסעדות כשרות ובית קברות יהודי שנחשב לגדול ביותר באירופה.
  3. מגזין לונלי פלנט הכריז על לודז' כאחת הערים ברשימת "עשרת היעדים הכי משתלמים לטוס אליהם בשנת 2019". במגזין הידוע הגדירו אותה כ"עיר פוסט תעשייתית שאפתנית", והחמיאו לה על פרויקטים אדריכליים נועזים במסגרם הופכים אזורי תעשייה נטושים למתחמי תרבות, קניות ובידור.
  4. הרחוב המפורסם ביותר בעיר הוא רחוב פיוטרקובסקה (Piotrkowska). מדובר במדרחוב הארוך ביותר בפולין והוא נחשב למסלול הקניות הארוך ביותר באירופה. לאורכו משובצים שלל בוטיקים, חנויות, מסעדות, פאבים ובתי קפה.
  5. מה שהופך את לודז' ליעד אידיאלי לטיולי משפחות, הוא לא רק המחירים הנוחים אלא גם מגוון אטרקציות כמו: גן חיות, פארק בוטני, קירות טיפוס, בריכות שחייה, מוזיאונים ועוד. הגעתם בלי הילדים? אולי תשמחו לדעת שבלודז' פועלים שלושה קזינו ומועדוני לילה ברמה בינלאומית.
  6. במרחק רבע שעה נסיעה משדה התעופה של לודז', פועל מרכז קניות עצום בשם "PTAK OUTLET". המתחם מתפרש על 33,000 מ"ר ובו למעלה מ-140 חניות ומותגים בינלאומיים המציעים את מוצריהם בהנחות של 30%-70% בהשוואה לחנויות הרגילות.
  7. מאז 1994 לודז' נחשבת לאחות תאומה של העיר תל אביב. בקיץ הקרוב צפוי להיערך בעיר טקס חגיגי לציון 25 שנים לשיתוף הפעולה. בין אורחי הכבוד של האירוע, הוזמן כמובן גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.
  8. במאה ה-19 הפכה לודז' מכפר קטן לעיר של תעשיית טקסטיל משגשגת. זאת בזכות השפעותיהן של קהילות יהודיות, רוסיות, גרמניות ופולניות שפעלו בה ובנו יחד כלכלה חזקה. במרחב הציבורי של העיר ניתן לזהות את המגוון של השפעות אלו עד היום.
  9. בזכות התעשייה המצליחה שיצרה תהודה עולמית, לודז' זכתה לכינוי "מנצ'סטר של פולין".
  10. ברחבי לודז' פזורים למעלה מ-200 מבנים אדריכליים מרשימים, ביניהם וילות, טירות וארמונות. מבנים אלה מהווים עדות להון שצברו שליטי העיר והתעשיינים שהתעשרו בה לאורך ההיסטוריה. אל תחמיצו ביקור בארמון פוזננסקי, בו פועל כיום המוזיאון לתולדות העיר.

באדיבות רשות שדות התעופה של לוד׳ז Courtesy of Lodz Airport

צילום: Shutterstock    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםלוד'ז

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: