אא

מכה לטייסי אל על: בית הדין לעבודה אישר את הסכם הטייסים שחתמה ההסתדרות עם ההנהלה

בית הדין דחה את תביעת ועד טייסי אל על שביקשו לא להכיר בהסכם העבודה שחתמה ההסתדרות בשמם עם החברה. בית הדין: "עמדת הוועד הנכנס  היוותה חוסר תום לב מובהק במשא ומתן". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "זה הזמן של כולנו לשלב ידיים"

צילום: 123rf צילום: 123rf

מכה לטייסי אל על.

בית הדין לעבודה דחה את תביעת טייסי אל על שלא להכיר בהסכם הקיבוצי החדש שחתמה ההסתדרות עם הנהלת אל על בשם טייסי החברה.

בפסק הדין מציינים בין השאר, סגן הנשיאה, דורי ספיבק, שונה סוזן סמק, נציגת ציבור העובדים, שרה אבן נציגת ציבור מעסיקים כי: "ראובני היו"ר הנכנס,  העיד בפנינו באופן הברור והחד- משמעי ביותר, כי לא עניין אותו אלו מפגשי משא ומתן התקיימו קודם לכניסתו לתפקיד, מה היה תוכנם, מה הוסכם ומה לא הוסכם".

עוד מציינים כי: "בפני ההסתדרות  ניצבה האפשרות לבחור אחת משתיים : או המשך משא ומתן לקראת חתימה על הסכם התייעלות  גם ביחס לטיילים,  על אף עמדתו הלעומתית של  הוועד הנכנס, או הסתכנות בכך שהחברה תחל , בתוך שבועות ספורים, בהליכי  חדלות פירעון".

עוד מוסיפים בבית הדין בהחלטה כי: "עמדת הוועד הנכנס  היוותה חוסר תום לב מובהק במשא ומתן,  בלשונו של אדרי "ניסיון שקוף  לפוצץ את המשא ומתן במקרה הרע, במקרה הטוב היא שיקפה חוסר בשלות ומוכנות לחתימה של הנציגות החדשה ושל תומכיה."

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, הגיב בסיפוק לפסק הדין שניתן בנושא טייסי אל על ואמר:

"ההסתדרות ואני מברכים על פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט, אבל יחד עם זאת חשוב לזכור שמעבר לו יש בקצה את אל על, מהחברות החשובות ביותר במשק ובענף התעופה הישראלי, שקריסתה המוחלטת נמנעה. זה הזמן של כולנו לשלב ידיים, להתגבר על המחלוקות ויחד להתמקד בהתאוששותה של אל על והחזרתה לפעילות מלאה ככל הניתן - למען עובדיה, למען נוסעיה ולמען החברה הישראלית כולה. בפסק הדין שיבח כב' השופט דורי ספיבק את החלטתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לחתום על ההסכמים, וקבע שהתערבות ההסתדרות הייתה זאת שבסופו של דבר הצילה את אל על. על כן אני מברך שנפל בחלקה של ההסתדרות למלא תפקיד היסטורי ולמנוע את חורבן החברה. אני מבקש להודות לצוות הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ולעו"ד אלעד מורג, על הנחישות  להגיע למשפט צדק ולבצע החלטות חכמות למען אל על".

כזכור, אחרי שהמו”מ עם הנהלת אל על התפוצץ ואחרי שההסתדרות חתמה על הסכם ההתייעלות בשם הטייסים עם החברה וללא אישורם, ועד טייסי אל על שיגר אגרת לטייסי החברה, בו נכתב כי "חתימת הסכם עבודה מעל לראשינו ללא מו”מ ובחוסר תום לב ע”י ההנהלה, אולם בעיקר ע”י אלה המייצגים אותנו – ההסתדרות, הינה רעידת אדמה אמיתית באל על ובכלל בעולם התעסוקה”. בית הדין אף כותב נגד יו"ר הוועד ראובני כי: "סמוך לכניסתו לתפקיד דאג להעברת מסר כי בעלת השליטה "לא ראויה להיות בעלים". במקביל למסע התקשורתי נגד בעלת השליטה, אף נפגש ראובני עם נציגי המשקיעים שביקשו להשתלט על החברה". עוד כותבים בפסק בדין כי למעשה ראובני הוביל את הטייסים לשביתה בביקורת על ההתנהלות: "מיד לאחר כניסתו של ראובני לתפקיד, ולאחר פגישה ראשונית עם הנהלת החברה שבה העלה שורה של דרישות שלא נענו, החלו הטייסים שעוד נותרו פעילים, שלא לענות לשיחות טלפון ממחלקת הצבת צוותים ושלא להשתבץ לטיסות, ובכך השביתו למעשה את פעילות הטיסות שעוד נותרה לחברה, באופן שלשיטת החברה עלה כדי "ניתוק צינור החמצן" שעוד נותר לה". מוועד טייסי אל על נמסר: "וועד הטייסים מברך על החלפת הדירקטוריון היום ומקווה שזה צעד ראשון ליחסי עבודה תקינים, בהם טייסי החברה והנהלתה לא יזדקקו לבתי המשפט כדי לדבר ביניהם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: