אא

בפעם השלישית: רשות האוכלוסין וההגירה מאריכה את היציאה עם דרכון זר מישראל

רשות האוכלוסין וההגירה נכנעת לתורים הארוכים לחידוש הדרכון, ומאריכה בפעם השלישית את האפשרות לצאת עם דרכון זר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום (חמישי) כי היא מאריכה את האפשרות לאזרחים ישראלים לצאת מישראל עם דרכון זר מישראל. נזכיר כי על פי חוקי המדינה, אזרחים ישראלים נדרשים לצאת ולהיכנס עם הדרכון הישראלי. עם זאת, לאור העומסים בלשכות משרד הפנים, נוצר מצב שבו אזרחים ישראלים לא יכולים לחדש את הדרכון שלהם. המצב הוביל את רשות האוכלוסין וההגירה לאפשר לאזרח ישראל לצאת עם דרכון זר מהמדינה. גם שרת משרד הפנים, איילת שקד התבטאה על ההחלטה ואמרה: ״מתכננים חופשה בחו״ל? שימו לב. לאור הביקוש הגבוה לתורים עבור חידוש דרכונים בלשכות מינהל האוכלוסין, תתאפשר באופן זמני יציאת ישראלים המחזיקים בדרכון זר, עם דרכונם הזר. הנחיה זו תקפה עד לסוף חודש אוגוסט 2022. במקביל, מומלץ לקבוע כבר היום תור לחידוש הדרכון הישראלי לחודשים הקרובים".

 

מדובר בהארכה השלישית של רשות האוכלוסין וההגירה, כשתחילה הודיעה כי תאפשר לצאת עם דרכון זר עד סוף מאי, וכשנראה כי העומסים לא נגמרו האריכה את האפשרות בשנית, עד סוף אוגוסט. כעת, כמה מה שנראה כניעה למצב והתורים הארוכים, רשות האוכלוסין וההגירה מאריכה את האפשרות לצאת עם דרכון זר עד תחילת שנת 2023. כך הודיעו היום ברשות האוכלוסין וההגירה: ״מתכננים חופשה בחו״ל? לאור הביקוש הגבוה לתורים עבור חידוש דרכונים בלשכות מינהל האוכלוסין, תתאפשר באופן חד פעמי יציאת ישראלים המחזיקים בדרכון זר, עם דרכונם הזר. הנחיה זו תקפה עד לתאריך 1.1.23״.

ומה יעשה מי שאין לו דרכון בתוקף ולא דרכון זר?

רשות האוכלוסין וההגירה מציעה הנפקה של דרכון זמני בלשכת הרשות בנמל התעופה בן גוריון. השירות יתאפשר למי שטס ב-48 שעות הקרובות, ויעלה 820 ש״ח למבקש מעל גיל 18 ו-425 ש״ח למבקש מתחת לגיל 18. יש לשים לב כי הלשכה סגורה ביום שישי החל מ-14:00 ועד מוצאי שבת החל מהשעה 21:00, וכך גם בחגים. עוד יש לשים לב כי מדובר בדרכון זמני, עם תוקף לשנה אחת בלבד.

ואפשר גם לקנות תור ב-50 עד 200 ש״ח

רק לאחרונה דיווחנו על הבוט שסורק את התורים הפנויים במשרד הפנים ומעדכן ברגע שנפתחים תורים חדשים. בעוד שהבוט מוצע בחינם לקהל הרחב, נראה כי ישראלים אחרים ראו הזדמנות לספסר בתורים, וכך למכור אותם בסכומים של 50 עד 200 ש״ח לתור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: