אא

גארודה, חברת התעופה הלאומית של אינדונזיה, על סף פשיטת רגל

החברה חייבת מיליארדי דולרים, בעיקר לחברות הליסינג, מהן היא חוכרת מטוסים, וממשלת אינדונזיה אומרת כי "הזרקת כספי מדינה היא בלתי אפשרית בהתחשב בעומסי החוב האדירים של החברה"

גארודה אינדונזיה - בואינג 737-800. צילום: shutterstock גארודה אינדונזיה - בואינג 737-800. צילום: shutterstock
מגפת הקורונה מוסיפה להכות בענף התעופה, והפעם זו חברת התעופה הלאומית של אינדונזיה, גארודה אינדונזיה, הנחשבת לחברת תעופה משובחת ומדורגת בצמרת הבינלאומית. עפ"י אתר THE JAKARTA GLOBE, החברה עומדת בפני פשיטת רגל עקב חובות עצומים והפסדים הולכים ומצטברים בעקבות מגפת הקורונה. התקשורת האינדונזית מדווחת כי הממשלה עושה את כל ההכנות הנדרשות לקראת פשיטת הרגל הצפויה של החברה, כולל החלפתה על ידי חברת צ'רטר שבבעלות המדינה Pelita Air Service, שתפעיל טיסות פנים באינדונזיה עפ"י הצורך. "אם לא תהיה ברירה, נסגור את גארודה כי הזרקת כספי מדינה היא בלתי אפשרית בהתחשב בעומסי החוב האדירים של החברה", אמר לסוכנות הידיעות Kartiko Wirjoatmodjo, סגן שר המפעלים במדינה. לדבריו, גארודה מנהלת כעת משא ומתן עם מלווים ועשרות מחכירי מטוסים בניסיונות לארגן מחדש את חובותיה, "וגם אם היא תוכל לייצב את התנאים הפיננסיים שלה, כמעט בטוח שהחברה לא תוכל לשרת עוד טיסות ארוכות טווח בעתיד", הוסיף סגן השר. עפ"י התוצאות הכספיות של גארודה, בסוף חודש יוני לחברה היה חוב של 4.9 מיליארד דולר, והוא גדל מדי חודש ב-70 מיליון דולר בגלל דחיית תשלומי חובות. שר המפעלים של המדינה, Erick Thohir, אמר מוקדם יותר שגארודה חוכרת את המטוסים שלה מ-36 חברות ליסינג לפחות, וכעת היא מתמודדת עם מספר תביעות אזרחיות שלהן בשל חוסר יכולת לשלם את דמי החכירה. עם זאת, מזכירת התאגיד של גארודה, , Mitra Piranti ציינה במכתב לבורסה של אינדונזיה ש"החברה ממשיכה לנקוט בצעדים אסטרטגיים כדי להאיץ את ההתאוששות העסקית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםפשיטת רגלאינדונזיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: