אא

דובאי לנד: מדריך האטרקציות הגדול לדובאי 2021

המגדל הגבוה בעולם, הקניון הגדול בעולם, מלון 7 כוכבים היחיד בעולם והרבה מאוד מכוניות יוקרה... ברוכים הבאים למקום שבו הרים של כסף ושופוני ים-תיכוני עושים לאס וגאס במידל של המידל איסט. היינו שם וחזרנו עם המדריך המלא לדובאי למתחילים, כולל מחירים ומאיזה מלכודות תיירים להימנע. צפו בסרטון

גן הפרחים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן גן הפרחים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן

קו רקיע של ניו יורק, מכוניות פרארי כמעט בכל רמזור, מסעדות מישלן, מלונות פאר, מותגי יוקרה ושפע של תצפיות ואטרקציות לכל המשפחה. הכל יש כאן, ב"דובאי לנד" – המקום שבו הרים של כסף ושופוני ים-תיכוני עושים לאס וגאס במידל של המידל איסט (רק בלי הקזינו).

דובאי היא ערב-רב של לאומים. כל כך קוסמופוליטית עד שהאטרקציה האמיתית היא לדוג אמירתי אסלי לסטורי אותנטי. על פי נתוני ה-CIA האמריקני, באיחוד האמירויות, החוגגת בימים אלה יום הולדת 49, חיו נכון לחודש יולי השנה, 9.9 מיליון בני אדם. רק 11.5% הם אמירתים ילידי המקום. כל השאר, הם עובדים זרים נותני שירות לאדוני הארץ העשירים - 59.4% הם עובדים זרים מדרום אסיה (הודים, בנגלדשים ופקיסטנים), 10.2% ממצרים, 6.1% מהפיליפינים ו-12.8% בני לאומים שונים נוספים. טיילת באי הדקל המפורסם של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן לפיכך, יש כאלה שחושבים שדובאי "פלסטית" ו"פייקית" מדי, אבל אנחנו חושבים שזה בכלל לא משנה. מה שחשוב באמת, שיש הרבה מה לראות ולעשות בדובאי המרוחקת כ-3 שעות טיסה ישירה מנתב"ג, במיוחד עכשיו בימי קורונה בהם העיר כמעט ריקה  מתיירים, מחירי המלונות בה אטרקטיביים יותר וישנן טיסות סדירות יומיות לדובאי. קבלו את המדריך הגדול שלנו לדובאי למתחילים כולל מחירים והמלצות מאיזה מלכודות תיירים להימנע:

דובאי של מעלה

Burj Khalifa

עד שמגדל Dubai Creek ייבנה לגובה קילומטר ויקטוף את תואר המגדל הגבוה בעולם, מגדל בורג' ח'ליפה, המתנשא לגובה של 828 מטרים, הוא הנאמבר וואן של גורדי השחקים ומתחזק בינתיים את הטייטל המכובד של המגדל הגבוה בעולם. סלפי למרגלותיו ותצפית כמעט מקודקודו (מהקומות 124, 125 ו-148), הם מאסט לדובאי המתחיל. בנוסף לנוף הפנורמי המרהיב בקומה 125 יש אטרקציה מרטיטה המדמה רצפת זכוכית המשקיפה ממרומי המגדל על דובאי של מטה ונסדקת (כולל רעש הסדיקה) בזמן שדורכים עליה. דמי כניסה: כ-200 שקל לתצפית מקומות 124 ו-125; כ-360 שקל לתצפית מקומות 124, 125 ו-148 (המחירים הם דרך אתר האינטרנט של בורג' ח'ליפה).

דובאידובאי
הנאמבר וואן של גורדי השחקים. מגדל בורג' ח'ליפה בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן

Dubai Frame

מגדל המסגרת, "דובאי פריים", הוא אחד המבנים האייקונים של העיר וכשמו כן הוא, בנוי כמסגרת של תמונה הממסגרת את נופי דובאי. הגשר העליון המחבר את המסגרת, מתנשא לגובה 48 קומות. לוקח 75 שניות לעלות במעלית עד למעלה כשברקע מתנגן לו ההמנון האמריתי. רצפת הזכוכית של הגשר מאפשרת לתצפת על דובאי של מטה מגובה כ-150 מטר. לא לבעלי לב חלש. אטרקציה מומלצת נוספת במגדל היא הדמיית וידאו תלת-מימד מרטיטה של דובאי העתידינית/רובוטית. דמי כניסה: כ-50 שקל למבוגר וכ-20 שקל לילד.

דובאידובאי
מגדל המסגרת בדובאי. צבעוני בלילה, מוזהב ביום. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לאקסטרימיסטים

Dubai Autodrome

אם הביטקוין מצוי בכיסכם והאומץ בליבכם, האטרקציה הזו היא בשבילכם. 15 דקות תהילה מוטורית במכונית הספורט האגדית, פורמולה 1, יעלו לכם לא פחות מכ-10 אלף דירהם השווים פחות או יותר לשקל. ב-Dubai Autodrome בעיר ניתן לקרוע את מסלול המרוצים גם במכוניות ספורט צנועות יותר בטווח מחירים של 250-600 דירהם ו-1,000-3,000 שקל לנסיעה קצרה. תג המחיר עולה במידה ואתם מתעקשים לנהוג בעצמכם. מחיר: כ-10,000 שקל ל-15 דקות בפורומולה 1.

דובאידובאי
למורעלים עם כסף. מסלול מרוצי מכוניות בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
פרארי כמעט בכל מקום. צילום: ספיר פרץ זילברמן

The Yellow Boats

עוד דרך לגלות את דובאי היא מכיוון הים. אחת האטרקציות המומלצות שלנו היא לצאת לסיור בסירות הזודיאק הצהובות של דובאי - The Yellow Boats. חברה זו מוציאה מגוון סיורים בהם, "סיור פרימיום" המשייט בין 9 נקודות מרכזיות בעיר, "סיור אטלנטיס" המשייט בין 4 לוקיישנים אייקונים בהם מלון אטלנטיס בדובאי ו"מרינה קרוז" המשייט בין 3 אתרי חובה. זול זה לא אבל בהחלט שווה כל דירהם, רק לא לשכוח להחזיק חזק ולאפסן את הכובע בתיק. מחיר: כ-299 שקל לסיור פרימיום של 99 דקות; כ-210 שקל לסיור אטלנטיס של 75 דקות; כ-175 שקל לסיור מרינה של 60 דקות.

דובאידובאי
להחזיק חזק. שיט בסירת זודיאק בין אתריה המרכזיים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן

Dubai Ice Rink

אם אתם חובבי סקי וממש אבל ממש לא יכולים להתאפק עד שאפשר יהיה לטוס לדבר האמיתי באלפים, לכו ל-Dubai Ice Rink בקניון הגדול של דובאי. מדובר באתר סקי של ממש בקניון הגדול של דובאי עם מדרונות מושלגים, רכבלים ואפילו פינגווינים. מקבלים מעיל, כפפות ונעליים ויאללה לגלוש במינוס 2 מעלות. (בחוץ 29 מעלות נכון לכתיבת שורות אלה). דמי כניסה: כ-75-100 שקל.

סקי בדובאיסקי בדובאי
מינוס 2 מעלות בלב המדבר. אתר סקי בקניון הגדול של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לכל המשפחה

Dubai Miracle Garden

33 אלף סוגי פרחים המעטרים דמויות ענק הפזורים על פני שטח אדיר. החל מסוסים, פינגווינים, רקדניות, טירות, דונלד דאקים ועד מטוס שלם של אמיריטס, חברת התעופה הלאומית של דובאי, כולו מכוסה פרחים. אטרקציה מרהיבה שילדים ומבוגרים יעופו עליה בוודאות. גן הפרחים פתוח רק בעונת החורף בין החודשים נובמבר-מאי. דמי כניסה: 55 שקל למבוגר ו-40 שקל לילד.

גן הפרחים של דובאיגן הפרחים של דובאי
מה זה כל היופי הזה? גן הפרחים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
אטרקציה עונתית בין החודשים נובמבר-מאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
33 אלף מיני פרחים מעטרים דמויות ענק. צילום: ספיר פרץ זילברמן
גן הפרחים של דובאיגן הפרחים של דובאי
כל זה גם מסתובב לצלילי מוזיקה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

Dubai Aquarium & Underwater Zoo

עם יד הלב, האקווריום הגדול בירושלים יפה לטעמי יותר מהאקווריום הגדול של דובאי, אך עדיין מספיק מרשים כדי לבקר בו אם יש לכם זמן פנוי עם הילדים. מאות מינים תת-ימיים שוחים באקווריום של 10 מיליון ליטר קוב. אם דמי הכניסה יקרים מדי, אפשר להתפעל בחינם מקיר אחד של האקווריום האדיר המבצבץ לכיוון אחת משדרת החנויות ב-Dubai mall שבו הוא ממוקם. דמי כניסה: כ-150-400 שקל לאדם (תלוי בסוג הכרטיס).

דובאידובאי
תראה יה איבני איזה יופי. האקווריום הגדול של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
חמוד. אחד הדיירים באקווריום הגדול של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן

The Palm Monorail

אחת הדרכים להתנייד באי הדקל המפורסם של דובאי וליהנות מהפלא ההנדסי היא ב-Palm Monorail. מעין רכבת קלה שנעה (כאילו מרחפת) במהירות על גבי מסלול מוגבה ועוצרת במספר נקודות ברחבי האי כמו למשל The Palm Fountain. כרטיס נסיעה: כ-10 שקל.

דובאידובאי
הרכבת הקלה Palm Monorail מרחפת מעל אי הדקל. צילום: ספיר פרץ זילברמן

The Palm Fountain

המזרקה הססגונית המחזיקה בשיא גינס כמזרקה הגדולה בעולם, ממוקמת בפאלם ג'ומיירה פוינט. ניתן ליהנות ממופע מים מרהיב אך קצר בימים שבת-רביעי מהשעה 19:00 ועד 22:30 ובימים חמישי ושישי בין השעות 19:00-13:30 כל חצי שעה. מומלץ לשבת לדרינק נטול אלכוהול באחד מבתי הקפה המשקיפים על המזרקה. מופע מזרקה: חינם.

SMCCU Dubai - Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding

אז נכון שמרכז שייח' מוחמד להבנת התרבות צועק "תיירותי" ושהדובאים כבר מזמן עברו לגור במגדלי יוקרה ובאחוזות היסטריות, אבל לא מזיק להבין איך הם חיו לפני גילוי בארות הנפט. במקום ניתן להתרשם מצורת החיים לפני 100 שנה וגם לבקר במוזיאון ובמסגד. אפשר גם ליהנות מארוחה מסורתית על הרצפה בתוספת תשלום. מחיר: כ-100 שקל לאדם לסיור במוזיאון ובמסגד.

דובאידובאי
עבדול בן עיסא אל סרקאל, מנכ"ל מרכז שייח' מוחמד להבנת התרבות, מספר בפתיחות מה הוא נוהג ללבוש מתחת לגלביה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לאוהבי שופינג

Dubai mall

אומרים עליו שהוא יקר אך מבדיקת מחירים אקראית מתברר שלא כצעקתה. Dubai Mall, הקניון הגדול בעולם בדובאי סמוך למגדל בורג' ח'ליפה, מציע שופינג מגוון במנעד רחב של מחירים. קניון אחר הנחשב זול יותר הוא City Center Mall. אולם, מדד זארה שלנו קובע שלא בהכרח המחירים בקניון הזה אטרקטיביים יותר.

סימולטור בדובאיסימולטור בדובאי
גם את זה יש בקניון הגדול של דובאי. סימולטור של חברת התעופה אמירייטס. צילום: ספיר פרץ זילברמן
אמירייטסאמירייטס
מאוד גאים פה בחברת התעופה הלאומית, אמירייטס. דגם מטוס שכולו פורח. צילום: ספיר פרץ זילברמן

שוק הזהב/הטקסטיל/התבלינים

השווקים של דובאי – בהם שוק הזהב, שוק הטקסטיל ושוק התבלינים - אומנם תיירותיים אך עדיין יפה ומעניין לשוטט בהם. כאן מומלץ להתמקח על המחירים. כך למשל גלביה גם תג מחיר התחלתי של 60 דירהם נקנתה בסופו של דבר ב-30 דיהרם. סחורה איכותית ויקרה יותר אפשר למצוא ב-Souk Madinat Jumeirah כולל סניף של סטארבקס ותצפית יפה על מלון בורג' אל ערב האייקוני. עבור קפוצ'ינו גדול בבית קפה אחר שדגמנו (לא סטארבקס) שילמנו כ-17 שקל. מחיר: בובת גמל למזכרת כ-30 שקל.

דובאידובאי
אסתטי. שוק התבלינים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
השווקים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
שווקים דובאישווקים דובאי
גם בקיץ הלוהט הנשים המסורתיות עוטות ניקאב. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לאניני טעם

Enigma Restaurants

דובאי שופעת מסעדות. אחת הנחשבות היא מסעדת אניגמה הממוקמת במלון פלאצו ורסצ'ה של השף עטור 2 כוכבי מישלן, מנסור ממריאן, שהוא חצי איראני חצי גרמני. מנות הפתיחה טעימות ויצירתיות גם המנה העיקרית - פלטת בשרים הפתיעה, הקינוח - גלידת זעפרן ומעליה סורבה עם נודלס - קצת פחות. מסעדה מצוינת אחרת, בלי מישלן, ממוקמת בקומה ה-31 של מלון V Hotel Dubai - המסעדה האסיתית Summer Place. מנות דים סאם מעולות וכך גם מנת ה-beng beng chicken, עוף מתובל ספייסי. מחיר: ארוחה מלאה כולל מנות פתיחה וקינוח באניגמה - כ-420 שקל לאדם.

דובאידובאי
מנות פתיחה יצירתיות במסעדה אניגמה, 2 כוכבי מישלן. הירוק זה מלפפון ולא ביצי דגים. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
קינוח ברוח התקופה עם דגלי ישראל ואיחוד האמירויות במלון שרתון. צילום: ספיר פרץ זילברמן

היכן לישון?

כיאה לעיר מתויירת, דובאי שופעת בתי מלון, מיקרים השמורים לעשירי עולם עם דרישות מוגזמות ועד עממיים לשאר בני האנוש. בטופ ליסט של הביוקר נמצא מלון בורג' אל ערב - המלון היחיד בעולם המדורג 7 כוכבים ונגיש רק לבעלי כיסים עמוקים. מלון יוקרתי הרבה פחות, אך עדיין מפונפן הוא מלון פלאצו ורסצ'ה שכל כולו שיר הלל למעצב המנוח, ורסצ'ה. הכל מעוצב כאן בהשראתו, החל מהצלחות במסעדות ועד המצעים בחדרים. לילה בסוויטה הנשיאותית המשתרעת על שטח מטורף של 1,200 מ"ר בשתי קומות עם חדר כושר ובריכה פרטיים תשלמו 28 אלף דולר ועל כיסוי מיטה של ורסצ'ה תשלמו בחנות המלון כ-4,000 שקל. אפשר להשיג במלון חדר גם במחירים של החל מכ-250 דולר ללילה. יש לציין כי עכשיו בגלל הקורונה ניתן להשיג מחירים הרבה יותר זולים מהרגיל במלונות היוקרה. מלון יוקרתי נוסף הוא וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה הממוקם על אי הדקל המפורסם. המלון מעוצב למשעי עם סוויטות ענקיות, בריכה גדולה וחוף ים פרטי מצוחצח. כשאנחנו התאחרנו שם, התקיימה במקום חתונה של חרדים עם אוכל כשר למהדרין. החל מכ-600 שקל ללילה בחדר סטנדרטי ומעל כ-1,000 שקל ללילה בסוויטה מפוארת. לתפרנים שבחבורה נמליץ על מלון Rove המעוצב בסגנון צעיר, צבעוני ומדליק. כ-100 דולר ללילה לאדם.

דובאידובאי
7 כוכבים זה כאן. מלון בורג' אל ערב בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
מלון פלאצו ורסצ'ה דובאימלון פלאצו ורסצ'ה דובאי
4,000 שקל וכיסוי המיטה הזה של ורסצ'ה שלכם. צילום: ספיר פרץ זילברמן
מלון rove דובאימלון rove דובאי
כ-100 שקל ללילה. חדר בלון rove בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן

מחוץ לדובאי

טיול ג'יפים במדבר

תיירים רבים המגיעים לחופשה בדובאי משלבים גם טיול ג'יפים במדבר הנמצא במרחק כשעה נסיעה ממדבר הבטון של דובאי. הנסיעה הקופצנית בדיונות החול, המקבלות גוון כתמתם יפיפה בשקיעה, חווייתית ומהנה מאוד. הרבה פחות מהנה להתפתות להתארח במאהל מקומי. מיותר לחלוטין וסתם בזבוז כסף. למה? כי האירוח רחוק מלהיות אותנטי: רקדנית הבטן מחבר העמים לשעבר, מוכר המזכרות מפקיסטן והאוכל המוגש במקום מזכיר את המטבח ההודי אבל הרבה פחות טעים ממנו. מחיר: כ-1,200 שקל ל-4 נוסעים בג'יפ. אירוח במאהל כ-130 שקל לאדם.

דובאידובאי
טיול ג'יפים במדבר מחוץ לדובאי. המדריך מהודו. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
נוואשד עלי, נהג בחברה שמוציאה טיולי ג'יפים למדבר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
רקדנית בטן בדובאי. הרקדנית מחבר העמים לשעבר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

עוד טוב לדעת

מוניות ורודות: בדובאי יש מוניות לנשים בלבד. ניתן לזהותן לפי הצבע הוורוד של הגג. הן נועדו לנשים שמרגישות נוח יותר לנסוע עם נהגת. עוד דבר, לא כדאי להתפתות לעצור מונית סתם כך ברחוב כי יש מצב שתעלו על אחת כזאת שמגישים בה מטלית לחה והתעריף בהתאם – יקר. כך או כך, בגלל הקורונה רק שני נוסעים מורשים לעלות למונית.

דובאידובאי
מוניות לנשים בלבד בדובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן
מונית מים בדובאימונית מים בדובאי
יש גם מוניות מים בדובאי. זול מאוד. צילום: ספיר פרץ זילברמן ביקיני/חוטיני בים: בואו נשים סוף לשמועות. לנשים מותר, ועוד איך, ללבוש ביקיני ואפילו חוטיני בבריכות ובחופי הים. ראו בעצמכם.
דובאידובאי
ביקיני וחוטיני בחוף בדובאי - מותר ועוד איך, ראו בעצמכם. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דובאידובאי
רק לא לשכוח קרם הגנה. צילום: ספיר פרץ זילברמן סלפי עם בז: בזים מאולפים למטרות תיירות לא חסר בדובאי. על סלפי/סטורי עם בז על היד תשלמו 10-20 דירהם אבל עשו טובה ואל תתנו יד לניצול בעלי חיים, אפרופו עומר אדם&אביב גפן.
דובאידובאי
הבזים של דובאי. צילום: ספיר פרץ זילברמן פחית קולה: רק כ-2.5 שקל בסופרמרקט.
קולה בדובאיקולה בדובאי
כמה עולה פחית קולה בדובאי? צילום: ספיר פרץ זילברמן אלכוהול: מוגש בעיקר בברים. במסעדות בלוקיישנים המתויירים דוגמת המרינה באי הדקל, לא ניתן להזמין משקה אלכוהולי באשר הוא (בירה ושות'). שפה: כיאה למקום שחיים בו יותר עובדים זרים ממקומיים, השפה השלטת היא אנגלית. ערבית, פחות שומעים. מסכות ובדיקות קורונה: לדובאי מגיעים עם בדיקת קורונה שנעשתה 72 שעות טרם ההגעה ובשדה התעופה בדובאי נדרשים לעבור בדיקת קורונה נוספת. יש שתי אפשרויות: בדיקה במסלול הרגיל עם קבלת תוצאה עד 24 שעות ללא תשלום ובדיקה במסלול המהיר עם קבלת תוצאה עד 8 שעות תמורת כ-150 שקל. עד לקבלת התוצאות הדרישה הרשמית היא לשהות בבידוד בבית המלון אך ישראלים רבים לא מקפידים על כך וגם האמירתים מעלימים עין. מאידך, על חובת עטית מסכה מקפידים כאן מאוד. אי עטית מסכה כרוכה בקנס גבוה. צילום: עשו לעצמכם טובה ואל תגיעו לדובאי עם רחפן. במקרה הטוב הוא יילקח מכם. במקרה הרע, תאלצו לעשות סיבוב פרסה לארץ. ניתן לצלם עם הטלפונים הניידים כמעט בכל מקום בלי בעיה. מצלמות מקצועיות, זה כבר סיפור אחר. פלאפל: מבדיקה לא מדגמית, החומוס בארץ טעים יותר. הפלאפל, לעומת זאת, טעים לא פחות ובחלק מהמקומות נראה כמו דונטס עם חור במרכז. אבל הי, גם את זה יש לנו בארץ - ב-פלאפל "שר הטבעות" בשכונת שפירא בתל אביב.
פלאפל בדובאhפלאפל בדובאh
פלאפל עם חור בדובאי. יש כזה גם בארץ. צילום: ספיר פרץ זילברמן הכותבת הייתה אורחת ישראייר ומשרד התיירות של דובאי. חברת ישראייר מפעילה כ-3 טיסות יומיות לדובאי.
ישראייר לדובאיישראייר לדובאי
ותודה שטסתם ישראייר. צילום: ספיר פרץ זילברמן    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםוידאודובאיפספורט UAE - GCC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: