אא

הסתיים הדיון בבג"צ בעתירות לפתיחת השמיים. ביהמ"ש ייתן פסק דין בימים הקרובים

למרות שהמדינה חזרה בה אתמול משורת הגבלות שהטילה על היוצאים ושבים למדינת ישראל, בג"צ דן היום (ג') בעתירות שהגישו התאחדות משרדי הנסיעות, התאחדות המלונות ועמותת מורשת דרך. גורמים בדיון: ביהמ"ש הקשה על המדינה. התנהל דיון רציני ומעמיק

דיון בבג"צ בעתירות התאחדות סוכני הנסיעות והמלונות ועמותת מורשת דרך. צילום: יח"צ דיון בבג"צ בעתירות התאחדות סוכני הנסיעות והמלונות ועמותת מורשת דרך. צילום: יח"צ
בשעה זו הסתיים הדיון בבג"צ בעתירות שהגישו התאחדות משרדי הנסיעות יחד עם עמותת מורשת דרך של מורי הדרך אליה הצטרפה גם התאחדות המלונות. העותרים דורשים לשנות את מדיניות סגירת השמיים וחובת הבידוד למחוסנים ומחלימים. כזכור, אתמול (ב'), יממה לפני הדיון האמור בבג"צ, המדינה חזרה בה ממרבית הסעיפים בגינם הוגשה עתירה: מקצרת את חובת הבידוד למחוסנים השבים מחו"ל ל-24 שעות או עד קבלת תוצאת בדיקת PCR, רוב המדינות האדומות הוצאו מהרשימה האדומה ופתחה את השמיים לכניסת תיירים זרים מחוסנים ומחלימים המגיעים ממדינות כתומות. על פי גורמים הקשורים לעתירה, נראה שמתנהל דיון שאינו מקל על נציגי המדינה. לעתירה מצורפת חוות הדעת של פרופ׳ איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ״ל משרד הבריאות.

קובי קרני, יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, הגיב אתמול על שינוי המדיניות האמור של המדינה: ״אנו מברכים על כך שהמדינה השתכנעה בחוסר ההיגיון והמידתיות שבהטלת חובת הבידוד על מחוסנים, באיסור כניסת תיירים וצביעת העולם באדום. צר לנו על אובדן הזמן היקר והפרנסה של מאות אלפי העוסקים בענף התיירות והתעופה ועל העובדה שכל פעם מחדש אנו נדרשים להגיע לבג"צ על מנת לשמור על זכויות היסוד של האזרחים ושל העוסקים בענף התיירות. אנו מקווים כי לא נידרש לכך שוב, אך נמשיך לעשות כל הנדרש לצורך הגנה על ענף התיירות על כל העוסקים בו".

דברים דומים אמר אתמול גם יוני שפירא, יו"ר עמותת מורשת דרך, "המדינה נסוגה לאחור בזכות הגשת הבג"צ שהגשנו במשותף עם התאחדות סוכני הנסיעות והתאחדות המלונות. זהו הישג אדיר לענף התיירות הנכנסת".

בהתאחדות המלונות מדגישים הבוקר כי "למרות הריכוך של עמדת המדינה יש להשיב את המצב למדיניות שנהגה המדינה טרם הגשת העתירה. הדבר אמור בפרט לגבי מדינות תיירות פופולריות שהוכנסו לרשימת המדינות האדומות לרבות ארה"ב, בריטניה ושווייץ, על יסוד קריטריונים שרירותיים ולא ברורים. כמו כן, העותרים הבהירו שהפיצוי הכספי שמוצע בהחלטה 865 הוא לעג לרש וממילא הענף כולו זקוק לחכה ולא לדגים, והדגש צריך להיות כללים שיאפשרו לענף לעבוד".

עוד מסרה התאחדות המלונות, "הענף כעת נפגע ממדיניות הממשלה לחודשים ארוכים קדימה. הממשלה צריכה לפעול ביחד עם הגופים בענף התיירות בדיאלוג ובתיאום ולא לראות בו כאילו הוא מצוי בצד השני של המתרס. לשם הדוגמה, הביא עו״ד כפיר ידגר, המייצג את ההתאחדות, את האיסור על מחלימים מארה״ב להגיע לישראל. אזור זה לא עולה בקנה אחד על המציאות שבה יש כ-15 מיליון נדבקים ביום. בארה״ב ובשורה התחתונה אוכלוסייה זו לא תוכל להגיע לישראל. לפי ההערכות עיקר התיירות הצפויה להגיע לישראל לאחר פתיחת הגבולות היא של קבוצות תליינים. בית המשפט מוטרד מהכלל הדורש בידוד של 7 ימים לפחות מלא מחוסנים או מחוזרים ממדינות אדומות ושאל שאלות רבות בניסיון להבין אם לכלל זה יש ביסוס אפידמיולוגי ראוי. אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור, טענה שלפי הסטטיסטיקה הנצברת יש צורך ויש הצדקה לבידוד בן 7 ימים. לעומת זאת, פרופ' גרוטו מטעם העותרות טען שזמן הדגירה של האומיקרון קצר בהרבה ובידוד בן 3 ימים יספיק".

נזכיר כי התאחדות סוכני הנסיעות מציינת במסגרת העתירה, את המציאות הקשה של משרדי הנסיעותמארגני התיירות וסוכני הנסיעות, שחווים הפסדי עתק וירידה של מעל 80% בהיקף הפעילות. ההתאחדות דורשת, במסגרת העתירה, להחיל על משרדי הנסיעות, מארגני התיירות ועובדיהם את החלטת הממשלה מיום 25.7.2021 שקבעה המשך מתן מענקים למתקנים מלונאים ולמארגני התיירות הנכנסת, נוכח הפגיעה המתמשכת בתעשיית התיירות. ההתאחדות טוענת שהחרגת משרדי הנסיעות, מארגני התיירות וסוכני הנסיעות מהחלטת הממשלה מפלה אותם שלא כדין. “הממשלה הכירה בצורך בסיוע לתעשיית התיירות ואף קבעה המשך מתן מענקים לעסקים ולמועסקים בתעשייה ואולם, החריגה לרעה את משרדי הנסיעות ואת עובדיהם, תוך פגיעה שלא כדין בשוויון ואפליה פסולה”. את התאחדות משרדי הנסיעות ומורשת דרך מייצגים עורכי הדין אסף פריאל, יובל בשן ונדב פיינמן ממשרד תדמור, לוי ושות'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעותמורי דרך

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: