אא

ד"ר דוד ספיר מציע להזרים 51 מיליון דולר תמורת כ-28% מאל על

איש העסקים מציע שליטה משותפת באל על יחד עם תמי מוזס-בורוביץ', בעלת השליטה הנוכחית. ד"ר ספיר מציע גם שאל על תיקח הלוואה כספית של 400 מיליון דולר מדויטשה בנק בריבית נמוכה משמעותית מזו שמציעים הבנקים בישראל

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

המירוץ לרכישת אל על. מתמודד רציני נוסף נכנס לתמונה: איש העסקים, ד"ר דוד ספיר, שמציע לרכוש כ-28% מהחברה תמורת כ-51 מיליון דולר בשליטה משותפת עם בעלת השליטה הנוכחית, תמי מוזס בורוביץ'.

ספיר שלח מכתב לדירקטוריון אל על באמצעות עורכי הדין ליאור שבי ושמשון חן  ובו הוא מציין שהוא "מוכר ופעיל בקהילה העסקית עולמית למעלה מ-30 שנה, וזאת בתחומים שונים ברחבי מזרח ומרכז אירופה ואמריקה הלטינית, ובה תחום התשתיות, התקשורת, התיירות וכו".

עוד מציין ספיר, "קיימת סינרגיה לעסקיו בתחום התיירות ורואה באל על הזדמנות, הן ציונית והן עסקית. כמו כן, רואה מרשי בהשקעה זו הזדמנות להיכנס לתחום בו יהיו לעסקיו הקודמים ולניסיונו הרב, ערך מוסף לאל על. ברשות מרשי האמצעים הפיננסים הנדרשים לשם ביצוע ההשקעה המפורטת במכתב זה".

הלכה למעשה, ספיר מציע לרכוש 190 מיליון מניות אל על במחיר של 90.2 אגורות למניה, מעל כ-21% מעל המחיר בו נסחרת החברה בבורסת ת"א. כמו כן, מציע ספיר שאת ההלוואה בסך כ-400 מיליון דולר "אל על תיקח מדויטשה בנק בריבית נמוכה משמעותית מזו של בנקים בישראל, וכן התייעלות ניכרת בתחום הדס"ל".

עוד מציע ספיר כי לאחר הקצאת המניות הוא יפעל יחד עם החברה על מנת להרחיב את עסקיה ולהפחית את עלויות תפעול בחברה: כינון שותפויות אסטרטגיות; הרחבת עסקי החברה ומגוון מוצרים המשווקים על ידה; והפחתת הוצאותיה התפעוליות של החברה.

ספיר מציין עוד כי הוא פועל לקבלת היתר שליטה מהמדינה וכי הוא בעל אזרחות ישראלית. "נוכח התנהלות העסקה שבנדון, העתיק מרשי מקום מגוריו לישראל, מטעמי ציונות, ובכוונתו להשתקע בישראל דרך קבע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: