אא

המו"מ בין טייסי אל על להנהלה מגיע לשלב רתיחה

הנהלת החברה, הורתה על הפסקת הפיצולים של הטייסים ובמקביל חכרה בסוף השבוע האחרון 6 מטוסים של חברות תעופה זרות לצורך המשך הפעלת טיסות החברה בכל תרחיש. אל על בתגובה: "לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים שלא על פי ההסכם בדרכים עקלקלות ומניפולציות"

"הטייסים אינם מוכנים לטוס מעבר ל-85 שעות החודשיות" "הטייסים אינם מוכנים לטוס מעבר ל-85 שעות החודשיות"
לא שקט בחברת אל על בגזרת טייסי החברה. לפני שלושה ימים הורתה הנהלת החברה על הפסקת פיצול הטיסות, מה שלדברי החברה מחייב הכפלה של ההוצאות לכל טיסה וכן את שכרם של הטייסים. גורמים בחברה אמרו הבוקר לפספורטניוז: "מדובר במניפולציה הגורמת להכפלת שכרם של הטייסים, כך למשל, בטיסות לניו יורק הטייסים דורשים לחזור מיידית לארץ במחלקת עסקים, לאחר שהביאו את המטוס לניו יורק. הדבר גורם לחברה להוציא לטיסה 8 טייסים במקום 4, ומנטרל מקומות במטוס אותם היה ניתן למכור לנוסעים". עוד טוענים באל על כי שכר הטייסים צמח מ-70-80 אלף שקל בחודש ל-150-180 אלף שקל, ואין בכוונת החברה לשלם לטייסים סכומים כאלה. טייסי אל על מקבלים תוכנית עבודה של 85 שעות בחודש, אותה הם מחוייבים למלא וכל השעות שמעבר מוגדרות שעות נוספות עליהן הם מקבלים שכר מוגדל. בעקבות ההוראה על הפסקת פיצול הטיסות טוענים בחברה כי הטייסים אינם מוכנים לטוס מעבר ל-85 שעות החודשיות. נוכח המצב, בסוף שבוע שעבר חכרה החברה 6 מטוסים של חברות תעופה זרות (בחכירה רטובה) כדי להיות מוכנה לכל תרחיש. בין המטוסים החכורים שניים של חברת יורו אטלנטיק איירוויס וחברת פריווילג' סטייל מספרד. מהנהלת אל על נמסר בתגובה: " לאור המשך העיצומים של אנשי צוות אויר, חברת אל על נאלצה אמש לדחות את הטיסות לבייג'ין וניוארק לשעות הבוקר ולהוציא את הטיסה לניוארק במטוס חכור. השיבושים בטיסות הם תוצאה של התניות מצד טייסים לביצוע משימות, בעיקרן דרישה מוקדמת לפיצול טיסות (כלומר סירוב לבצע את הטיסה הלוך וחזור ודרישה לבצע טיסה לכיוון אחד בלבד וחזרה כצוות לא פעיל, אשר מחייב הכפלה של ההוצאות לכל טיסה והכפלת שכרם) שלא על פי ההסכם, דרישה לקבלת מושב מנוחה במחלקת עסקים ועוד.  פעולות אלה גורמות להגדלה משמעותית של הוצאות החברה, דווקא בעידן בו התחרות מתגברת ועליה להפנות יותר משאבים לשירות נוסעיה. לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים שלא על פי ההסכם בדרכים עקלקלות ומניפולציות. על מנת שלא לפגוע בתדירות הטיסות ובנוסעים נאלצת אל על להפעיל טיסות מסוימות במטוסים חכורים. לצוות הדיילים מצטרפים 3 אנשי צוות של אל על, המזון, פרופיל השירות, שירותי הקרקע ותהליך הבידוק הביטחוני בארץ ובעולם מתקיימים כנהוג בכל טיסות אל על. אל על מקפידה לעשות כל מאמץ על מנת להודיע לנוסעים, אשר טיסתם יוצאת במטוס חכור, מוקדם ככל האפשר על השינוי. נוסעים אשר מבקשים לעבור לטיסה אחרת או לבטל את טיסתם יכולים לעשות זאת ללא דמי שינוי או ביטול. אנו עושים מאמץ כביר על מנת לעמוד בלוח הטיסות אליו התחייבנו כלפי לקוחותינו, מתוך תקווה להשיב את הטיסות לפעילות רק במטוסי אל על בהקדם".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: