אא

אלו הדרישות של האוצר מאל על כתנאי לקבלת הלוואת המדינה

בתום הדיון שהתקיים אחה"צ בירושלים, הוחלט על ידי הגורמים המקצועיים ביחד עם שר האוצר כחלון, לדרוש מבעלי החברה שורת תנאים כדי לקבל את ההלוואה על סך 400 מיליון דולר שמבקשת החברה. מדוברות משרד האוצר נמסר כי "המשך הדיון יעשה מול החברה"

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל
הסתיימה הפגישה בין השרים לגורמים המקצועיים בנושא אל על. מדוברות משרד האוצר נמסר בתום הפגישה, כי "המשך הדיון יעשה מול החברה." בתום הדיון הוחלט על ידי הגורמים המקצועיים ביחד עם שר האוצר כחלון, לדרוש מבעלי החברה את התנאים הבאים על מנת לקבל את ההלוואה על סך 400 מיליון דולר שמבקשת החברה.
  • הסכמה של בנק מסחרי להעמיד לחברה הלוואה בערבות מדינה בשיעור של כ- 80%, חלוקת סיכונים "פארי פאסו" (חלוקה שיוויונית) בין המדינה לבנק וללא קדימויות כלשהן לבנק בבטוחות או בהחזר ההלוואה.
  • שיפור מבנה ההון של החברה על ידי הזרמת הון בעלים בהיקף של 100 מיליון לש"ח.
  • ביצוע התייעלות נוספת בחברה בהיקף שלא יפחת מ-50 מיליון דולר לשנה.
  • הסכמה מראש של העובדים לתכנית ההתייעלות.
  • פריסה מחדש של החוב למלווים בהיקף של 150 מיליון דולר.
  • מניות החברה ישועבדו כנגד העמדת ההלוואה וכן תינתן למדינה אופציית "פאנטום" שתעמוד בתוקף עד שנה מתום תקופת ההלוואה.
  • כמו כן מגבלות נוספות על עסקאות בעלי עניין, שכר דירקטורים משיכת דיוידנד וכו'.
במשך היום, למעלה מ-1,500 עובדי אל על הפגינו מול משרדי האוצר בירושלים. כזכור, המחלוקת באל על כעת היא שהמדינה שנותנת ערבות של 75% מהסכום הכספי של כ-400 מיליון דולר הלוואה שהחברה מבקשת לקבל, בעוד שהבנקים אינם מוכנים בשלב זה להעמיד 25% מהסכום, ומוכנים לקחת על עצמם חשיפה של 15% בלבד על ההלוואה. מוקדם יותר היום, אמר מנכ"ל האוצר שי באב"ד לפספורטניוז: "האופציה המועדפת מבחינתנו היא להגיע להסדר עם הערבות של המדינה. ארקיע וישראייר לא יכולות להחליף את אל על. הן לא טסות לאיפה שאל על טסה. הן חברות שבנויות בצורה אחרת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלמשרד האוצר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: