אא

הפאניקה נמשכת: רה״מ ושר הבריאות האריכו את המגבלות בנתב״ג ב-10 ימים נוספים. תיירים? יוק

למרות שפייזר הודיעה שהבוסטר מנטרל את השפעת האומיקרון ולמרות שהמאומתים בנגיף החדש חלו בצורה קלה בלבד, רה״מ ושר הבריאות סיכמו על הארכת ההגבלות ל-10 ימים נוספים. תעשיית התיירות תמשיך לדמם, ומעניין יהיה לראות כיצד ינהג יו״ר ועדת החוקה שאמר השבוע: "מתקרבים לרגע שבו לא נאריך את הגבלות התיירות הנכנסת ללא מתווה פיצוי לעסקים הקטנים״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
מי שחשב שההגבלות על נתב״ג והבידוד שדורש משרד הבריאות גם ממתחסנים יוסרו בעקבות הודעת פייזר כי חיסון הבוסטר יעיל נגד האומיקרון טעה ובגדול.  גם הנתונים הידועים עד עתה בכל העולם, כי הנדבקים בנגיף האומיקרון חלו בצורה קלה בלבד, לא הצליחו לשנות את רוע הגזירות שהוטלו לפני כשבועיים וזאת בזמן שלא היו כלל נתונים על נגיף האומיקרון. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכמו הערב (ה׳) על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג, למשך 10 ימים נוספים, החל מיום א׳ הקרוב, 12 בדצמבר 2021, בחצות. חובת הבידוד לשבים לישראל, מחוסנים ושאינם מחוסנים, תוארך באמצעות צו מנכ"ל משרד הבריאות, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות תובא לאישור הממשלה, ותיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. עוד סיכמו רה"מ ושר הבריאות לדון בימים הקרובים בבחינת מגבלות נוספות ובתמריצי התחסנות. כעת, מעניין לראות מה יעשה יו״ר ועדת החוקה, גלעד קריב, שהודיע השבוע בועדת החוקה כי: "אם הממשלה לא תדע להביא פתרונות לעסקים הקטנים בתחום התיירות- אל תבקשו מאיתנו לתמוך בתקנות ובמהלך הזה". ישראל אגב תמשיך להיות סגורה ומסוגרת לתיירים, יחד עם 3 מדינות נוספות בלבד בכל העולם: מרוקו, סין ויפן. כזכור, ההנחיות החדשות שממשלת ישראל קיבלה בסוף חודש נובמבר במסגרת המאמצים למניעת התפשטות האומיקרון כללו:

סגירת שמיי ישראל לכניסת זרים למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.

חל איסור לטוס למדינות אדומות – כל יבשת אפריקה למעט מרוקו ומצרים. המדינות האדומות הן: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת) ורואנדה.

מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות השבים מכל מדינה שהיא, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עד לקבלת תוצאה שלילית מבדיקת PCR שנלקחה בנתב"ג עם הנחיתה ותוצאה שלילית מבדיקת PCR ביום השלישי לחזרה לארץ. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

לא מחוסנים השבים מכל מדינה שהיא, נדרשים לשהות בבידוד ביתי עד לקבלת תוצאת PCR שלילית מנתב"ג ותוצאת PCR שלילית מבדיקה ביום השביעי לבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

בנטבנט
הפאניקה נמשכת. נפתלי בנט. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמשרד הבריאותנתב״ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: