אא

הקרב על אל על: החברה לא תימכר ב-75 מיליון דולר

אלי רוזנברג מציע לרכוש 44.99% ממניות אל על תמורת 75 מיליון דולר. כולם מבינים שאל על לא תימכר במחיר הזה כשעל הפרק עומדת הנפקה של כ-150 מיליון דולר. המערכה רק החלה

אל על. צילום: יח"צ אל על אל על. צילום: יח"צ אל על

הפצצה שהטיל אתמול (ב'), תלמיד הישיבה, אלי רוזנברג, שהוציא הודעה לתקשורת לפיה הוא מציע לרכוש 44.99% ממניות חברת אל על תמורת 75 מיליון דולר, הם רק תחילתה של המערכה.

גורמים בשוק ההון העריכו הבוקר (ג') דירקטוריון אל על לא צפוי לאשר את הצעתו של רוזנברג לרכישה תמורת 75 מיליון דולר "כי אין בעסקה היגיון כלכלי מבחינת החברה".

אל על עומדת בפני הנפקת זכויות של 150 מיליון דולר שיוזרמו לתוך החברה, מדוע אם כך תרצה לקבל הצעה של 75 מיליון דולר? לא סתם רוזנברג נקב בתאריך תוקף ההצעה שלו עד סוף חודש אוגוסט, כי הוא יודע שעד אז אל על לא תבצע את הנפקת הזכויות. אם הוא כל כך רוצה לרכוש את החברה, מדוע הוא לא הגיש הצעה ישירות לבעלת השליטה באל על, חברת כנפיים? מדוע הוא אינו מחכה להנפקת הזכויות?

הלוואה כספית. דולריםהלוואה כספית. דולרים
צילום: 123rf

ההצעה נועדה לנסות לרכוש את אל על בחצי מהמחיר לפחות - הצעה שאין לה סיכוי של ממש לעבור בדירקטוריון החברה. רק אם רוזנברג יציע כ-151 מיליון דולר, אז דירקטוריון אל על יהיה חייב להתכנס מידית ולאשר לו את הצעת הרכישה.

במשרד האוצר החלו כבר אתמול לדבר על כך שאולי לא יצטרכו לערוך הנפקה לחברה, או לבצע הנפקה חלקית אם אכן רוזנברג יכנס חברה.

מה שבטוח, המערכה על השליטה באל על החלה אתמול. לא ברור, כיצד תלמיד ישיבה מירושלים רוצה תוך 3 שבועות לרכוש חברת תעופה מפסידה, כאשר לא ברור מתי תחזור לטוס בגלל נגיף הקורונה, כאשר הבור שלה גדל בכל שבוע כאשר היא צריכה להחזיר את הכסף ללקוחות עבור הטיסות שלא התבצעו, ועוד מעט גם החגים יכנסו למשוואה ועשויים לעלות את החוב לכ-600 מיליון דולר.

כאשר הכול מושבת, אל על במצבה, יכולה עוד להמתין ולא למהר לקבל את הצעתו של רוזנברג תמרות 75 מיליון דולר - מהלך שמגדירים אותו בשוק ההון: "מחיר מבצע שאין בו שום היגיון כלכלי נכון מצד החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: