אא

על רקע המחסור בכוח אדם – חברות התעופה מעודדות טייסים בשכר גבוה ובהטבות

טייסי יונייטד איירליינס הם הראשונים, הזוכים להעלאה משמעותית בשכר ולשיפור בהטבות, וחברות התעופה האחרות בעקבותיה נוכח המחסור בטייסים. נראה שלחברות התעופה לא תהיה ברירה אלא להעלות שכר לכל העובדים

צילום: 123rf צילום: 123rf
לאחר שהגיעה להסכם עם איגוד הטייסים ALPA, יונייטד איירליינס מציעה הסכם שכר חדש לטייסי חברת התעופה, הכולל העלאה משמעותית בשכר תוך מספר חודשים לצד שיפור בהטבות. נכון לשנת 2020, שכר הטייסים ביונייטד נע בין כ-73,000 דולר לשנה לקצין ראשון חדש במטוס הקטן ביותר של חברת התעופה ועד ליותר מ-337,000 דולר לקפטן במטוס רחב גוף. עפ"י ההסכם החדש, המשכורות האישיות עשויות להשתנות באופן דרסטי בהתאם לתדירות פעילות הטייסים, המועסקים בימים אלה בהיקף אינטנסיבי. ההצעה החדשה תספק לטייסי יונייטד שלוש העלאות שכר בהיקף כולל של יותר מ-14.5% במשך 18 חודשים. העסקה החדשה כוללת גם שיפור בשעות נוספות, תשלום פרמיה ותוכנית פרישה מתוקנת. ראוי לציין כי 7% מטייסי החברה הן נשים, ויונייטד כללה גם הטבה חדשה לחופשת לידה בת שמונה שבועות לטייסות החברה. ההסכם החדש יצטרך להיות מאושר על ידי טייסים מהשורה הראשונה כדי להיכנס לתוקף, וההצבעה תימשך עד ה-15 ביולי. אם תאושר, הצעת השכר החדשה תייצר עבורם ערך נוסף של 1.3 מיליארד דולר במהלך השנים הקרובות. יו"ר איגוד ALPA, המורכב מכ-14,000 טייסים, ציין: "הסכם זה מעלה את הרף עבור כל טייסי חברות התעופה ומוביל את התעשייה קדימה". כחברת התעופה הגדולה הראשונה בארה"ב שהגיעה להסכם, יונייטד נותנת את הטון למתחרותיה: אמריקן איירליינס, דלתא אייר ליינס וסאות'ווסט איירליינס. כמעט כל החברות הגדולות האחרות בארה"ב ניצבות בפני מחאות מצד הטייסים שלה, מכיוון שהם דורשים שכר גבוה יותר ושיפורים בלוחות הזמנים הקדחתניים שלהם. אמריקן איירליינס עשויה להיות הבאה בתור לבצע שינויים, שכן שתיים מהחברות האזוריות שלה, Envoy ו-Piemonte העלו זמנית את משכורות הטייסים ביותר מ-50% כדי לעזור למשוך ולשמר את כוח האדם הנדרש. בהודעת וידיאו לטייסים בשבוע שעבר, אמר מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט איזום, שחברת התעופה תשקול הסכמים דומים של חברות תעופה אחרות, כולל זו של יונייטד, ותעדכן את הצעות השכר שלה, ואמר: "הצוות שלנו יקבל שכר טוב ושכר תחרותי. אתם לא הולכים לפגר אחרי עמיתיכם". ראוי לציין שמחסור בטייסים היה בעיה גם לפני מגפת הקורונה, אבל מספר הפרישות המוקדמות והפיטורים במהלך המשבר האחרון החמיר את הבעיה הרבה יותר. ענף התעופה חזר במהירות וחברות תעופה הגבירו פעילות, אך תוך כדי גילו שאין להן כוח אדם לעמוד בקצב הביקוש הגובר של הנוסעים. כתוצאה מכך חברות רבות נאלצו לקצץ את לוחות הזמנים שלהן בקיץ כדי להבטיח סיכונים מינימליים של ביטולי טיסות ועיכובים. ההתקדמות האיטית של גיוס כוח אדם חדש והמאבק בשימור כוח האדם הנוכחי מחמירים את המצב. נראה שלחברות התעופה לא תהיה ברירה אלא להציע הסכמי עבודה חדשים, כפי שיונייטד עשתה, בכל מגזרי הענף, הן לטייסים, הן לדיילים והן לצוותי הקרקע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיונייטד איירליינסאמריקן איירליינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: