אא

בעלת השליטה לשעבר באל על נכנסת להשקעה של 49.9% בחברת התעופה הקפריסאית TUS Airways

לאחר שלא נכנסה לבעלות בישראייר, חברת גלובל ליסינג כנפיים נכנסת כשותפה ב-49.9% בחברת התעופה הקפריסאית TUS Airways תמורת 5 מיליון דולר. מנכ"ל גלובל כנפיים: "עסקה זו משתלבת היטב באסטרטגיה של החברה להפוך לשחקן גלובלי"

TUS AIR. צילום: Elliott Kefalas TUS AIR. צילום: Elliott Kefalas
חברת גלובל כנפיים ליסינג, שבשליטת קבוצת כנפיים אחזקות, בעלת השליטה לשעבר באל על, נכנסת להשקעה של 49.9% בחברת התעופה הקפריסאית TUS Airways. גלובל כנפיים תשקיע ותזרים כאמור כ-5 מיליון דולר לתוך חברת התעופה, לצד השקעה של 4 מיליון דולר נוספים של בעל המניות הקיים. על פי מתווה העסקה, שנחתם בשלב זה במכתב כוונות, בין גלובל כנפיים לבין איש העסקים האמריקני, קנט וולי (Kenneth Woolley) ולבין חברת התעופה, תכנס גלובל להשקעה ישירה של כ-5 מיליון דולר, כחלק מהשקעה כוללת של גלובל כנפיים וקנט וולי יחדיו בהיקף של 9 מיליון דולר בחברת התעופה TUS Airways- סכומים שיוזרמו כולם לתוך החברה לצורך פיתוח פעילותה. לאחר ההשקעה תחזיק גלובל כנפיים כ-49.9% מההון המונפק של TUS Airways ואילו איש העסקים קנט וולי יחזיק ב-50.1% מהונה המונפק. וולי, הינו גם מבעלי השליטה בחברת התעופה האמריקאית - Eastern Airlines. TUS Airways היא חברת תעופה קפריסאית צעירה שהחלה לפעול בשנת 2016 בטיסות ליעדים שונים באירופה (כולל לישראל) ועצרה לפני כשנה את פעילותה עם תחילת משבר הקורונה. לחברה רישיון מבצעי ומסחרי אירופאי המקנה לה את האפשרות לטוס מכל נקודה לנקודה בתוך אירופה ולכל מדינה אחרת לפי הסכמי התעופה. לחברה שני מטוסי איירבוס 320-200 שיטוסו החל מהקיץ ליעדים שונים ברחבי אירופה.

במקביל, החברה בוחנת הצטיידות במטוסים רחבי גוף מסוג איירבוס 330 המתאימים לטיסות ארוכות יותר ובשלב מאוחר יותר להרחיב את צי המטוסים במטוסים צרי גוף נוספים. החברה תבחן את האפשרות לחכור מגלובל כנפיים שני מטוסי איירבוס 330. בנוסף, תינתן לחברת גלובל כנפיים זכות למתן שירותי תעופה ושירותי קרקע.

סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים: "אנו מאמינים בשותפות עם קנט וולי (Kenneth Woolley), אדם עתיר ידע וניסיון בעולם התעופה על מנת להפעיל מחדש את חברת התעופה TUS, כחברת תעופה צעירה, יעילה, דינמית וחדשנית, שלה רישיון מפעיל תעופתי באירופה, דבר שיאפשר לה להתפתח הן בתוך אירופה והן ביעדים מרוחקים נוספים. הניסיון המוכח של שני הצדדים, והתנאים הייחודיים בתעשיית התעופה, יאפשרו לשותפים למממש את הפוטנציאל הגלום בחברת התעופה TUS". עוד לדברי מנכ"ל גלובל כנפיים, "עסקה זו משתלבת היטב באסטרטגיה של החברה להפוך לשחקן גלובלי, תוך כדי מתן פתרונות למטוסים שבבעלות החברה ותוך ניצול ההזדמנויות העסקיות שיש בעולם התעופה וניצול הסינרגיה עם פעילות החכרת המטוסים של החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםTUSגלובל כנפיים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: