אא

מעצמת תעופה עולמית: ענף התעופה בטורקיה הפך לאחד ממגזרי התעופה המובילים בעולם - הנה מדוע

בזכות היותה גשר גיאוגרפי ותרבותי בין המערב למזרח, עם נמל התעופה העצום של איסטנבול וחברת התעופה עם רשת נתיבים מובילה, התעופה הטורקית מתפתחת בהתמדה ותנועת הנוסעים צומחת

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, ה-ICAO, המסונף לאו"ם, שיקיים בחודש הבא באיסטנבול כנס כללי של נציגי תעשיית התעופה מכל רחבי העולם, רואה במגזר התעופה האזרחית של טורקיה אחד ממגזרי התעופה הצומחים והמובילים בעולם. ואכן, תעשיית התעופה של טורקיה מתפתחת ומשגשגת. תחום התעופה מנסה להדביק את התוצר הלאומי הגולמי. עפ"י CAPA, אתר התעופה העולמי, טורקיה היא הכלכלה הרביעית בצמיחה המהירה ביותר בעולם, המובילה באופן טבעי לשגשוג של ענף התעופה על כל מגזריו. ענף התעופה בטורקיה, עפ"י המגמות הנוכחיות, צפוי לצמוח ב-109% ב-20 השנים הבאות. הביקוש המוגבר יתמוך בתוצר לאומי צפוי של כ-94 מיליארד דולר וכ-1.5 מיליון מקומות עבודה נתמכים ישירות ועקיפות ע"י ענף התעופה. המיקום האסטרטגי של טורקיה מהווה מפתח להצלחתה בתחום התעופה והתיירות הבינלאומית. איסטנבול, העיר הגדולה ביותר ושער הכניסה לטורקיה, ממוקמת ממש בין המערב (אירופה) למזרח (אסיה והמזרח התיכון) ומהווה שער מרכזי לטיסות קישור ומעבר. לנוסעים הפונים לשני הכיוונים, מתאים ביותר לטוס דרך טורקיה, מכיוון שהיא נמצאת כמעט במרחק שווה מכל היעדים במזרח ובמערב. לפי נתוני Eurocontrol, המתייחסים לתקופה שלפני מגפת הקורונה, 3 המדינות שתרמו את התרומה הגדולה ביותר לגידול בהיקף פעילות התעופה באירופה הן גרמניה, ספרד וטורקיה.

חברות התעופה הטורקיות

טורקיש איירליינס:

ממשלת טורקיה השקיעה ומשקיעה משמעותית בענף התעופה, החל מחסות של חברת התעופה הממלכתית, טורקיש איירליינס, ועד לבניית שדות תעופה ומימון מחקרי תעופה. טורקיש איירליינס היא אחת מחברות התעופה הגדולות והטובות בעולם, עם צי של כ-380 מטוסים. החברה מקפידה להתחדש במטוסי הדור הבא, כמו בואינג 787 ו-MAX ואיירבוס A350. חברת התעופה הטורקית היא המובילה העולמית בהיקף ובמגוון יעדי הטיסה, ולפני מגפת הקורונה טסה לכ-340 יעדים ב-127 מדינות, היקף אותו היא מצפה אף להרחיב בהקדם. ראוי לציין כי למרות היקף הפעילות הרחב, לחברה יש מאזן מצוין והיא פועלת בחצי מהעלות של חברות תעופה בגודל דומה, זאת, עפ"י המומחים, הודות לכוח העבודה הזול יותר של טורקיה, המספקת הכשרה ברמה אירופית בעלות נמוכה בהרבה, עובדה המנוצלת גם ע"י חברות זרות. החברה זוכה גם למוניטין בתחום השירות והאירוח המעולה וזוכה בעקביות בפרסים בינלאומיים בענף התעופה, המציבים אותה בצמרת חברות התעופה הבינלאומיות.

פגסוס איירליינס:

טורקיה גם משקיעה ותומכת בתיירות ובתעופת הלואו קוסט. פגסוס איירליינס חוותה צמיחה כפולה ב-2019, הורידה את העלויות שלה בחצי ב- 2020 ונמצאת בהליך שגשוג מרשים לאחר מגפת הקורונה. החברה, שבסיס הפעילות שלה בנמל התעופה סביחה גקצ'ן באיסטנבול, מפעילה כ-90 מטוסים וטסה ל-120 יעדים.

אנדולו-ג'ט:

חברת בת של טורקיש איירליינס, חברה אזורית לטיסות פנים וליעדים קרובים, מפעילה כ-50 מטוסים. החל מ-22 ביוני, אנדולו ג'ט תפעיל 5 טיסות שבועיות בקו ת"א-דלמאן שבדרום מערב טורקיה. קורנדון איירליינס: חברת תעופת פנאי ונופש שבסיסה באנטליה, מפעילה 25 מטוסים וטסה ל-145 יעדים.

סאן אקספרס:

חברה טורקית-גרמנית בבעלות משותפת של טורקיש איירליינס ולופטהנזה, מפעילה כ-55 מטוסים וטסה ל-65 יעדים בינלאומיים, רובם בגרמניה ובאירופה. עוד על טורקיה במוסף חודש יוני הענק של פספורט 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםטורקיהטורקיש איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: