אא

טייסי ארקיע: "החברה מנסה להפיל אחריות עלינו במקום להשתפר בניהול"

טייסי ארקיע בתגובה להנהלת החברה שהאשימה אותם בשיבוש לוח הטיסות: "לטייסים אין קשר לביטול הטיסות. האשמה לביטול הטיסות רובצת על הנהלת החברה בלבד שככל הנראה מנסה להכשיר את דעת הקהל הציבורית לסגירה מתוכננת של החברה בגל החמישי על גבם של הטייסים"

ארקיע. צילום: ספיר פרץ זילברמן ארקיע. צילום: ספיר פרץ זילברמן
"לטייסים אין קשר לביטול הטיסות. האשמה לביטול הטיסות רובצת על הנהלת החברה בלבד שככל הנראה מנסה להכשיר את דעת הקהל הציבורית לסגירה מתוכננת של החברה בגל החמישי על גבם של הטייסים", כך מגיבים הבוקר (א') טייסי ארקיע להנהלת החברה שהאשימה את הטייסים בשיבוש לוח הטיסות לאחר שהחליטה להוציא 23 טייסים לחופשה ללא תשלום. בארקיע מועסקים כיום כ-52 טייסים פעילים, כולל 23 הטייסים שהוצאו כאמור לחופשה ללא תשלום. המשמעות היא, שמצבת הטייסים בארקיע צומצמה כמעט בחצי. לטענת הטייסים, "דומה כי נפלה שגגה אצל ההנהלה בקביעת לוח הטיסות, שלא לפי הסכמי עבודה שנחתמו מולה אך לאחרונה בצמצומי הקורונה. ניסיונות החברה לתאם פעם אחר פעם טיסות מעבר להסכם ולכוח האדם הקיימים, הינו חוסר אחריות כלפי הציבור שמצפה לוודאות". זאת ועוד אומרים טייסי ארקיע, "הטייסים עובדים על פי ההסכם, לרווחת הציבור, במקצועיות ובנאמנות ללא גבולות לחברה וללקוחותיה. אנו מצירים על כך שהחברה מנסה להפיל את האחריות על הטייסים במקום לנסות ולהשתפר בניהול החברה. הנהלת חברה שמטילה אחריות על עובדיה הנאמנים שהוכיחו לא פעם את הנאמנות והמסירות שלהם לחברה, מעידה על בריחה מאחריות וחוסר מקצועיות. מוטב היה שהנהלת החברה תשקיע את כל מאמציה ותתמקד בימים קשים אלו בדרכים לשפר את השירות לנוסע ולפעול להגברת הפעילות התעופתית". עוד לטענתם, "לטייסים אין קשר לביטול הטיסות, האשמה לביטול הטיסות רובצת על הנהלת החברה בלבד שככל הנראה מנסה להכשיר את דעת הקהל הציבורית לסגירה מתוכננת של החברה בגל החמישי על גבם של הטייסים". הטייסים מוסיפים ואומרים, "עוד לפני שהחל משבר הקורונה, הפחתנו כ-30% מהשכר שלנו. אחרי שהתחיל משבר הקורונה, הסכמנו לקצץ עד כ-60% מהשכר. כיום טייסי ארקיע מרוויחים כ-50% מהשכר שמרוויחים טייסי ישראייר ואל על". בסביבת הטייסים טוענים עוד כי חלק מהמאבק בחברה הוא על השליטה בחברת תות - תאגיד עובדי תעופה וארקיע השולטת בארקיע. עובדי ארקיע מחזיקים כ-30% מהחברה. "בעלי החברה מסרבים להזרים כסף לחברה אם העובדים לא יוותרו על אחוזים בחברה. כדי להעביר החלטות צריך רוב של מעל 75% והם רוצים שהעובדים ירדו מ-30% לפחות מ-25% כדי שיוכלו להעביר את מה שהם רוצים. אנחנו מתנגדים לכך. אולי נסכים לוותר על 1%-3%, אבל לא יותר מזה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיע

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: