אא

טסים הביתה: קיצוץ בשכר וחל"ת ל-600 טייסי אל על

אל על הודיעה מוקדם יותר על הוצאת 5,000 מתוך 6,200 עובדיה לחל"ת זמני, מתוכם כ-600 טייסי החברה. יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "אנשי צוות האוויר של אל על מתגייסים לסייע לחברה נוכח משבר הקורונה". איך? גם פיטורי 60 טייסים

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
מוקדם יותר היום (ד') הודיעה אל על כי היא מגבשת מהלך להוצאה של 5,000 מתוך 6,200 עובדי החברה לחופשה ללא תשלום של 3 חודשים. כעת מתברר שכ-600 מתוך 650 טייסי החברה יצאו אף הם לחל"ת (מתוך ה-5,000) ומתוכם 60 יפוטרו. בוועד טייסי אל על מדגישים כי אנשי צוות האוויר של אל על מתגייסים לסייע לחברה נוכח משבר הקורונה בשורה של צעדים כדלקמן:
  • יציאה לחופשה ללא שכר כאמור לחודשים הקרובים.
  • קיצוץ של 20% משכרם עד להחזרת החוב, זאת מעבר להסכם העבודה החדש שנחתם עם הנהלת החברה אשתקד אשר בעקבותיו טייסי אל על הם מהיעילים בעולם התעופה.
  • פיטורי כ-60 טייסים חדשים.
  • עצירת קליטת טייסים חדשים.
  • ביצוע התאמות לטובת הפעלה מלאה של פעילות החברה בתקופה גועשת זו.
לדברי רן אלקבץ, יו"ר ועד הטייסים, "החברה נמצאת באחד ממשבריה הכלכליים הגדולים ואנחנו נלחמים על הבית שלנו. מבחינתנו, קיימת משמעות גדולה לדוגמה האישית וכשותפים לחברה מחובתנו לסייע לה. אנו מצפים כי גם המדינה תסייע לחברה בעת המשבר הלא צפוי, כפי שעושות מדינות רבות בעולם בתקופה זו". עוד לדבריו, "הצעת הטייסים נועדה לסייע לחברה בשעה גורלית זו. קיומה והישרדותה של אל על לאורך שנים הוא בדמם של הטייסים, ברובם המוחלט טייסי חיל האוויר, שמתגייסים יום בשבוע לשירות המדינה, אשר מצפים בפעם הראשונה שהמדינה תסייע לנו במתן הלוואה לגישור תקופה זו ועד להחזרת החברה לאיתנות כלכלית והמשך צמיחה. החברה נמצאת באחד ממשבריה הכלכליים הגדולים ואנחנו נלחמים על הבית שלנו. מתוך הבנה כי יש חשיבות לדוגמה האישית וכשותפים לחברה מחובתנו לסייע לה. מדינות רבות בעולם נרתמו לעזרת תעשיית התעופה במשבר הנוכחי (סין, איטליה, דרום קוריאה) מתוך הבנת החשיבות של חברות התעופה למשק, אנו מצפים כי גם המדינה אותה אנו משרתים ואוהבים תתרום את חלקה ותסייע לחברה בעת משבר לא צפוי זה. איני מתאר לעצמי מצב בו למדינת ישראל אין חיל אוויר אזרחי המשרת אותה במסירות עצומה מיום הקמתה". לדבריו, "טייסי אל על מביעים תמיכה בדרישת החברה לסיוע ממשלתי. על פי מצגת שהוכנה על ידי איגוד הטייסים הישראלי, תעשיית התעופה מספקת תעסוקה ישירה למעלה מ-10,000 משקי בית ולעוד עשרות אלפי משקי בית במעגל שני. פיטוריהם יביא לעלייה מידית בהוצאות המדינה (דמי אבטלה, קצבאות) ולאובדן הכנסות עקיף כתוצאה מירידה בצריכה. בנוסף, לקריסת החברות יש גם משמעות אסטרטגית: מדינת ישראל מבודדת מבחינה פיזית גיאוגרפית ואף במידה מסוימת מבחינה מדינית. ללא תעופה לאומית עלולות להיפסק הטיסות בזמן משברים כגון עימותים, מלחמות או מגפות. רק תעשיית תעופה ישראלית תבטיח את מניעת בידודה של ישראל בעתות חירום כמו שהוכח כבר בעבר".      

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאל עלנגיף הקורונהאפקט הקורונהטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: