אא

ההתחממות הגלובלית בעולם: ״על המדינות לבצע השקעות רבות כדי להגיע לאפס פליטת הפחמן תעופתי עד 2050״

נושא ההתחממות הגלובלית על סדר היום של מדינות העולם, וביאט״א קובעים כי "אפס פליטת פחמן עד שנת 2050 ידרוש מעבר עולמי עבור התעופה לדלקים, טכנולוגיות ופעולות חדשות, כולל השקעות משמעותיות, אשר ידרשו בסיס מדיניות איתן המותאם לדרך גלובלית קדימה״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ארגון התעופה הבינלאומי, יאט״א (IATA) מברך על התקדמות המדינות לקראת יעד של אפס פליטת פחמן תעופתי עד שנת 2050, זאת בהתאם לסיכומים שהושגו בדיונים המתקיימים בפריז בבנושא ההתחממות הגלובלית בעולם.

בסיכום הדיונים של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) שהתקיימו לקראת האסיפה ה-41 של הארגון לתעופה אזרחית בהמשך השנה. "התמיכה ביעד ארוך טווח עבור מדינות העולה בקנה אחד עם המחויבות של מגזר התעופה לאפס פליטת פחמן עד שנת 2050 היא צעד בכיוון הנכון. הסכם רשמי בעצרת ה-41 של ICAO יתבסס על גישה משותפת של מדינות להפחתת הפחמן של התעופה.

זה קריטי לתעשיית התעופה. הידיעה שמדיניות ממשלתית תתמוך באותה מטרה וציר זמן ברחבי העולם תאפשר למגזר, במיוחד לספקיו, לבצע את ההשקעות הדרושות כדי להפחית את הפחמן", אמר ווילי וולש, מנכ"ל IATA. באוקטובר 2021, חברות התעופה החברות ב-IATA התחייבו לאפס פליטות נטו עד 2050. הדרך להשיג זאת מציינים ביאט״א, תהיה כרוכה בשילוב של דלקי תעופה בר-קיימא, טכנולוגיית הנעה חדשה, תשתית ויעילות תפעולית, וקיזוז פחמן/לכידת פחמן למילוי כל פערים.

"נטו אפס פליטת פחמן עד שנת 2050 ידרוש מעבר עולמי עבור התעופה לדלקים, טכנולוגיות ופעולות חדשות. ההשקעות המשמעותיות כדי להגיע לשם יצטרכו בסיס מדיניות איתן המותאם לדרך גלובלית קדימה. לכן זה כל כך חשוב למדינות להעביר את המומנטום המצוי כעת בנושא להסכם רשמי בעצרת ה-41 של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי, בעוד מספר שבועות", אמר וולש, מנכ״ל יאט״א.

נושא הפחתת פליטת הפחמן של חברות התעופה הפך לנושא מהותי וחשוב בעולם התעופה כך למשל חברת דלתא החל ממרץ 2020, התחייבה להשקיע מיליארד דולר בעשר השנים הבאות כדי למתן את כל פליטות הפחמן מהפעילות הגלובלית שלה בעתיד. חברת התעופה האמריקאית משקיעה בהנעה של חדשנות, בקידום טכנולוגיות הטיסות האוויריות הנקיות, בהאצת הפחתת פליטת הפחמן והפסולת, ובהקמת פרויקטים חדשים להפחתת איזון הפליטות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיותIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: