אא

יום היסטורי ודרמטי באל על: האם חברת כנפיים תאבד שליטה בחברה?

אל על תקיים היום (ד') הנפקת מניות לציבור בסך של כ-150 מיליון דולר. האם בזמן שאלי רוזנברג ודוד ספיר ממשיכים להביע נחישות להשיג את השליטה באל על, מאיר גורביץ' שהודיע אמש כי ירד מהעניין - יפתיע? ואיזה שפן תשלוף בעלת השליטה הנוכחית? נדע היום

אל על. צילום: דני שדה אל על. צילום: דני שדה

יום דרמטי והיסטורי בחברת אל על: חברת כנפיים, בעלת השליטה באל על מאז פברואר 2005, עלולה לאבד את השליטה בה. החברה תקיים היום (רביעי) הנפקת מניות לציבור בהיקף של כ-150 מיליון דולר, המהווים כ-44.9% מהחברה. בסיום ההנפקה נדע מי יהיה בעל הבית החדש/ישן של אל על.

לאורך התקופה האחרונה התוודענו למספר קונים פוטנציאלים. בחור הישיבה, אלי רוזנברג, שהפגין נחישות ברצינות כוונותיו להשיג את השליטה באל על. תחילה הציע סכום של כ-75 מיליון דולר ולאחר מכן העלה את הסכום שהוא מוכן להשקיע באל על לכ-101 מיליון דולר. כעת, ההערכה היא שרוזנברג ישקיע סכום גבוה יותר כדי להבטיח לעצמו את השליטה באל על.

אל עלאל על
אלי רוזנברג, רוצה להיות בעל השליטה באל על. צילום: בן חורין אלכסנדרוביץ

גם ד"ר דוד ספיר, מראה נחישות להשיג את השליטה באל על. תחילה דיבר ספיר על שליטה משותפת עם חברת כנפיים ולאחר מכן, על כך שהוא רוצה את השליטה לבדו בחברת התעופה. ספיר רצה להשקיע בהתחלה כ-70 מיליון דולר כדי לקחת את השליטה, אך אמש (שלישי) גורמים בסביבתו העריכו כי בכוונתו להשקיע סכום כסף גבוה בהרבה כדי לזכות בשליטה.

רוכש פוטנציאלי נוסף הוא מאיר גורביץ'. אומנם אתמול פרסם הודעה לתקשורת לפיה יורד מהתחרות לרכישת אל על, אך אמש ערך התייעצויות נוספות לגבי האפשרות לגשת למכרז ציבורי. לאורך כל הדרך, גורביץ' לא הגיש הצעה רשמית לגבי הרכישה בניגוד לשניים האחרים, רוזנברג וספיר. אומרים שעד אמש, תמונת הרקע בוואטסאפ של גורביץ' הייתה של מטוס אל על אותה דאג אמש להסיר. האם מדובר בתרגיל או שאכן ירד סופית מאל על? נדע היום.

לצד אלה, יש כמובן את חברת כנפיים, בעלת השליטה הנוכחית בחברה. האם הרימה ידיים או שבהנפקה היא תשלוף שפן? גם את זה נוכל לדעת בסיום היום הדרמטי שצפוי לאל על.

מחיר המניה בהנפקה עומד על 67 אגורות, כאשר ברור שמי שירצה לשלוט באל על יאלץ לעלות את המחיר המינימלי להרבה מעבר לסכום האמור למניה. אתמול אל על סגרה את המסחר בבורסה לניירות ערך בת"א במחיר של 73.30 אג' למניה עם שווי שוק של כ-363 מיליון דולר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: