אא

יו"ר ועדת הכלכלה לפספורטניוז: "מנכ"לי האוצר והתחבורה יצטרכו להראות שיש מתווה"

חברות התעופה הישראליות אמורות להתחיל בעוד 3 ימים להחזיר כספים ללקוחות בגין טיסות שבוטלו. יו"ר ועדת הכלכלה זימן לדיון מחר בנושא את מנכ"לי האוצר והתחבורה: "יבואו המנכ"לים יסבירו שהמתווה לדחייה רציני ולא משמשים כלי שרת בידי החברות"

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בעוד 3 ימים - ב-14 באוגוסט - חברות התעופה הישראליות אמורות להתחיל להחזיר כספים לציבור בגין טיסות שביטלו - מועד שהן מבקשות לדחות ל-1 באוקטובר. דיון שקיימה היום (ג') ועדת הכלכלה של הכנסת בדבר דחיית מועד החזרת הכסף לציבור בגין טיסות שבוטל, הופסק על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי. האחרון דרש לזמן ישיבה מחר (ד') עם מנכ"לית האוצר, קרן טרנר, ומנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה.

ח"כ מרגי לפספורטניוז: "יבואו המנכ"לים של האוצר והתחבורה, יסבירו שהמתווה לדחייה רציני ולא משמשים כלי שרת בידי החברות. הם יצטרכו להראות היתכנות לדברים כאשר פגיעה בצרכנים היא דרך יחידה להציל את החברות".

בהתייחסו לחברת אל על אמר מרגי, "אני רוצה לשמוע שאל על אכן עומדת בפני ההנפקה וקבלת הלוואה כשהיא חייבת לציבור כ-400 מיליון דולר, לספקים, לנותני שירותים וכסף לתפעול. צריך לראות שתחת כל זה תוכל להחזיר לציבור את הכסף". עוד לדבריו, "אל על כעת היא עם מוטיבציה שלילית וצריך לדעת שהיא לא מנצלת זאת. זה לא מעניין אותי אם המדינה תהיה בעלת עניין בחברה, תהיה חברה לאומית בבעלות מדינה או חברה פרטית. אני רוצה לדעת מה המתווה. רוצה לדעת שעוד חודש יבואו ויגידו לנו צריך להאריך להם שוב את הזמן להשבת הכסף. אם נראה שכל זה מתקיים אז נוכל להאריך את המועד לזמן ההחזרה לתחילת אוקטובר".

בהתייחסו למתווה פתיחת השמיים אמר מרגי, "הזמנו לדיון מחר גם את נציג משרד הבריאות כדי לשמוע על מתווה פתיחת השמיים. האם יש כוונה לפתוח את השמיים בלי קשר לגלי תחלואה במתווה ובאחריות ולא סתם דיבורים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: