אא

כך מסייעות הממשלות בעולם לחברות התעופה בעקבות נזקי הקורונה ומה עם ישראל?

למרות שעברו כבר כמעט שנתיים מאז פרוץ המגפה, חברות התעופה עדיין לא התאוששו וזקוקות לסיוע פיננסי כדי להמשיך לפעול באופן מסודר, גם אם בהיקף פעילות מצומצם. סקירה של אוניברסיטת אוקספורד מפרטת את התמיכה שהעניקו ממשלות לחברות התעופה. ומה בישראל?

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
עפ"י סקירה של אוניברסיטת אוקספורד, שהתפרסמה ב-18 בנובמבר 2021, ממשלות רבות בעולם תומכות בחברות התעופה, שעדיין לא התאוששו וזקוקות לסיוע פיננסי כדי להמשיך לפעול באופן מסודר, גם אם בהיקף פעילות מצומצם. להלן רשימה עיקרית של הלוואות וערבויות בגיבוי ממשלתי לחברות התעופה ממשלת אוסטריה - אוסטריאן איירליינס הלוואה נדחית בסך 150 מיליון אירו (ניתנת להמרה למענק) ממשלת בלגיה - בריסל איירליינס הלוואה בסך 287 מיליון אירו בריבית מסובסדת על ידי הממשלה ממשלת דנמרק - SAS ערבות למסגרת אשראי מתגלגלת של עד 137 מיליון אירו ממשלת הולנד - אייר פראנס-KLM הלוואה של 2.4 מיליארד אירו מקונסורציום של בנקים, והלוואה ממשלתית של מיליארד אירו ממשלת אסטוניה - Nordica הלוואה בריבית מסובסדת של 8 מיליון אירו ממשלת פינלנד - Finnair ערבות מדינה מכסה 90% מהלוואה של 600 מיליון יורו ממשלת צרפת – אייר פראנס-KLM 7 מיליארד אירו הלוואות והלוואת בעלי מניות בערבות מדינה ממשלת גרמניה - קונדור הלוואה של 550 מיליון אירו בערבות מדינה ממשלת ניו זילנד - אייר ניו זילנד 900 מיליון דולר ניו זילנדי (580 מיליון דולר) ממשלת נורבגיה – נורוויג'יאן ערבות להלוואה עד 277 מיליון אירו ממשלת פורטוגל - Tap Air Portugal 1.2 מיליארד אירו ממשלת רומניה - Blue Air ערבות להלוואה של עד 62 מיליון אירו ממשלת ספרד - איבריה 750 מיליון יורו, Vueling Airlines   260 מיליון יורו ממשלת שוויץ - אדלווייס וסוויס איירליינס הלוואה וערבות של 1.4 מיליארד אירו לחברות התעופה ממשלת בריטניה - איזי ג'ט 690 מיליון אירו מאוצר המדינה ובנק אוף אנגליה IAG-British Airways הלוואה בסך 300 מיליון ליש"ט (343 מיליון אירו) בריבית מסחרית לפני המשבר והלוואה נוספת בסך 2 מיליארד ליש"ט (2.21 מיליארד אירו) על ידי ממשלת בריטניה ריינאייר - 600 מיליון ליש"ט (670 מיליון אירו) וויזאייר - 300 מיליון ליש"ט (344 מיליון אירו ממשלת ארה"ב - עד 25 מיליארד דולר עבור הלוואות וערבויות להלוואות לחברות נוסעים ועד 4 מיליארד דולר עבור הלוואות וערבויות למובילי מטען. ומה בישראל? עד עתה התמיכה הממשלתית בחברות התעופה הייתה מזערית ותלויה בתנאים כאלה ואחרים, שהוטלו על חברות התעופה. עתה כשממשלת ישראל מוסיפה להטיל איסור מתמשך על כניסת תיירים לארץ, כמו גם חובת בידוד לכל הישראלים החוזרים, הגיע הזמן שהממשלה תפצה משמעותית את חברות התעופה הישראליות על הנזק העצום המצטבר, שיקשה גם על פעילותן בעתיד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: